Amppeerimittarin kytkentä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Amppeerimittarin kytkentä

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Tuli tuossa kauan sitten ostettua amppeeri mittari ja enkös ole jo asennusohjeet hävittänyt. :oops:
Autona on 900-90 S joten mites tuohon vehkeeseen olisi turvallisinta mittari kytkeä?
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7775
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Esim akulta tuleva + kaapeli poikki ( ei se kaapeli joka menee startille )ja tämä johto kytketään ampeerimittarin + nastaan, mittarilta kytketään johdin - navasta takaisin tähän katkaistuun johtimeen.

http://213.250.107.23/pdf/ohjepdf/32-173.pdf
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

No tässä pelissä on akku siirretty takakonttiin jos sillä on mitään merkitystä.Olisiko se sitten pistettävä jakoboksille menevä piuha poikki ja sitten takaisin jakoboksin liittimeen?
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Ja kun menen johtoa leikkelemään niin millä olisi paras tehdä tukeva/hyvä liitos?
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7775
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Juottaminen on hyvä vaihtoehto, mutta ehkäpä kannattaisi käydä esim...
akkuja myyvässä liikkeessä ja teettää siellä kaapelit.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
tpsaab
"Ruisku"
Viestit: 122
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 10:38

Re: Amppeerimittarin kytkentä

Viesti Kirjoittaja tpsaab »

Minkälaasen mittarin ostit? Virtaahan käsittääkseni menee sekä akulta poiespäin sekä laturilta muualle.
OG900i -88
VW 1300 -70
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Muistaakseni on spilitfire merkkinen.Tää on nimenomaan "vanhanmallinen" ilman vastusta.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Ei sitä pidä mennä startin ja akun väliin laittamaan. Nousee mittarista savu ekalla starttikerralla! Se pitää kytkeä sähköä kuluttavien laitteiden ja akun väliin vieläpä siten, että laturi tulee sinne sähköä kuluttavien laitteiden puolelle.

Ainaskin näissä -85 lähtien valmistetuissa vehkeissä joutuu tekemään sähkötöitä enemmän, koska laturista on vedetty piuha suoraan imusarjan alla olevaan starttiin. Muutos pitää tehdä seuraavasti: Virtamittari tulee akun ja sen oikealla konetilassa olevan jakoblokin väliin. Laturin alkuperäinen startille menevä plussajohto korvataan johdolla, joka vedetään laturin plussalta jakoplokkiin. Näin tehtynä tuo virtamittari mittaa akun purkautumista/latautumista, eikä kärähdä startatessa, koska startin virta menee suoraan akulta startille.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin