Karvalakeista karvalakein 900, pari kysymystä ;)
Karvalakeista karvalakein 900, pari kysymystä ;)
Olen 900 2d:n ylpeä omistaja
Tämän karvalakimpaa versiota varmaankaan ei ole olemassakaan, eli pystykeulainen 900 2d 4 speed, ei tehostinta, keskikonsolia, metalliväriä, kromimaskia, vetokoukkua, radiota tai yhtään mitään muutakaan varustetta, eli auto on todellakin hinnat alkaen -mallia
Oikein ryhdikkään oloinen ja ajettavuudeltaan ok peli, mittarissa on nyt 186tkm, 1 omistaja ennen minua (tai 1 omistaja + tytär joka ei kamalasti tuolla halunnut ajaa ). Onko muilla yhtä sofistikoituneita malleja vai onko tälläinen jonkin sortin harvinaisuus?
Koneessa on vedot tallella mutta venttiilit tuntuvat roplattavan jonkin verran, tarvitseeko niille tehdä yhtään mitään vaan antaa mennä vaan kunnes melu kovenee oikeasti häiritseväksi?
Ja kuinkas tälläiseen asennetaan vetokoukku, onko pohjassa mitään valmiita ruuvinreikiä vai pääseekö poraushommiin, ja tartteeko kontinpohjaan laittaa jotain tukirautoja?
Entäs onko vetokoukun sähköille mitään valmista liitintä vai pitääkö katkoa ja juottaa piuhoja?
Tämän karvalakimpaa versiota varmaankaan ei ole olemassakaan, eli pystykeulainen 900 2d 4 speed, ei tehostinta, keskikonsolia, metalliväriä, kromimaskia, vetokoukkua, radiota tai yhtään mitään muutakaan varustetta, eli auto on todellakin hinnat alkaen -mallia
Oikein ryhdikkään oloinen ja ajettavuudeltaan ok peli, mittarissa on nyt 186tkm, 1 omistaja ennen minua (tai 1 omistaja + tytär joka ei kamalasti tuolla halunnut ajaa ). Onko muilla yhtä sofistikoituneita malleja vai onko tälläinen jonkin sortin harvinaisuus?
Koneessa on vedot tallella mutta venttiilit tuntuvat roplattavan jonkin verran, tarvitseeko niille tehdä yhtään mitään vaan antaa mennä vaan kunnes melu kovenee oikeasti häiritseväksi?
Ja kuinkas tälläiseen asennetaan vetokoukku, onko pohjassa mitään valmiita ruuvinreikiä vai pääseekö poraushommiin, ja tartteeko kontinpohjaan laittaa jotain tukirautoja?
Entäs onko vetokoukun sähköille mitään valmista liitintä vai pitääkö katkoa ja juottaa piuhoja?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Omissa on ainakin ollut valmiit reiät ja nimenomaan juottaen ne piuhat.. ei todellakaan rosvoliittimillä, jollei halua kerjäämällä kerjätä ongelmia.MacTurbo kirjoitti:Vetokoukun valmiista reijistä en tiedä, omissa ollut ainakin, mutta sähköille ei ole liitintä vaan menee juottohommiksi.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Voikos sinne takavalokompleksien johdinpinnoille juottaa lisäjohtoja, jolloin ei tarvitsisi mennä katkomaan alkuperäisiä piuhoja?Myrkky kirjoitti:Omissa on ainakin ollut valmiit reiät ja nimenomaan juottaen ne piuhat.. ei todellakaan rosvoliittimillä, jollei halua kerjäämällä kerjätä ongelmia.MacTurbo kirjoitti:Vetokoukun valmiista reijistä en tiedä, omissa ollut ainakin, mutta sähköille ei ole liitintä vaan menee juottohommiksi.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
No periaatteessa joo mutta tahtoo vaatii tehokkaan kolvin ja sit on muovit on vaarassa.ng900aero kirjoitti:Voikos sinne takavalokompleksien johdinpinnoille juottaa lisäjohtoja, jolloin ei tarvitsisi mennä katkomaan alkuperäisiä piuhoja?
Itse olen kuorinu alkuperäiset piuhat katkaisematta ja suojannu sitten vulkanoivalla teipillä, hyvä on tullu.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Täytyy tehdä noin niin ei tarvitse poikkaista johtoja.tetammi kirjoitti: No periaatteessa joo mutta tahtoo vaatii tehokkaan kolvin ja sit on muovit on vaarassa.
Itse olen kuorinu alkuperäiset piuhat katkaisematta ja suojannu sitten vulkanoivalla teipillä, hyvä on tullu.
Jos koettaisin käydä katsastamassa etukäteen (viimeinen nro 9) tuon autoni niin voidaankos se laittaa ajokieltoon jos esim. päästöt ovat kovin suuret? Vai voiko katsastuksen keskeyttää jos alkaa näyttää jotain sellaista että ajokielto tulisi voimaan?
Autohan kaiketi pitäisi katsastaa vasta marraskuun loppuun mennessä, mutta voisi olla hyvä nähdä näin kesäkeleillä mitä kaikkea pitää korjata.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Kannattaisko käydä erikseen hakemassa päästölappu jostain pajalta?ng900aero kirjoitti: Jos koettaisin käydä katsastamassa etukäteen (viimeinen nro 9) tuon autoni niin voidaankos se laittaa ajokieltoon jos esim. päästöt ovat kovin suuret? Vai voiko katsastuksen keskeyttää jos alkaa näyttää jotain sellaista että ajokielto tulisi voimaan?
Viimeksi muokannut Juha96, Pe Syys 22, 2006 16:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Karvalakeista karvalakein 900, pari kysymystä ;)
Heti pitää alkaa pröystäileen ja pulttaamaan hilpettä kiinni...ng900aero kirjoitti:Olen 900 2d:n ylpeä omistaja
Tämän karvalakimpaa versiota varmaankaan ei ole olemassakaan, eli pystykeulainen 900 2d 4 speed, ei tehostinta, keskikonsolia, metalliväriä, kromimaskia, vetokoukkua, radiota tai yhtään mitään muutakaan varustetta, eli auto on todellakin hinnat alkaen -mallia
Ja kuinkas tälläiseen asennetaan vetokoukku...
#2086
9-3 SC 2,0t BioPower Vector TX A -10
9-3 SC TiDS Vector A -08
900i -89
9-3 SC 2,0t BioPower Vector TX A -10
9-3 SC TiDS Vector A -08
900i -89
Allekirjoittanut teki näin juuri eilen. Pakokaasujen säätö+printti kun maksaa pääsääntöisesti samanverran, mitä se maksaa katsastuksessakin. Lappu kelpaa katsarille 3kk ajan ja katsastuskonttorilla ei tietenkään enää tehdä toista päästötestiä.Juha96 kirjoitti:Kannattaisko käydä erikseen hakemassa päästölappu jostain pajalta?ng900aero kirjoitti: Jos koettaisin käydä katsastamassa etukäteen (viimeinen nro 9) tuon autoni niin voidaankos se laittaa ajokieltoon jos esim. päästöt ovat kovin suuret? Vai voiko katsastuksen keskeyttää jos alkaa näyttää jotain sellaista että ajokielto tulisi voimaan?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Väärin, koska ne voi ilman maksua tarkistaa päästöt pistokoe luontoisesti, jos haluavat....Mertmi kirjoitti:Allekirjoittanut teki näin juuri eilen. Pakokaasujen säätö+printti kun maksaa pääsääntöisesti samanverran, mitä se maksaa katsastuksessakin. Lappu kelpaa katsarille 3kk ajan ja katsastuskonttorilla ei tietenkään enää tehdä toista päästötestiä.Juha96 kirjoitti:Kannattaisko käydä erikseen hakemassa päästölappu jostain pajalta?ng900aero kirjoitti: Jos koettaisin käydä katsastamassa etukäteen (viimeinen nro 9) tuon autoni niin voidaankos se laittaa ajokieltoon jos esim. päästöt ovat kovin suuret? Vai voiko katsastuksen keskeyttää jos alkaa näyttää jotain sellaista että ajokielto tulisi voimaan?
Moro,
Kuulostaa aika tutulta toi varustetaso.
Sain isukkivainaalta noin vuosi sitten lähes samanlaisen perusperus-mallin vm -88.
Tosin tossa meikäläisen mallissa on kromimaski ja jälkiasennettu vetokoukku. Itse ihmettelin miten toi kromimaski oli tollaseen perusmalliin eksynyt.
Yritin kaupitella autoa, mutta kiinnostusta auto suhteen ei ollut ja ajattelin, että jos ottaisi siitä kunnostusprojektin mikäli pellit eivät ole aivan pehmenneet.
Tolla on ajettu 320tkm ja ihan on ollut kelpo peli ajella.
Muistelen, että maadoitushäikkää siinä aikanaan oli ja nimenomaan tuolla takapään valoissa. Olisiko ollut juuri noi koukun ryöstäjäliitokset, jotka tota häiriötä aiheutti. Nopea ja helppo tapa kytkeä, mutta pidemmän päälle voi pikku askaretta tulla.
Kuulostaa aika tutulta toi varustetaso.
Sain isukkivainaalta noin vuosi sitten lähes samanlaisen perusperus-mallin vm -88.
Tosin tossa meikäläisen mallissa on kromimaski ja jälkiasennettu vetokoukku. Itse ihmettelin miten toi kromimaski oli tollaseen perusmalliin eksynyt.
Yritin kaupitella autoa, mutta kiinnostusta auto suhteen ei ollut ja ajattelin, että jos ottaisi siitä kunnostusprojektin mikäli pellit eivät ole aivan pehmenneet.
Tolla on ajettu 320tkm ja ihan on ollut kelpo peli ajella.
Muistelen, että maadoitushäikkää siinä aikanaan oli ja nimenomaan tuolla takapään valoissa. Olisiko ollut juuri noi koukun ryöstäjäliitokset, jotka tota häiriötä aiheutti. Nopea ja helppo tapa kytkeä, mutta pidemmän päälle voi pikku askaretta tulla.
Re: Karvalakeista karvalakein 900, pari kysymystä ;)
On tulossa alle aluvanteet, poppikone on asennettu, takapuskuri sai puuttuvan listansa ja keskikonsoli odottaa asennustaSAABMikko kirjoitti:
Heti pitää alkaa pröystäileen ja pulttaamaan hilpettä kiinni...
Eli taas ollaan pilaamassa hyvää Saabia
Vetokoukkua ei vielä ole löytynyt, purkaamon koukut olivat aika mätiä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Ok, siis jokatapauksessa päästötestistä ei tarvii maksaa enää uudestaan, jos on se 3kk tai nuorempi lappu mukana.900 I 16 Kat kirjoitti:Väärin, koska ne voi ilman maksua tarkistaa päästöt pistokoe luontoisesti, jos haluavat....Mertmi kirjoitti:Allekirjoittanut teki näin juuri eilen. Pakokaasujen säätö+printti kun maksaa pääsääntöisesti samanverran, mitä se maksaa katsastuksessakin. Lappu kelpaa katsarille 3kk ajan ja katsastuskonttorilla ei tietenkään enää tehdä toista päästötestiä.Juha96 kirjoitti: Kannattaisko käydä erikseen hakemassa päästölappu jostain pajalta?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Kytkinpoljin on kulunut sieltä tapin reiästään, tai ainakin polkimessa on monen sentin tyhjä liike ennenkuin mitään alkaa tapoahtumaan. Olen korjannut joskus melkein 10v sitten yhden polkimen mutta silloin otin etupenkin pois tieltä, onkos se pakollista polkimen irrottamiseksi ja takaisinlaittoa varten?
Eli puikkohitsillä soikeaa reikää umpeen ja pylväsporalla uutta reikää tilalle?
mahtaisikohan kytkimen tärinä etenkin peruutettaessa liittyä sen liian lyhyeen liikerataan, eli levyn lamellit eivät välttämättä olekaan täysin loppu vaan asetelma ei ole vuosiin pääsyt liikkumaan riittävästi ja tätän levy olisi esim. kulunut epätasaisesti?
Eteenpäin ajettaessa ei tärinää juurikaan havaitse.
No jossei tule kuntoon polkimen korjauksella niin pitää uusia kytkin, jahka vanha ensin rupeaa luistamaan tai hajoaa muuten
Eli puikkohitsillä soikeaa reikää umpeen ja pylväsporalla uutta reikää tilalle?
mahtaisikohan kytkimen tärinä etenkin peruutettaessa liittyä sen liian lyhyeen liikerataan, eli levyn lamellit eivät välttämättä olekaan täysin loppu vaan asetelma ei ole vuosiin pääsyt liikkumaan riittävästi ja tätän levy olisi esim. kulunut epätasaisesti?
Eteenpäin ajettaessa ei tärinää juurikaan havaitse.
No jossei tule kuntoon polkimen korjauksella niin pitää uusia kytkin, jahka vanha ensin rupeaa luistamaan tai hajoaa muuten
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98