Museokatsastus

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
kimmoisa
"Hölösuu"
Viestit: 1091
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:15
Paikkakunta: Suomi-Finland

Museokatsastus

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

Tere!

Tässä muuten selllainen tuli mieleeni että jos vaikka museokatsastais vanhan SAABin, niin hyväksytäänkö siinä jos vaikka tuplakaasuttimet taikka ruisku on asennettu jälkikäteen?

Entä muita lisälaiteita kuten lisävaloja?
SAAB
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

No pääsääntöisesti homma menee siten, että aikansa lisävarusteet kuten radiot, lisävalot, puluportaat yms. hyväksytään. Tekniikkapuolella hyväksytään sellaiset muutokset, jotka on ollut mahdollista tehdä auton valmistumisen aikaan. Näyttövelvoite on tarkastuttajalla.

Tekniikkamuutoksella tarkoitan esim. 96:n tehtaan härnäyssarjoja, joihin löytyy dokumentit.

Jos vaikkapa 99 on muutettu kaasarista ruiskuski, varmaan koko muukin auto on saatava vastaamaan ruiskumallia.

Volvosta esimerkkinä on Amazoin vaihteisto, jolloin tavallisen M40 laatikon voi vaihtaa ylivaihteelliseksi M41 -malliksi, koska sellainen on ollut mahdollista hankkia lisävarsuteena.

Toivottavasti tästä oli jotain apua. :)
# 419 Vesa Pohjalainen
Vastaa Viestiin