..Ulompi vetonivel ei irtoa!.. irtoshan se *#"%&¤

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

..Ulompi vetonivel ei irtoa!.. irtoshan se *#"%&¤

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Auttakaa miestä mäessä. Mikä tässä nyt mättää kun en saa vetoniveltä irti. Se lukkorengas tuntuu pitävän niveltä kiinni ja vaikka kuinka sitä koettaa levittää avoimeksi niin ei liiku sitten minnekkään. Onko kellää muulla tökkinyt näin? Suojakumin vaihto-operaatiosta tulikin pikku P in the A, kun ei se sitten irtoa ei millään. Eipä ole ennen tämmöistä sattunut ja taas sattui.. :oops:

Kaikki niksit tervetulleita. Olen koettanut lukkorikka pihdeillä sekä leveällä meisselillä avata sitä rengasta ja kyllä se mun mielestä oli tarpeeksi levällään, mutta ei minnekkään. PUH!!! :evil:
Viimeksi muokannut Marko A, Ke Heinä 12, 2006 19:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Napautitko vähän moskalla? Ei se välttämättä sormin vetämällä lähdekkään
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Napautitko vähän moskalla?
:roll:

Arvaa vain... Niin lujaa kuin uskalsi, ettei mitään vielä rikkoisi!
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Joskus se vaan ei irtoa ilman hakkaamista, vaikka sen pitäisi liukua nätisti. Toisinaan taas liukuu ihan ilman isoa voimaa.

suosittelen isoa viilapenkkiä, johon tuo hoito kiinnitetään vetoakselista. Otetaan kilon moska ja koitetaan levittää sitä lukkorengasta, sekä antaa iskua jotta se lähtisi liikenteeseen. Sitten kun ollaan poissa lukkorengasurasta, niin on jo vähän helpompaa moukaroida niveltä ulos. Raaka peli vaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2826
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

laita siihen vähän rasvaa, jos auttaisi :lol:
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1785
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

Sama homma oli meikäläiselläkin. Akseli ruuvipenkkin kiinni ja liukulekalla vetonivelen päästä kiinnitettynä, niin rupesi irtoamaan. Meinasi itselläkin usko loppua.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Eikös näissä ole seger rengas pitämässä niveltä vai muistanko väärin,ei siis perinteinen pianolanka.. :roll:
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 783
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

ketjutaljalla kiskoin yhdestä, vetari oli siis vielä kiinni autossa :)
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Eli ajattelua vähemmälle ja voimaa lisää! Täytyy yrittää kunhan taas pääsee pelipaikalle. Kiitos kannustuksesta :D
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Tähän mennessä kyllä kaikista lähteny ku sormi perseestä jos se rengas on pois...
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

kaikista "vanhoista" -87 asti lähtenyt lupsahtamalla...

nämä "uudemmat" -91-93 joita on räplänny, niin on joutunut käyttämään kyllä voimaa ja lyöntejä...

on tainnu toleranssit koneistuslinjalla nousta kun niin ylitiukkoja tehty :evil:

ja miettii mistä lyö ja miten, niin ei riko mitään.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Siinäkös se juttu piilee, kun aiemmin on tullut ropattua lähinnä noita vanhempia malleja.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Noissa uudemmissa se voi olla todella tiukassa. Itse jouduin yhden nivelen aukomaan rälläkällä...
Tosin käytettävissä ei ollut kunnollista ruuvipenkkiä.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
JL
"Aero"
Viestit: 474
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 16:31
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja JL »

Ei muuta ku akseli ruuvipenkkiin kiinni ja sopiva "tamppi" siihe nivelin juureen ja moskalla oikeen kunnolla perään! Näin irtos iteltä tossa viimeviikolla.. :D

joo on siellä se lukko rengas mut kyllä se anto periks... sit kokeilin ni kyllä se lähtee ihan helposti irti ku saa sitä lukkorengasta ensi vähän raotettua.. :D

Järjen käyttö vähenee ni voiman käyttö lisääntyy! :D
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

900i 88:ssa lähti ihan kepeesti, 900S -92:ssa lekan kera... Ehkä siinä on jotain perääkin, että 90-lukulaisissa tiukassa?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin