900i etujousiksi tavallinen vai vahvistettu?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

900i etujousiksi tavallinen vai vahvistettu?

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Olisi varmaan jo aika vaihtaa syksyllä katkenneet etujouset. Katselin jousia M:netistä, mutta kummatko kannattaa tavan karvalakkiin laittaa?
Tavalliset vai vahvistetut turbon jouset?
Onko noilla vahvistetuilla jousilla mitään lisäarvoa normaalikäytössä, vai onko vain rahanhaaskausta :P
Onko tuo turbon jousi edes käypänen ruiskuun.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
heksi
"Ruisku"
Viestit: 132
Liittynyt: Ma Huhti 17, 2006 14:43
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja heksi »

Kannattaa ainakin kokeilla. Etenkin Turbo-jouset yhdistettyinä vahvistettujen takajousien kanssa ovat omiaan parantamaan jonkun ei-turbo-mallin ajettavuutta. Madaltavat keulaa hieman, jolloin auto näyttää lisäksi hitusen agressiivisemmalta.

Toiminevat hyvin myös vakiotakajousien kera. :)
Saab 900i 16v 2.1 4d
EX: Saab 900S 2.3i 5d -94 - KA: Peugeot 106
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Jos nyt tilaisin niin laittaisin uuret sassit ja turbot eteen+vahvistetut taakse.

Nyt on sassit+normaalit edessä ja takana vahvistetut. Aluksi tuntu liian jämältä, mutta tässä kuukauden sisällä on mukavaksi tullut ja tietysti kaikki nivelet on uutta.

Kyllähän tuo iivari on aika erillaanen ajettava noilla kuin kulahtaneilla vermeillä. Tietysti myös v-luokan renkaat 195 leveydellä parantaa asiaa kummasti. Talvesta ei kokemuksia ole.
VW transporter 2.5tdi vm.99
heksi
"Ruisku"
Viestit: 132
Liittynyt: Ma Huhti 17, 2006 14:43
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja heksi »

himmee kirjoitti: tietysti kaikki nivelet on uutta.
Nivelet ja puslat kannattaa tosiaan uusia + hyvät kesänakit ja iskarit, niin tulokset paranevat. :)
Saab 900i 16v 2.1 4d
EX: Saab 900S 2.3i 5d -94 - KA: Peugeot 106
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

himmee kirjoitti: tietysti kaikki nivelet on uutta.
Mitä niveliä/puslia uusit etupäähän?
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Ylä/alapallot ja rairetangon piet. Pusliin en koskenut.

Tosin noista nykyaikasista palloista on sen verta huonoja kokemuksia, että kestävät sen vuoden ja taas saa vaihtaa. Kuupassa meni 2kk. Vaikka ovat versiota "kalliimmat".
VW transporter 2.5tdi vm.99
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24635
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

itsellä sama operaatio edessä!
jousia en ajatellut vaihtaa 3v vanhat lesjöt,eli uudet iskarit,yläpallot ja samalla ajattelin vaihtaa ne alatukivarsien kumipuslat jutut runkoon, onko kukaan saanu ostettua sitä 1 puuttuvaa niistä?`ja millä koodilla sen saa esim saabin tiskiltä`?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Vastaa Viestiin