Seosmittari

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
kimmoisa
"Hölösuu"
Viestit: 1091
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:15
Paikkakunta: Suomi-Finland

Seosmittari

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

Tere ållå!

Joo ostin tossa seosmittarin autoon, siis sellaisen lediversion. Joka siis tulee autoon kiinni ja mittaa moottorin menevät seoksen bensiini ja ilmasuhdetta.

Maksoin muuten joku 20€. Onko mielestänne ylihintainen?

Minkälaisen anturin tämä vaatii? Kyseessa on siis kahdella kaasuttimella varustettu auto.

Ja mihin osaa pakoputkea tämä anturi kannattaa sijoittaa. Ilmeiesti mahdollisimman eteen, mutta kumminkin sillain että kaikki putket ovat luonnollisesti yhtyneet.
SAAB
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

eipä ollut ylihintainen...
ihan 1 tai 2 johtoinen lambda riittää, kumman sattuu halvemmalla saamaan, sitten pultti liikkestä mutteri lambdan jengalla ja se heti putkien yhtymisen perään
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24635
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

mitä järkeä on asentaa kaasari vehkeeseen tuota jos ei oo mitään säädettäviä juttuja sen enempää.....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

onhan se komeen näkönen :)
mistä sait noin halvalla?
vai onko käytetty?
kimmoisa
"Hölösuu"
Viestit: 1091
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:15
Paikkakunta: Suomi-Finland

osint

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

Niin no minä bongasin ja ostin moisen vehkeen Huutonetistä.

Niin no onhan se hyvä nähdä ne seokset kaasarivehkeelläkin ajaessa.

Ja kyllähän niitä kaasareita sitten voi säätää sen mukaan.

Tässä aattelin että muitakin lisämittareita vois asentaa, varmaankin öljynpainemittari, ampeerimittari ja joku muu.
SAAB
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

vielä jos innostusta löytyy niin laitat putkiin myös ennen yhtymää lambdan paikat niin saa paremmin selville kummankin kaasarin oikean toiminnan...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
kimmoisa
"Hölösuu"
Viestit: 1091
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:15
Paikkakunta: Suomi-Finland

Niin

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

Niin kyllä minä tuota kahden lambda-anturin asennsta ajattelinkin.

Katselin vaan että moottorista lähtee ne putket tyyliin 1 ja 4 sekä 2 ja 3. Siis kun mulla on sellainen peltipakosarja. Mutta näkishän sen silti varmaan paremmin.

Kuin lähelle sylinteriä tälläisen anturin voi sijoittaa? SAABin valorauta pakosarjoissa on lähellä sylinteriä sellaiset erikoiset kohdat joita olen katellut, että niihin vois porata ja kierteyttää reiän. Mikähän tarkoitus näillä kohdilla alunperin on?

Entä miten kauas lamda-anturin voi asentaa? Tossa just laitettiin pakoputkea ja laiskana ei viittis avata sitä taas (kun ei oo tota montua taikka pukkeja). Aattelin että jos asentas sen sinne pakoputkenloppupäähän siihen takapätkään taikka sitten ihan päähän.
SAAB
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

turboissa se on ~10cm turbon jälkeen, i16 se on ~10cm putkien yhtymän jälkeen.

ei ole pellisarja sitten oikeen kätevä tuolle 2 lambda systeemille...

missään nimessä sitä ei putken loppuun saa laittaa, väkisinkin on jo pientä vuotoa putkessa ja saattaa ainakin pienillä kierroksilla päästä putken päästäkin jo happea anturille!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Vastaa Viestiin