Seosmittari
Seosmittari
Tere ållå!
Joo ostin tossa seosmittarin autoon, siis sellaisen lediversion. Joka siis tulee autoon kiinni ja mittaa moottorin menevät seoksen bensiini ja ilmasuhdetta.
Maksoin muuten joku 20€. Onko mielestänne ylihintainen?
Minkälaisen anturin tämä vaatii? Kyseessa on siis kahdella kaasuttimella varustettu auto.
Ja mihin osaa pakoputkea tämä anturi kannattaa sijoittaa. Ilmeiesti mahdollisimman eteen, mutta kumminkin sillain että kaikki putket ovat luonnollisesti yhtyneet.
Joo ostin tossa seosmittarin autoon, siis sellaisen lediversion. Joka siis tulee autoon kiinni ja mittaa moottorin menevät seoksen bensiini ja ilmasuhdetta.
Maksoin muuten joku 20€. Onko mielestänne ylihintainen?
Minkälaisen anturin tämä vaatii? Kyseessa on siis kahdella kaasuttimella varustettu auto.
Ja mihin osaa pakoputkea tämä anturi kannattaa sijoittaa. Ilmeiesti mahdollisimman eteen, mutta kumminkin sillain että kaikki putket ovat luonnollisesti yhtyneet.
SAAB
-
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti:
osint
Niin no minä bongasin ja ostin moisen vehkeen Huutonetistä.
Niin no onhan se hyvä nähdä ne seokset kaasarivehkeelläkin ajaessa.
Ja kyllähän niitä kaasareita sitten voi säätää sen mukaan.
Tässä aattelin että muitakin lisämittareita vois asentaa, varmaankin öljynpainemittari, ampeerimittari ja joku muu.
Niin no onhan se hyvä nähdä ne seokset kaasarivehkeelläkin ajaessa.
Ja kyllähän niitä kaasareita sitten voi säätää sen mukaan.
Tässä aattelin että muitakin lisämittareita vois asentaa, varmaankin öljynpainemittari, ampeerimittari ja joku muu.
SAAB
Niin
Niin kyllä minä tuota kahden lambda-anturin asennsta ajattelinkin.
Katselin vaan että moottorista lähtee ne putket tyyliin 1 ja 4 sekä 2 ja 3. Siis kun mulla on sellainen peltipakosarja. Mutta näkishän sen silti varmaan paremmin.
Kuin lähelle sylinteriä tälläisen anturin voi sijoittaa? SAABin valorauta pakosarjoissa on lähellä sylinteriä sellaiset erikoiset kohdat joita olen katellut, että niihin vois porata ja kierteyttää reiän. Mikähän tarkoitus näillä kohdilla alunperin on?
Entä miten kauas lamda-anturin voi asentaa? Tossa just laitettiin pakoputkea ja laiskana ei viittis avata sitä taas (kun ei oo tota montua taikka pukkeja). Aattelin että jos asentas sen sinne pakoputkenloppupäähän siihen takapätkään taikka sitten ihan päähän.
Katselin vaan että moottorista lähtee ne putket tyyliin 1 ja 4 sekä 2 ja 3. Siis kun mulla on sellainen peltipakosarja. Mutta näkishän sen silti varmaan paremmin.
Kuin lähelle sylinteriä tälläisen anturin voi sijoittaa? SAABin valorauta pakosarjoissa on lähellä sylinteriä sellaiset erikoiset kohdat joita olen katellut, että niihin vois porata ja kierteyttää reiän. Mikähän tarkoitus näillä kohdilla alunperin on?
Entä miten kauas lamda-anturin voi asentaa? Tossa just laitettiin pakoputkea ja laiskana ei viittis avata sitä taas (kun ei oo tota montua taikka pukkeja). Aattelin että jos asentas sen sinne pakoputkenloppupäähän siihen takapätkään taikka sitten ihan päähän.
SAAB
turboissa se on ~10cm turbon jälkeen, i16 se on ~10cm putkien yhtymän jälkeen.
ei ole pellisarja sitten oikeen kätevä tuolle 2 lambda systeemille...
missään nimessä sitä ei putken loppuun saa laittaa, väkisinkin on jo pientä vuotoa putkessa ja saattaa ainakin pienillä kierroksilla päästä putken päästäkin jo happea anturille!
ei ole pellisarja sitten oikeen kätevä tuolle 2 lambda systeemille...
missään nimessä sitä ei putken loppuun saa laittaa, väkisinkin on jo pientä vuotoa putkessa ja saattaa ainakin pienillä kierroksilla päästä putken päästäkin jo happea anturille!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu