Nakuledi ei toimi ja outoa pätkimistä ahdoilla.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Jakke_
"Turbo"
Viestit: 295
Liittynyt: La Huhti 02, 2005 00:34
Paikkakunta: Mustasaari, Petsmo
Viesti:

Nakuledi ei toimi ja outoa pätkimistä ahdoilla.

Viesti Kirjoittaja Jakke_ »

Eli ropleemana olis etten saa nakulediä toimimaan mitenkään. On liitetty ledin maa pinniin 19 ja virta otettu pinniltä 13, mutta ei edes välähdä kun laittaa virrat päälle. Kytkentä toimii kyllä kun vetää suoraa maan ledille eli vika on boksikytkennässä tai mun ja TeePeen autoissa. :) Jos jollakulla on kokemuksia ko. asiasta niin apu kelpaisi. :wink:
Viimeksi muokannut Jakke_, Ma Heinä 10, 2006 22:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei setä vittuile, setä neuvoo!
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Re: Nakuledi ei toimi.

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Jakke_ kirjoitti:Eli ropleemana olis etten saa nakulediä toimimaan mitenkään. On liitetty ledin maa pinniin 19 ja virta otettu pinniltä 13, mutta ei edes välähdä kun laittaa virrat päälle. Kytkentä toimii kyllä kun vetää suoraa maan ledille eli vika on boksikytkennässä tai mun ja TeePeen autoissa. :) Jos jollakulla on kokemuksia ko. asiasta niin apu kelpaisi. :wink:
Näin se toimii minulla.

680 ohm vastus ja plussa virtalukolta, ei boxista.

http://www.saabismionsairaus.net/tietop ... kuledi.gif
900C -86
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11628
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Ei se minullakaan välähdä virrat päälle kytkettäessä, mutta silti osaa vilkkua, jos nakuttaa. Tosin ei nakuta kun ei ahdakaan niin paljon, tai bensa on liian hyvää.

Ihan sama mistä ledin syöttöjännitteen ottaa, ei vaikutusta tuohon virrat kytkettäessä vilahtamattomuuteen.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Jakke_
"Turbo"
Viestit: 295
Liittynyt: La Huhti 02, 2005 00:34
Paikkakunta: Mustasaari, Petsmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jakke_ »

Olisi kiva saada nakuttamaan kunnolla että tietäis toimiiko. Kun nyt ahtaa 1.2 tienoille niin alkaa nykimään ja pätkimään ja sitte putoo peruspaineille eikä ledi vilahdakkaan.
Ei setä vittuile, setä neuvoo!
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11628
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Eikös sen saa nakuttamaan, kokolailla varmasti, kun irrottaa ja tulppaa virranjakajan alipainesäätimen letkun? Ja jos ei vieläkään auta, niin huonompaa bensaa. Nakutusajelut tietysti omalla vastuulla ja varovasti.

Onko ylipainekatkaisija autossa vielä käytössä, tehtaan arvoissa ollessaanhan sen pitäisi katkaista viimeistään 1.15 barissa (1,1 +-0,5). Ehkä ahtomittarisi näyttää himpun verran liikaa?

EDIT: ässän ylipainekatkaisijahan katkoisi alunperin paljon alempana
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Jakke_
"Turbo"
Viestit: 295
Liittynyt: La Huhti 02, 2005 00:34
Paikkakunta: Mustasaari, Petsmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jakke_ »

Kyllä katkoi 0.6 - 0.7 barissa ja sitte se ohitettiin. Mutta sen katkominen oli ihan erilaista kun tuo mitä nyt tekee.
Ei setä vittuile, setä neuvoo!
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Jakke_ kirjoitti:Olisi kiva saada nakuttamaan kunnolla että tietäis toimiiko. Kun nyt ahtaa 1.2 tienoille niin alkaa nykimään ja pätkimään ja sitte putoo peruspaineille eikä ledi vilahdakkaan.
Hylsysarjan pitkällä jatkolla, kun koputtaa nakuanturin pultinkantaan, pitäisi valon vilkahdella. Virrat tietenkin päällä, että boxi aktivoituu.
900C -86
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Varmana nakuttaa, kun pistää 95e:tä ja ottaa alipainesäätimen letkun irti jakajalta. En suosittele. Mulla pääsi se kellon tanko irti jakajan sisältä ja ennakko meni maksimille. Kylläpä nakuledi oli punainen ja hirvee rilinä kuului heti, jos meni kone ahdoille. Ihan pelotti...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Jakke_
"Turbo"
Viestit: 295
Liittynyt: La Huhti 02, 2005 00:34
Paikkakunta: Mustasaari, Petsmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jakke_ »

Mutta kukaan ei osaa sanoa miksi pätkii? Speedpartsin bensalastu on kiinni, mutta edelleen tekee samaa. Heti kun HT-Tune saa coolerin toimitettua ja se on asennettu niin koitetaan uudestaan. Jos vielä silloin pätkii niin sitte loppuu ideat.
Ei setä vittuile, setä neuvoo!
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

tulpat?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Jakke_
"Turbo"
Viestit: 295
Liittynyt: La Huhti 02, 2005 00:34
Paikkakunta: Mustasaari, Petsmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jakke_ »

Vaihdettu alta 2kk sitten ja lämpöarvo tais olla 7 jossen ihan väärin muista.
Ei setä vittuile, setä neuvoo!
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2838
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Mitkä tulpat? Kannattaa kuitenkin vaihtaa ja laittaa NGK:t sinne... Oma di-tonnarikin pätkii huippuahdoilla vanhoilla tulpilla...
Jakke_
"Turbo"
Viestit: 295
Liittynyt: La Huhti 02, 2005 00:34
Paikkakunta: Mustasaari, Petsmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jakke_ »

Ovat NGK:n 3 kärkiset, mutta mallinumeroa en just nyt muista.
Ei setä vittuile, setä neuvoo!
PVI
"Turbo"
Viestit: 278
Liittynyt: Ti Elo 26, 2003 12:22
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja PVI »

Mulla oli samaa ongelmaa ässässä. Autossa oli bensalastu, apc ja satkun vakio IC. Tasakaasulla ei mitään, mutta ahdoilla se rupes rykimään. APC-tiputti ahdot alas, mutta rykäsyn jälkeen ahtoi punaisen puoleenväliin. Vaihdoin tulpat NGK:hon ja nykiminen siirtyi ylemmille ahdoille. Päättelin että nykiminen on sytkäpuolen vika, kai? Kävin läpi moottoritilan hapettuneen maadoituspisteen ja irrotin ja kiristin moottorin maadoitusköyden. (Maadoituspiste on siinä jäähdyttäjän palkissa. akusta menee kaapeli suoraan siihen)

Sen jälkeen ei ollut ongelmia nykimen suhteen. Auto ahtoi kiltisti punaisen puoleenväliin ja APC-toimi oikein. Nyt auto on siirtynyt uudelle omistajalle, jonka mukaan kone pelaa edelleen hyvin.
Jakke_
"Turbo"
Viestit: 295
Liittynyt: La Huhti 02, 2005 00:34
Paikkakunta: Mustasaari, Petsmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jakke_ »

Maadotuspiuha on vaihdettu jokin aika sitten ja samalla lisätty yksi maapiste akun viereen. Tänään sain nakuledin vilahtamaan kerran kun otin sytkänsäätimen letkun irti. Eikä muuten nykiny ahdoilla vaan apc kiltisti tiputti n. 1.2 -> 0.7 kun tuli 4k rpm. Eli osaako kukaan sanoa mikä sytkässä aiheuttaa ton pätkimisen?
Ei setä vittuile, setä neuvoo!
Vastaa Viestiin