Karvalakeista karvalakein 900, pari kysymystä ;)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9391
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Karvalakeista karvalakein 900, pari kysymystä ;)

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Olen 900 2d:n ylpeä omistaja :D
Tämän karvalakimpaa versiota varmaankaan ei ole olemassakaan, eli pystykeulainen 900 2d 4 speed, ei tehostinta, keskikonsolia, metalliväriä, kromimaskia, vetokoukkua, radiota tai yhtään mitään muutakaan varustetta, eli auto on todellakin hinnat alkaen -mallia :D

Oikein ryhdikkään oloinen ja ajettavuudeltaan ok peli, mittarissa on nyt 186tkm, 1 omistaja ennen minua (tai 1 omistaja + tytär joka ei kamalasti tuolla halunnut ajaa ;) ). Onko muilla yhtä sofistikoituneita malleja vai onko tälläinen jonkin sortin harvinaisuus? :D

Koneessa on vedot tallella mutta venttiilit tuntuvat roplattavan jonkin verran, tarvitseeko niille tehdä yhtään mitään vaan antaa mennä vaan kunnes melu kovenee oikeasti häiritseväksi?

Ja kuinkas tälläiseen asennetaan vetokoukku, onko pohjassa mitään valmiita ruuvinreikiä vai pääseekö poraushommiin, ja tartteeko kontinpohjaan laittaa jotain tukirautoja?
Entäs onko vetokoukun sähköille mitään valmista liitintä vai pitääkö katkoa ja juottaa piuhoja?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Vetokoukun valmiista reijistä en tiedä, omissa ollut ainakin, mutta sähköille ei ole liitintä vaan menee juottohommiksi.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

MacTurbo kirjoitti:Vetokoukun valmiista reijistä en tiedä, omissa ollut ainakin, mutta sähköille ei ole liitintä vaan menee juottohommiksi.
Omissa on ainakin ollut valmiit reiät ja nimenomaan juottaen ne piuhat.. ei todellakaan rosvoliittimillä, jollei halua kerjäämällä kerjätä ongelmia.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9391
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Myrkky kirjoitti:
MacTurbo kirjoitti:Vetokoukun valmiista reijistä en tiedä, omissa ollut ainakin, mutta sähköille ei ole liitintä vaan menee juottohommiksi.
Omissa on ainakin ollut valmiit reiät ja nimenomaan juottaen ne piuhat.. ei todellakaan rosvoliittimillä, jollei halua kerjäämällä kerjätä ongelmia.
Voikos sinne takavalokompleksien johdinpinnoille juottaa lisäjohtoja, jolloin ei tarvitsisi mennä katkomaan alkuperäisiä piuhoja?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7360
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

ng900aero kirjoitti:Voikos sinne takavalokompleksien johdinpinnoille juottaa lisäjohtoja, jolloin ei tarvitsisi mennä katkomaan alkuperäisiä piuhoja?
No periaatteessa joo mutta tahtoo vaatii tehokkaan kolvin ja sit on muovit on vaarassa.
Itse olen kuorinu alkuperäiset piuhat katkaisematta ja suojannu sitten vulkanoivalla teipillä, hyvä on tullu.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9391
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

tetammi kirjoitti: No periaatteessa joo mutta tahtoo vaatii tehokkaan kolvin ja sit on muovit on vaarassa.
Itse olen kuorinu alkuperäiset piuhat katkaisematta ja suojannu sitten vulkanoivalla teipillä, hyvä on tullu.
Täytyy tehdä noin niin ei tarvitse poikkaista johtoja.
Jos koettaisin käydä katsastamassa etukäteen (viimeinen nro 9) tuon autoni niin voidaankos se laittaa ajokieltoon jos esim. päästöt ovat kovin suuret? Vai voiko katsastuksen keskeyttää jos alkaa näyttää jotain sellaista että ajokielto tulisi voimaan?
Autohan kaiketi pitäisi katsastaa vasta marraskuun loppuun mennessä, mutta voisi olla hyvä nähdä näin kesäkeleillä mitä kaikkea pitää korjata.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

ng900aero kirjoitti: Jos koettaisin käydä katsastamassa etukäteen (viimeinen nro 9) tuon autoni niin voidaankos se laittaa ajokieltoon jos esim. päästöt ovat kovin suuret? Vai voiko katsastuksen keskeyttää jos alkaa näyttää jotain sellaista että ajokielto tulisi voimaan?
Kannattaisko käydä erikseen hakemassa päästölappu jostain pajalta?
Viimeksi muokannut Juha96, Pe Syys 22, 2006 16:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
SAABMikko
"Turbo"
Viestit: 229
Liittynyt: Ma Maalis 08, 2004 12:43
Paikkakunta: Oulu

Re: Karvalakeista karvalakein 900, pari kysymystä ;)

Viesti Kirjoittaja SAABMikko »

ng900aero kirjoitti:Olen 900 2d:n ylpeä omistaja :D
Tämän karvalakimpaa versiota varmaankaan ei ole olemassakaan, eli pystykeulainen 900 2d 4 speed, ei tehostinta, keskikonsolia, metalliväriä, kromimaskia, vetokoukkua, radiota tai yhtään mitään muutakaan varustetta, eli auto on todellakin hinnat alkaen -mallia :D

Ja kuinkas tälläiseen asennetaan vetokoukku...
Heti pitää alkaa pröystäileen ja pulttaamaan hilpettä kiinni...
#2086
9-3 SC 2,0t BioPower Vector TX A -10
9-3 SC TiDS Vector A -08
900i -89
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10283
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Juha96 kirjoitti:
ng900aero kirjoitti: Jos koettaisin käydä katsastamassa etukäteen (viimeinen nro 9) tuon autoni niin voidaankos se laittaa ajokieltoon jos esim. päästöt ovat kovin suuret? Vai voiko katsastuksen keskeyttää jos alkaa näyttää jotain sellaista että ajokielto tulisi voimaan?
Kannattaisko käydä erikseen hakemassa päästölappu jostain pajalta?
Allekirjoittanut teki näin juuri eilen. Pakokaasujen säätö+printti kun maksaa pääsääntöisesti samanverran, mitä se maksaa katsastuksessakin. Lappu kelpaa katsarille 3kk ajan ja katsastuskonttorilla ei tietenkään enää tehdä toista päästötestiä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Mertmi kirjoitti:
Juha96 kirjoitti:
ng900aero kirjoitti: Jos koettaisin käydä katsastamassa etukäteen (viimeinen nro 9) tuon autoni niin voidaankos se laittaa ajokieltoon jos esim. päästöt ovat kovin suuret? Vai voiko katsastuksen keskeyttää jos alkaa näyttää jotain sellaista että ajokielto tulisi voimaan?
Kannattaisko käydä erikseen hakemassa päästölappu jostain pajalta?
Allekirjoittanut teki näin juuri eilen. Pakokaasujen säätö+printti kun maksaa pääsääntöisesti samanverran, mitä se maksaa katsastuksessakin. Lappu kelpaa katsarille 3kk ajan ja katsastuskonttorilla ei tietenkään enää tehdä toista päästötestiä.
Väärin, koska ne voi ilman maksua tarkistaa päästöt pistokoe luontoisesti, jos haluavat.... :idea: :idea:
frank
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Ti Maalis 28, 2006 22:13
Paikkakunta: Tervakoski

Viesti Kirjoittaja frank »

Moro,

Kuulostaa aika tutulta toi varustetaso.
Sain isukkivainaalta noin vuosi sitten lähes samanlaisen perusperus-mallin vm -88.
Tosin tossa meikäläisen mallissa on kromimaski ja jälkiasennettu vetokoukku. Itse ihmettelin miten toi kromimaski oli tollaseen perusmalliin eksynyt.
Yritin kaupitella autoa, mutta kiinnostusta auto suhteen ei ollut ja ajattelin, että jos ottaisi siitä kunnostusprojektin mikäli pellit eivät ole aivan pehmenneet.
Tolla on ajettu 320tkm ja ihan on ollut kelpo peli ajella.
Muistelen, että maadoitushäikkää siinä aikanaan oli ja nimenomaan tuolla takapään valoissa. Olisiko ollut juuri noi koukun ryöstäjäliitokset, jotka tota häiriötä aiheutti. Nopea ja helppo tapa kytkeä, mutta pidemmän päälle voi pikku askaretta tulla.
ernotam
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: To Kesä 16, 2005 21:06
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja ernotam »

Vaarilla on samaa tasoa oleva -87. Ainoa bonus värinä metallihohto kulta. 'Poppikoneessa' tosin on pikavalinnat, mutta se onkin jonkin sortin mekaaninen härveli ;-) Ai niin, ajettu 115 000 km....
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9391
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Karvalakeista karvalakein 900, pari kysymystä ;)

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

SAABMikko kirjoitti:
Heti pitää alkaa pröystäileen ja pulttaamaan hilpettä kiinni...
:lol: On tulossa alle aluvanteet, poppikone on asennettu, takapuskuri sai puuttuvan listansa ja keskikonsoli odottaa asennusta 8)
Eli taas ollaan pilaamassa hyvää Saabia :lol:
Vetokoukkua ei vielä ole löytynyt, purkaamon koukut olivat aika mätiä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10283
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

900 I 16 Kat kirjoitti:
Mertmi kirjoitti:
Juha96 kirjoitti: Kannattaisko käydä erikseen hakemassa päästölappu jostain pajalta?
Allekirjoittanut teki näin juuri eilen. Pakokaasujen säätö+printti kun maksaa pääsääntöisesti samanverran, mitä se maksaa katsastuksessakin. Lappu kelpaa katsarille 3kk ajan ja katsastuskonttorilla ei tietenkään enää tehdä toista päästötestiä.
Väärin, koska ne voi ilman maksua tarkistaa päästöt pistokoe luontoisesti, jos haluavat.... :idea: :idea:
Ok, siis jokatapauksessa päästötestistä ei tarvii maksaa enää uudestaan, jos on se 3kk tai nuorempi lappu mukana.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9391
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Kytkinpoljin on kulunut sieltä tapin reiästään, tai ainakin polkimessa on monen sentin tyhjä liike ennenkuin mitään alkaa tapoahtumaan. Olen korjannut joskus melkein 10v sitten yhden polkimen mutta silloin otin etupenkin pois tieltä, onkos se pakollista polkimen irrottamiseksi ja takaisinlaittoa varten?
Eli puikkohitsillä soikeaa reikää umpeen ja pylväsporalla uutta reikää tilalle? :D
mahtaisikohan kytkimen tärinä etenkin peruutettaessa liittyä sen liian lyhyeen liikerataan, eli levyn lamellit eivät välttämättä olekaan täysin loppu vaan asetelma ei ole vuosiin pääsyt liikkumaan riittävästi ja tätän levy olisi esim. kulunut epätasaisesti?
Eteenpäin ajettaessa ei tärinää juurikaan havaitse.
No jossei tule kuntoon polkimen korjauksella niin pitää uusia kytkin, jahka vanha ensin rupeaa luistamaan tai hajoaa muuten ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin