Tuli tuossa kauan sitten ostettua amppeeri mittari ja enkös ole jo asennusohjeet hävittänyt.
Autona on 900-90 S joten mites tuohon vehkeeseen olisi turvallisinta mittari kytkeä?
Esim akulta tuleva + kaapeli poikki ( ei se kaapeli joka menee startille )ja tämä johto kytketään ampeerimittarin + nastaan, mittarilta kytketään johdin - navasta takaisin tähän katkaistuun johtimeen.
No tässä pelissä on akku siirretty takakonttiin jos sillä on mitään merkitystä.Olisiko se sitten pistettävä jakoboksille menevä piuha poikki ja sitten takaisin jakoboksin liittimeen?
Ei sitä pidä mennä startin ja akun väliin laittamaan. Nousee mittarista savu ekalla starttikerralla! Se pitää kytkeä sähköä kuluttavien laitteiden ja akun väliin vieläpä siten, että laturi tulee sinne sähköä kuluttavien laitteiden puolelle.
Ainaskin näissä -85 lähtien valmistetuissa vehkeissä joutuu tekemään sähkötöitä enemmän, koska laturista on vedetty piuha suoraan imusarjan alla olevaan starttiin. Muutos pitää tehdä seuraavasti: Virtamittari tulee akun ja sen oikealla konetilassa olevan jakoblokin väliin. Laturin alkuperäinen startille menevä plussajohto korvataan johdolla, joka vedetään laturin plussalta jakoplokkiin. Näin tehtynä tuo virtamittari mittaa akun purkautumista/latautumista, eikä kärähdä startatessa, koska startin virta menee suoraan akulta startille.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01