Nakuledi ei toimi ja outoa pätkimistä ahdoilla.
-
Jakke_
- "Turbo"
- Viestit: 295
- Liittynyt: La Huhti 02, 2005 00:34
- Paikkakunta: Mustasaari, Petsmo
- Viesti:
Nakuledi ei toimi ja outoa pätkimistä ahdoilla.
Eli ropleemana olis etten saa nakulediä toimimaan mitenkään. On liitetty ledin maa pinniin 19 ja virta otettu pinniltä 13, mutta ei edes välähdä kun laittaa virrat päälle. Kytkentä toimii kyllä kun vetää suoraa maan ledille eli vika on boksikytkennässä tai mun ja TeePeen autoissa.
Jos jollakulla on kokemuksia ko. asiasta niin apu kelpaisi. 
Viimeksi muokannut Jakke_, Ma Heinä 10, 2006 22:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei setä vittuile, setä neuvoo!
Re: Nakuledi ei toimi.
Näin se toimii minulla.Jakke_ kirjoitti:Eli ropleemana olis etten saa nakulediä toimimaan mitenkään. On liitetty ledin maa pinniin 19 ja virta otettu pinniltä 13, mutta ei edes välähdä kun laittaa virrat päälle. Kytkentä toimii kyllä kun vetää suoraa maan ledille eli vika on boksikytkennässä tai mun ja TeePeen autoissa.Jos jollakulla on kokemuksia ko. asiasta niin apu kelpaisi.
680 ohm vastus ja plussa virtalukolta, ei boxista.
http://www.saabismionsairaus.net/tietop ... kuledi.gif
900C -86
Ei se minullakaan välähdä virrat päälle kytkettäessä, mutta silti osaa vilkkua, jos nakuttaa. Tosin ei nakuta kun ei ahdakaan niin paljon, tai bensa on liian hyvää.
Ihan sama mistä ledin syöttöjännitteen ottaa, ei vaikutusta tuohon virrat kytkettäessä vilahtamattomuuteen.
Ihan sama mistä ledin syöttöjännitteen ottaa, ei vaikutusta tuohon virrat kytkettäessä vilahtamattomuuteen.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Eikös sen saa nakuttamaan, kokolailla varmasti, kun irrottaa ja tulppaa virranjakajan alipainesäätimen letkun? Ja jos ei vieläkään auta, niin huonompaa bensaa. Nakutusajelut tietysti omalla vastuulla ja varovasti.
Onko ylipainekatkaisija autossa vielä käytössä, tehtaan arvoissa ollessaanhan sen pitäisi katkaista viimeistään 1.15 barissa (1,1 +-0,5). Ehkä ahtomittarisi näyttää himpun verran liikaa?
EDIT: ässän ylipainekatkaisijahan katkoisi alunperin paljon alempana
Onko ylipainekatkaisija autossa vielä käytössä, tehtaan arvoissa ollessaanhan sen pitäisi katkaista viimeistään 1.15 barissa (1,1 +-0,5). Ehkä ahtomittarisi näyttää himpun verran liikaa?
EDIT: ässän ylipainekatkaisijahan katkoisi alunperin paljon alempana
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Hylsysarjan pitkällä jatkolla, kun koputtaa nakuanturin pultinkantaan, pitäisi valon vilkahdella. Virrat tietenkin päällä, että boxi aktivoituu.Jakke_ kirjoitti:Olisi kiva saada nakuttamaan kunnolla että tietäis toimiiko. Kun nyt ahtaa 1.2 tienoille niin alkaa nykimään ja pätkimään ja sitte putoo peruspaineille eikä ledi vilahdakkaan.
900C -86
Varmana nakuttaa, kun pistää 95e:tä ja ottaa alipainesäätimen letkun irti jakajalta. En suosittele. Mulla pääsi se kellon tanko irti jakajan sisältä ja ennakko meni maksimille. Kylläpä nakuledi oli punainen ja hirvee rilinä kuului heti, jos meni kone ahdoille. Ihan pelotti...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Mulla oli samaa ongelmaa ässässä. Autossa oli bensalastu, apc ja satkun vakio IC. Tasakaasulla ei mitään, mutta ahdoilla se rupes rykimään. APC-tiputti ahdot alas, mutta rykäsyn jälkeen ahtoi punaisen puoleenväliin. Vaihdoin tulpat NGK:hon ja nykiminen siirtyi ylemmille ahdoille. Päättelin että nykiminen on sytkäpuolen vika, kai? Kävin läpi moottoritilan hapettuneen maadoituspisteen ja irrotin ja kiristin moottorin maadoitusköyden. (Maadoituspiste on siinä jäähdyttäjän palkissa. akusta menee kaapeli suoraan siihen)
Sen jälkeen ei ollut ongelmia nykimen suhteen. Auto ahtoi kiltisti punaisen puoleenväliin ja APC-toimi oikein. Nyt auto on siirtynyt uudelle omistajalle, jonka mukaan kone pelaa edelleen hyvin.
Sen jälkeen ei ollut ongelmia nykimen suhteen. Auto ahtoi kiltisti punaisen puoleenväliin ja APC-toimi oikein. Nyt auto on siirtynyt uudelle omistajalle, jonka mukaan kone pelaa edelleen hyvin.
-
Jakke_
- "Turbo"
- Viestit: 295
- Liittynyt: La Huhti 02, 2005 00:34
- Paikkakunta: Mustasaari, Petsmo
- Viesti:
Maadotuspiuha on vaihdettu jokin aika sitten ja samalla lisätty yksi maapiste akun viereen. Tänään sain nakuledin vilahtamaan kerran kun otin sytkänsäätimen letkun irti. Eikä muuten nykiny ahdoilla vaan apc kiltisti tiputti n. 1.2 -> 0.7 kun tuli 4k rpm. Eli osaako kukaan sanoa mikä sytkässä aiheuttaa ton pätkimisen?
Ei setä vittuile, setä neuvoo!