Tere!
Tässä muuten selllainen tuli mieleeni että jos vaikka museokatsastais vanhan SAABin, niin hyväksytäänkö siinä jos vaikka tuplakaasuttimet taikka ruisku on asennettu jälkikäteen?
Entä muita lisälaiteita kuten lisävaloja?
Museokatsastus
Museokatsastus
SAAB
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
No pääsääntöisesti homma menee siten, että aikansa lisävarusteet kuten radiot, lisävalot, puluportaat yms. hyväksytään. Tekniikkapuolella hyväksytään sellaiset muutokset, jotka on ollut mahdollista tehdä auton valmistumisen aikaan. Näyttövelvoite on tarkastuttajalla.
Tekniikkamuutoksella tarkoitan esim. 96:n tehtaan härnäyssarjoja, joihin löytyy dokumentit.
Jos vaikkapa 99 on muutettu kaasarista ruiskuski, varmaan koko muukin auto on saatava vastaamaan ruiskumallia.
Volvosta esimerkkinä on Amazoin vaihteisto, jolloin tavallisen M40 laatikon voi vaihtaa ylivaihteelliseksi M41 -malliksi, koska sellainen on ollut mahdollista hankkia lisävarsuteena.
Toivottavasti tästä oli jotain apua.
Tekniikkamuutoksella tarkoitan esim. 96:n tehtaan härnäyssarjoja, joihin löytyy dokumentit.
Jos vaikkapa 99 on muutettu kaasarista ruiskuski, varmaan koko muukin auto on saatava vastaamaan ruiskumallia.
Volvosta esimerkkinä on Amazoin vaihteisto, jolloin tavallisen M40 laatikon voi vaihtaa ylivaihteelliseksi M41 -malliksi, koska sellainen on ollut mahdollista hankkia lisävarsuteena.
Toivottavasti tästä oli jotain apua.

# 419 Vesa Pohjalainen