päästömittauksesta hylky,taas kerran!
päästömittauksesta hylky,taas kerran!
Käytin saabin(900i16vkat 1990)katsastuksessa ja taas tuli hylky samasta
syystä kun vuosi sitten eli päästöistä jotka olivat aivan sekaisin.Arvot olivat Co-5,67(sallittu 0,50)Hc 351(sallittu100)lambda 0,84(sallittu 0,97-1,03)siis tyhjäkäynnillä.Kierroksilla vastaavat olivat Co 5,72 ,Hc 242.Eli
mistäs nyt lähdetään vikaa etsimään lamdastako.Vuosi sitten vaihdettu
katsatukseen katti ja lambda ja läpi meni.
syystä kun vuosi sitten eli päästöistä jotka olivat aivan sekaisin.Arvot olivat Co-5,67(sallittu 0,50)Hc 351(sallittu100)lambda 0,84(sallittu 0,97-1,03)siis tyhjäkäynnillä.Kierroksilla vastaavat olivat Co 5,72 ,Hc 242.Eli
mistäs nyt lähdetään vikaa etsimään lamdastako.Vuosi sitten vaihdettu
katsatukseen katti ja lambda ja läpi meni.
velmeri
Noin rajut arvot kyllä viittaa toimimattomaan katalysaattoriin. Se, että miksi katti kesti näin vähän aikaa uusimisen jälkeen, viittaisi taasen polttoainepuolen vikaan joka syöttää liikaa poltettavaa katalysaattorille tuhoten sen ennenaikojaan.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Tarkennettakoon vielä, että nuo arvot olisivat todella pahat jo katittomallekkin autolle.. eli seokset niin viturallallei, että katti kyllä polttaa ne uutuuttaan hyväksyttävälle tasolle, mutta tuollaisia seoksia ei mikään katti kauaa kestä.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Voi olla venttiilivikaakin moottorissa. Pakovenan vuoto nostaa HC:n ja co:n ylös. Ekana siis puristuksien mittaus. Jos puristukset hyvät, niin sitten miettimään, toimiiko tuo kattimalli k-jetin säätö. Tuollehan tyypillistä on se, että tyhjäkäynti huojuu tasaiseen tahtiin silloin, kun kaikki on kunnossa. Säätö toimii näet senverta hitaasti. Testausohjeita löytyy kyllä, jos vaan omistat yleismittarin. Minulla on sellainen Boschin ruiskuja koskeva englanninkielinen sininen kirja, josta voin koittaa kaivella neuvoja.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
No niin käytin saabin piruuttani uudestaan päästömittauksessa ja lukemat olivat lambda n.1,03,Co 1,64,Hc 254 siis tyhjäkäynnillä.Enkä tehnyt mitään säätöjä.Huoltomies suositteli että käyhän säädättämässä vehkeet
niin voi päästä helpommalla kun ruveta vaihtelemaan vermeitä.Mitähän
tollasessa vehkeessä sitten säädellään(900i16vkat 1990)?
niin voi päästä helpommalla kun ruveta vaihtelemaan vermeitä.Mitähän
tollasessa vehkeessä sitten säädellään(900i16vkat 1990)?
velmeri
Puristuspainemittaus on halpa ja nopea testi. Voit vaikka itse ostaa sen mittarin ja kaverin kanssa testata startilla ja kylmällä koneella.
Noita mitskui saa varmaan jokaisesta harakiristä ja tulpat ehkä kannattaa myös vaihtaa. Tarkista myös yleismittarilla ohmit puolanjohdoista ja pyörijästä.
T. Pasi
Noita mitskui saa varmaan jokaisesta harakiristä ja tulpat ehkä kannattaa myös vaihtaa. Tarkista myös yleismittarilla ohmit puolanjohdoista ja pyörijästä.
T. Pasi
99T-museopeli
Tehtaalta ei kai missään, mutta tuli taannoin laitettua säädöllä oleva imm ei-säädettävän tilalle eikä siitä ainakaan haittaa tuntunut olevan. Katsastaminenkin kyllä onnistui huonolla (jollei täysin kuolleella) katilla, vaati tosin tuliterät sytkäosat ja lämpimän koneen.900i kirjoitti:Juttuja lukeneena katillisessa ei ole säätöä immussa.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Kyseessä oli i16v ei k-jetMertmi kirjoitti:Voi olla venttiilivikaakin moottorissa. Pakovenan vuoto nostaa HC:n ja co:n ylös. Ekana siis puristuksien mittaus. Jos puristukset hyvät, niin sitten miettimään, toimiiko tuo kattimalli k-jetin säätö. Tuollehan tyypillistä on se, että tyhjäkäynti huojuu tasaiseen tahtiin silloin, kun kaikki on kunnossa. Säätö toimii näet senverta hitaasti. Testausohjeita löytyy kyllä, jos vaan omistat yleismittarin. Minulla on sellainen Boschin ruiskuja koskeva englanninkielinen sininen kirja, josta voin koittaa kaivella neuvoja.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Kappasvaan... Miun moka.900i kirjoitti:Kyseessä oli i16v ei k-jetMertmi kirjoitti:Voi olla venttiilivikaakin moottorissa. Pakovenan vuoto nostaa HC:n ja co:n ylös. Ekana siis puristuksien mittaus. Jos puristukset hyvät, niin sitten miettimään, toimiiko tuo kattimalli k-jetin säätö. Tuollehan tyypillistä on se, että tyhjäkäynti huojuu tasaiseen tahtiin silloin, kun kaikki on kunnossa. Säätö toimii näet senverta hitaasti. Testausohjeita löytyy kyllä, jos vaan omistat yleismittarin. Minulla on sellainen Boschin ruiskuja koskeva englanninkielinen sininen kirja, josta voin koittaa kaivella neuvoja.

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01