99 automaati & ruisku & GLE
99 automaati & ruisku & GLE
Tämä myynti-ilmoitus herätti kysymyksen: Miten noita ruiskukoneita ja automaatteja oli saatavilla tuplaysiin? Vuonna 75 tuli K-jetti ja GLE-mallihan oli aina ruiskulla. Saiko ruiskun myös muihin varustelutasoihin halutessaan?
edit: otsikko korjattu
edit: otsikko korjattu
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4043
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Tuossa ilmoituksessa lienee kyse kuitenki mallivuoden 76 autosta, koska GL-merkintä. Vuonna 75 oli vielä L ilman G:tä. Kyllähän GLIA-malleja ainakin 5-ovisena on täällä tullut vastaan, joten miksi ei 4-ovisenakin.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
Re: 99 automaati & ruisku & GLE
kyllähän ruiskukonetta on saanut ihan jo rautapuskurisiin tuplayseihin, eikös jenkkeihin menneet mallit olleet vallan ruiskuautomaatteja jo triumph koneiden aikoihin? ruiskuautomaatit oli tyyppimerkinnällä EA (rautapuskuriset), tai LEA (kaksilitraiset) vuoteen 75 asti. korjatkaa jos olen väärässä. mites vuonna 76, oliko muita ruiskuja kun GLE? olishan toi kliffaa tietää onko tuo myytävä auto oikeasti 76, vaiko 75 LEA.okaalto kirjoitti:Tämä myynti-ilmoitus herätti kysymyksen: Miten noita ruiskukoneita ja automaatteja oli saatavilla tuplaysiin? Vuonna 75 tuli K-jetti ja GLE-mallihan oli aina ruiskulla. Saiko ruiskun myös muihin varustelutasoihin halutessaan?
edit: otsikko korjattu
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: 99 automaati & ruisku & GLE
Olipa kumpi vaan, niin tuollaisen tehostettua hammastankoa saa tarjota työttömälle soveliaaseen hintaan.. jos löytyy niin syön vaikka näkkäriä vedellä sen kuukauden-pari.lucaf kirjoitti:kyllähän ruiskukonetta on saanut ihan jo rautapuskurisiin tuplayseihin, eikös jenkkeihin menneet mallit olleet vallan ruiskuautomaatteja jo triumph koneiden aikoihin? ruiskuautomaatit oli tyyppimerkinnällä EA (rautapuskuriset), tai LEA (kaksilitraiset) vuoteen 75 asti. korjatkaa jos olen väärässä. mites vuonna 76, oliko muita ruiskuja kun GLE? olishan toi kliffaa tietää onko tuo myytävä auto oikeasti 76, vaiko 75 LEA.okaalto kirjoitti:Tämä myynti-ilmoitus herätti kysymyksen: Miten noita ruiskukoneita ja automaatteja oli saatavilla tuplaysiin? Vuonna 75 tuli K-jetti ja GLE-mallihan oli aina ruiskulla. Saiko ruiskun myös muihin varustelutasoihin halutessaan?
edit: otsikko korjattu

90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Re: 99 automaati & ruisku & GLE
Teknarissa 8/76 ainakin on vertailu GLE:n ja EMS:in välillä, molemmat ovat ruiskukoneella. Eikös tuollaiselle -76 vuoden GLE:le helppo tuntomerkki ole ruskea väri, GLE:tä ei muulla värillä saanut. On muuten mukava vertailu lukea, uskomattoman hienoja autoja molemmat.lucaf kirjoitti: mites vuonna 76, oliko muita ruiskuja kun GLE?
Tuossa ilmoituksen autossahan on ruskea värikin, voisiko se olla tälläinen GLE?
In Memoriam: 900i ´86, 900S ´90 RE85, 900S ´91,9000i ´96 RE85 ja 9000CSE 2.0t ´95 RE85, 9000CSE Jubileum 2.3T ´97 RE85
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4043
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: 99 automaati & ruisku & GLE
Ilmoituksessa (rekisteriotteessa) lukee "99 GL-IA-PS/2470", joka mielestäni viittaa nimenomaan GLIA-malliin, ei GLE:hen, koska silloin rekisteriotteessa olisi GL-IA:n tilalla GLE. Saatan olla väärässä, mutta ainakin vuonna 77 oli GLIA-malleja. Erona GLE:hen kaiketi puuttuva ohjaustehostin sekä GL-versioiden värit ja sisustat.marvi kirjoitti:Tuossa ilmoituksen autossahan on ruskea värikin, voisiko se olla tälläinen GLE?
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
Meneepä mielenkiintoiseksi.
Itseäni GLE kiinnostaa siksi, että isoisälläni oli aikoinaan tuollainen, ja jälkeenpäin on tullut juuri pähkäiltyä oliko auto vuoden 75 vai 76 mallia (77 se ei voinut olla, koska oli pienet takavalot). Jokatapauksessa auto oli neliovinen sedan, ruisku & automaatti, ruskeat "henkselipenkit", tehostin (muistaakseni), sähköpeilit, sävylasit, ja kullansävyiset(?) jalkapallovanteet. Väriltään auto oli tosin tummansininen, ja oli käsittääkseni ollut sellainen tehtaalta asti.

vai tummansininen, olisiko sama yksilö kun http://www.saab99.net sivulla?okaalto kirjoitti:Meneepä mielenkiintoiseksi.Itseäni GLE kiinnostaa siksi, että isoisälläni oli aikoinaan tuollainen, ja jälkeenpäin on tullut juuri pähkäiltyä oliko auto vuoden 75 vai 76 mallia (77 se ei voinut olla, koska oli pienet takavalot). Jokatapauksessa auto oli neliovinen sedan, ruisku & automaatti, ruskeat "henkselipenkit", tehostin (muistaakseni), sähköpeilit, sävylasit, ja kullansävyiset(?) jalkapallovanteet. Väriltään auto oli tosin tummansininen, ja oli käsittääkseni ollut sellainen tehtaalta asti.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
okaalto kirjoitti:Meneepä mielenkiintoiseksi.Itseäni GLE kiinnostaa siksi, että isoisälläni oli aikoinaan tuollainen, ja jälkeenpäin on tullut juuri pähkäiltyä oliko auto vuoden 75 vai 76 mallia (77 se ei voinut olla, koska oli pienet takavalot). ..
´75-mallinen GLE se ei ainakaan ole voinut olla, sillä GLE-malli esiteltiin
Frankfurtin autonäyttelyssä keväällä 1976.
Mallivuoden 1977 esitteen mukaan GLE-mallin korivärit olivat Kardinaalinpunainen, Antrasiitinharmaa ja Doradonruskea.
Sisustusvärieinä olivat Helmenharmaa/Bordeauxinpunainen.
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
gls kirjoitti:tuli mieleen että onko -74 LEA:ssa ollut tehtaalta ohjaustehostin? kun tuossa mun LEA:ssa sellainen köllöttelee...
Paljon mahdollista. Ainakin kirja "Saab ensimmäiset 40 vuotta" mainitsee
mallivuonna ´74 olleen "tietyissä malleissa" ohjaustehostimen.
Sulla on varmaan sellainen.

96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Jos tarkoitat tuota ainoata sinistä GLE:tä joka tuolla on, niin juurikin tuo väri on kyseessä. Täytyypä ihan tarkastaa että osuuko rekisteritunnus kuvan kilpiin. Siitä on kuitenkin jo melkoisesti aikaa kun auto myytiin eteenpäin.lucaf kirjoitti:vai tummansininen, olisiko sama yksilö kun http://www.saab99.net sivulla?okaalto kirjoitti:Meneepä mielenkiintoiseksi.Itseäni GLE kiinnostaa siksi, että isoisälläni oli aikoinaan tuollainen, ja jälkeenpäin on tullut juuri pähkäiltyä oliko auto vuoden 75 vai 76 mallia (77 se ei voinut olla, koska oli pienet takavalot). Jokatapauksessa auto oli neliovinen sedan, ruisku & automaatti, ruskeat "henkselipenkit", tehostin (muistaakseni), sähköpeilit, sävylasit, ja kullansävyiset(?) jalkapallovanteet. Väriltään auto oli tosin tummansininen, ja oli käsittääkseni ollut sellainen tehtaalta asti.
EDIT: Jooei ollut sama yksilö, vaikka lähelle rekisteri menikin.