Etulaakerin vaihto

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Etulaakerin vaihto

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Pitäis etulaakeri vaihtaa omaan satkuun. Eipä ole omaa prässiä/laakerinvaihtohörpötinhärpäkettä. Niin mietinkin että millä / miten te olette homman tehneet?

Onkos ollenkaan mahdollista? yksi sälli varoitti ettei kannata edes yrittää. Paras yllytys... :wink:
Kannattaako mun edes sitä lähtee siis avaamaan. samalla saa varmaan helposti raidetangon pään, iskarin alapäänkumit ja sisemmän vetrarinkin vaihdettua :roll:
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

Prässin vaatii. Jotkut hakannu vasaralla, mutta siihen en lähtis.
99T-museopeli
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2923
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Kustavi

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Mä vaihdoin itse prässillä. En ilmeisesti saanut momenttia kerralla oikein, joten laakeri jäi lyhytikäiseksi - parin kuukauden päästä vaihdatin Metron pikahuollossa uudestaan ja sen jälkeen on kestänyt.

Mutta - eihän tuossa mitään salatiedettä pitäisi olla. Puhtaus, puristus prässillä siten ettei paine kohdistu laakeriin vaan kehään, ja sitten kiristys oikeaan momenttiin.

Itse en lisännyt rasvaa, koska laakeri oli tehdasrasvoissa - teinkö siinä(kin) virheen?
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Morphing
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: Ke Loka 11, 2006 04:31

Viesti Kirjoittaja Morphing »

Kyllä sen laakerin saa parin kilon lekalla paukutettua ulos.
Kiinni kun laittaa niin vanhaa laakeria voi käyttää apuna niin ettei riko uutta.Pultti pyssy olis hyvä kun kiristää takasin.Tai sitten reilu jatkovarsi ja abbari painamaan jarrut pohjaan kun kiristää.
900i -90
Vastaa Viestiin