900i -89 nakuttelu
900i -89 nakuttelu
mikäköhän lie vikana kun ajaa vaikkapa 5 vaihteella ja väännättää moottoria reilulla tuhannella kierroksella niin semmonen nakutus kuuluupi koneesta? Samantyyppinen ääni kuuluu myös käynnistyksen jälkeen hetken ajan. Öljyt on hyvät ja painevalo sammuu heti. ja pystyykö tommose ruiskun seoksia mitenkään säätämään vai onko ne aina kohdallaan?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
En tiedä, mutta miksi ajaa/väännättää vitosvaihteella reilulla tonnin kierroksilla? ...laatikko tykkää takuulla hyvää tuosta.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
mitään säätöpaloja sinne tunkemaan. Eikös siellä ole hydrauliset nostimet...
Vena koppa irti, nokka(t) ja kattoo onko jossain kupissa pistemäistä kulumaa kuoppaam tarkoittaa että ei ole päässyt pyörimään -> kuppi rikki -> rallattaa.
Motonetistä ostaa 8kpl kuppeja, ölyt ja ö-filtterin. Ne vaihtaa ja jos venat vielä rallatta, niin jo on kumma.
Vena koppa irti, nokka(t) ja kattoo onko jossain kupissa pistemäistä kulumaa kuoppaam tarkoittaa että ei ole päässyt pyörimään -> kuppi rikki -> rallattaa.
Motonetistä ostaa 8kpl kuppeja, ölyt ja ö-filtterin. Ne vaihtaa ja jos venat vielä rallatta, niin jo on kumma.
Ei ole hydraulisia säätimiä.DIggItaLLr kirjoitti:mitään säätöpaloja sinne tunkemaan. Eikös siellä ole hydrauliset nostimet...
Vena koppa irti, nokka(t) ja kattoo onko jossain kupissa pistemäistä kulumaa kuoppaam tarkoittaa että ei ole päässyt pyörimään -> kuppi rikki -> rallattaa.
Motonetistä ostaa 8kpl kuppeja, ölyt ja ö-filtterin. Ne vaihtaa ja jos venat vielä rallatta, niin jo on kumma.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
noniinno
Jaahas. Minkälaista ääntä pitää moottorissa olevat laakerit jos joku niistä on huonoksi päässyt? Nimittäin yksi jannu kuunteli auton ääntä ja sanoi ettei kuulu sivuääni venttiileistä. se on enemmän semmosta rolinaa. ja voiko se olla laakeri kun ääni kerran häviää hetken ajon jälkeen? perhana ei oo kilometrejä ku reilut 200 tuhatta ja jo on vikaa.
Vanhemmiten männät alkaa lotista, mutta tuo on liian vähän ajettu. Tai mittaria on ruuvattu. Meidän 900i:n reilu 400tkm ajetusta koneesta kuuluu semmosta volvoillekin tyypillistä mäntien loksutusta kylmänä.
Pahin esimerkki tommosesta kolinakoneesta on muutes esim. Peugeoteissa 405 ja 305:ssa 90-luvun alussa käytetty PSA:n 1,8litrainen kone. Kuunnelkaapa joskus, miten karmeesti voi auton moottori kolista, vaikka ne ei ole edes rikki.
Moottoriäänien kuuntelemisessa muuten kannattaa pitää mielessä, että kampiakseli pyörii 2x nopeempaa, kuin nokka-akseli. Sen tiedon perusteella siis nokkapuolen äänien taajuus verrattuna kampiakselin puolelta tuleviin taajuuksiin on samassa suhteessa.
Pahin esimerkki tommosesta kolinakoneesta on muutes esim. Peugeoteissa 405 ja 305:ssa 90-luvun alussa käytetty PSA:n 1,8litrainen kone. Kuunnelkaapa joskus, miten karmeesti voi auton moottori kolista, vaikka ne ei ole edes rikki.
Moottoriäänien kuuntelemisessa muuten kannattaa pitää mielessä, että kampiakseli pyörii 2x nopeempaa, kuin nokka-akseli. Sen tiedon perusteella siis nokkapuolen äänien taajuus verrattuna kampiakselin puolelta tuleviin taajuuksiin on samassa suhteessa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01