900i -89 nakuttelu

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
tsephyr
"Ruisku"
Viestit: 123
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 18:17

900i -89 nakuttelu

Viesti Kirjoittaja tsephyr »

mikäköhän lie vikana kun ajaa vaikkapa 5 vaihteella ja väännättää moottoria reilulla tuhannella kierroksella niin semmonen nakutus kuuluupi koneesta? Samantyyppinen ääni kuuluu myös käynnistyksen jälkeen hetken ajan. Öljyt on hyvät ja painevalo sammuu heti. ja pystyykö tommose ruiskun seoksia mitenkään säätämään vai onko ne aina kohdallaan?
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

En tiedä, mutta miksi ajaa/väännättää vitosvaihteella reilulla tonnin kierroksilla? ...laatikko tykkää takuulla hyvää tuosta.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
tsephyr
"Ruisku"
Viestit: 123
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 18:17

haa

Viesti Kirjoittaja tsephyr »

arvasin että joku vastaa noin.. En tietenkään ajele vitosella tonnin kierroksilla vaan se oli esimerkki. Voiskohan johtua venttiileitten välyksistä kun niitä en ole säädätellyt?
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Noo tapahtuuko tuota esim 2000 kierroksella? Jos ei niin eihän sulla ole ongelmaa? Jos kuuluu käynnistyksen jälkeen hetken niin normaalia.

8v vai 16v?
VW transporter 2.5tdi vm.99
tsephyr
"Ruisku"
Viestit: 123
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 18:17

auto on

Viesti Kirjoittaja tsephyr »

8v ja ei kuulu 2000 kierroksella. Vaan ennen ei kuulunu nakutuksia missään tilanteessa.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

eiköhän ne venttiilit siellä sitten rallattele...
ei muuta kuin säätöpaloja hommaamaan!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

mitään säätöpaloja sinne tunkemaan. Eikös siellä ole hydrauliset nostimet...
Vena koppa irti, nokka(t) ja kattoo onko jossain kupissa pistemäistä kulumaa kuoppaam tarkoittaa että ei ole päässyt pyörimään -> kuppi rikki -> rallattaa.

Motonetistä ostaa 8kpl kuppeja, ölyt ja ö-filtterin. Ne vaihtaa ja jos venat vielä rallatta, niin jo on kumma.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

DIggItaLLr kirjoitti:mitään säätöpaloja sinne tunkemaan. Eikös siellä ole hydrauliset nostimet...
Vena koppa irti, nokka(t) ja kattoo onko jossain kupissa pistemäistä kulumaa kuoppaam tarkoittaa että ei ole päässyt pyörimään -> kuppi rikki -> rallattaa.

Motonetistä ostaa 8kpl kuppeja, ölyt ja ö-filtterin. Ne vaihtaa ja jos venat vielä rallatta, niin jo on kumma.
Ei ole hydraulisia säätimiä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Tietysti sytkä ja seokset kohdalleen, jollei jo ole sitä.

Paljonko ajettu?
VW transporter 2.5tdi vm.99
tsephyr
"Ruisku"
Viestit: 123
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 18:17

tuota

Viesti Kirjoittaja tsephyr »

ajettu on 240tkm. Niin niitten seoksien säätöä tuossa jo kyselinkin että mitenköhän se tapahtuu tuossa ruiskussa?
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

kuusiokolo avaimella määräjakajan ilmalähdön vieressä olevasta reijästä.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
tsephyr
"Ruisku"
Viestit: 123
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 18:17

noniinno

Viesti Kirjoittaja tsephyr »

Jaahas. Minkälaista ääntä pitää moottorissa olevat laakerit jos joku niistä on huonoksi päässyt? Nimittäin yksi jannu kuunteli auton ääntä ja sanoi ettei kuulu sivuääni venttiileistä. se on enemmän semmosta rolinaa. ja voiko se olla laakeri kun ääni kerran häviää hetken ajon jälkeen? perhana ei oo kilometrejä ku reilut 200 tuhatta ja jo on vikaa.
Jusau

Viesti Kirjoittaja Jusau »

Yritä edes paikallistaa, mistäpäin konetta ääni kuuluu. Noilla kilometreillä ei alakerran ainakaan pitäisi poikia. Letku/putki korvaan, mistä kuuluu. Rolinan ei pitäisi ainakaan tulla jakoketjusta, jos kerran muuttuu kierrosten mukaan. (Saabin ketjun kiristin ei toimi öljynpaineella).
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Vanhemmiten männät alkaa lotista, mutta tuo on liian vähän ajettu. Tai mittaria on ruuvattu. Meidän 900i:n reilu 400tkm ajetusta koneesta kuuluu semmosta volvoillekin tyypillistä mäntien loksutusta kylmänä.

Pahin esimerkki tommosesta kolinakoneesta on muutes esim. Peugeoteissa 405 ja 305:ssa 90-luvun alussa käytetty PSA:n 1,8litrainen kone. Kuunnelkaapa joskus, miten karmeesti voi auton moottori kolista, vaikka ne ei ole edes rikki.

Moottoriäänien kuuntelemisessa muuten kannattaa pitää mielessä, että kampiakseli pyörii 2x nopeempaa, kuin nokka-akseli. Sen tiedon perusteella siis nokkapuolen äänien taajuus verrattuna kampiakselin puolelta tuleviin taajuuksiin on samassa suhteessa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
tsephyr
"Ruisku"
Viestit: 123
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 18:17

jaahas

Viesti Kirjoittaja tsephyr »

nyt se paska roklattaa kokoajan ja nyhtää tasakaasulla. lähden nissanin ostoon. Maailman suurin pettymys... olihan se vuoden verran maailman paras auto.
Vastaa Viestiin