Auttakaa miestä mäessä. Mikä tässä nyt mättää kun en saa vetoniveltä irti. Se lukkorengas tuntuu pitävän niveltä kiinni ja vaikka kuinka sitä koettaa levittää avoimeksi niin ei liiku sitten minnekkään. Onko kellää muulla tökkinyt näin? Suojakumin vaihto-operaatiosta tulikin pikku P in the A, kun ei se sitten irtoa ei millään. Eipä ole ennen tämmöistä sattunut ja taas sattui..
Kaikki niksit tervetulleita. Olen koettanut lukkorikka pihdeillä sekä leveällä meisselillä avata sitä rengasta ja kyllä se mun mielestä oli tarpeeksi levällään, mutta ei minnekkään. PUH!!!
Viimeksi muokannut Marko A, Ke Heinä 12, 2006 19:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Napautitko vähän moskalla? Ei se välttämättä sormin vetämällä lähdekkään
NG 9-5 1,6turbo business my:2011. 900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green. 96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Joskus se vaan ei irtoa ilman hakkaamista, vaikka sen pitäisi liukua nätisti. Toisinaan taas liukuu ihan ilman isoa voimaa.
suosittelen isoa viilapenkkiä, johon tuo hoito kiinnitetään vetoakselista. Otetaan kilon moska ja koitetaan levittää sitä lukkorengasta, sekä antaa iskua jotta se lähtisi liikenteeseen. Sitten kun ollaan poissa lukkorengasurasta, niin on jo vähän helpompaa moukaroida niveltä ulos. Raaka peli vaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Sama homma oli meikäläiselläkin. Akseli ruuvipenkkin kiinni ja liukulekalla vetonivelen päästä kiinnitettynä, niin rupesi irtoamaan. Meinasi itselläkin usko loppua.
ketjutaljalla kiskoin yhdestä, vetari oli siis vielä kiinni autossa
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
Noissa uudemmissa se voi olla todella tiukassa. Itse jouduin yhden nivelen aukomaan rälläkällä...
Tosin käytettävissä ei ollut kunnollista ruuvipenkkiä.
Ei muuta ku akseli ruuvipenkkiin kiinni ja sopiva "tamppi" siihe nivelin juureen ja moskalla oikeen kunnolla perään! Näin irtos iteltä tossa viimeviikolla..
joo on siellä se lukko rengas mut kyllä se anto periks... sit kokeilin ni kyllä se lähtee ihan helposti irti ku saa sitä lukkorengasta ensi vähän raotettua..
Järjen käyttö vähenee ni voiman käyttö lisääntyy!
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
900i 88:ssa lähti ihan kepeesti, 900S -92:ssa lekan kera... Ehkä siinä on jotain perääkin, että 90-lukulaisissa tiukassa?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01