900:n kampiakselin hihnapyörän irroitus

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
mäkelätero
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 07:41
Paikkakunta: Oulul
Viesti:

900:n kampiakselin hihnapyörän irroitus

Viesti Kirjoittaja mäkelätero »

Olisin oikein kiitollinen hyvistä neuvoista, joilla ko. hihnapyörän irroitusta voisi koettaa. Osa pyörästä lähti eilen irti, elikkäs sisempi osa olla öllöttää paikoillaan, ja on niin älyttömän lujasti kiinni.
JL
"Aero"
Viestit: 474
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 16:31
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja JL »

Ei kait siinä oo muuta keinoa kun ottaa se pultti auki ja jollain kammeta se hihna pyörä irti, vaikka sorkkaraudalla. Osaa olla joskus tiukassa jos ei ole aikasemmin otettu pois. Ite oon useamman purkanu, välillä on tiukassa ja välillä lähtee melkein itekseen.
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
mäkelätero
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 07:41
Paikkakunta: Oulul
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mäkelätero »

Kiitoksia.Yritettiin kovasti tuota irroitusta, mutta mutteri oli niin tiukassa ettei saatu sitä auki. Oli hankaluuksia saada pyörä pysymään paikoillaan väännettäessä.
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Kampiakselin hihnapyörän pulttihan on aika tiukassa, jotain 190Nm vai mitä siellä oli. Ruuvimeisselillä laittaa vastaan vauhtipyörän hampaista ja riittävän pitkällä jatkolla tai isolla haballa vääntää hihnapyörän pultin auki.

Tähän saakka kaikki hihnapyörät on pultin irroituksen jälkeen lähteneet pois ilman väkivaltaa.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11628
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin