Pitäis etulaakeri vaihtaa omaan satkuun. Eipä ole omaa prässiä/laakerinvaihtohörpötinhärpäkettä. Niin mietinkin että millä / miten te olette homman tehneet?
Onkos ollenkaan mahdollista? yksi sälli varoitti ettei kannata edes yrittää. Paras yllytys...
Kannattaako mun edes sitä lähtee siis avaamaan. samalla saa varmaan helposti raidetangon pään, iskarin alapäänkumit ja sisemmän vetrarinkin vaihdettua
Mä vaihdoin itse prässillä. En ilmeisesti saanut momenttia kerralla oikein, joten laakeri jäi lyhytikäiseksi - parin kuukauden päästä vaihdatin Metron pikahuollossa uudestaan ja sen jälkeen on kestänyt.
Mutta - eihän tuossa mitään salatiedettä pitäisi olla. Puhtaus, puristus prässillä siten ettei paine kohdistu laakeriin vaan kehään, ja sitten kiristys oikeaan momenttiin.
Itse en lisännyt rasvaa, koska laakeri oli tehdasrasvoissa - teinkö siinä(kin) virheen?
Kyllä sen laakerin saa parin kilon lekalla paukutettua ulos.
Kiinni kun laittaa niin vanhaa laakeria voi käyttää apuna niin ettei riko uutta.Pultti pyssy olis hyvä kun kiristää takasin.Tai sitten reilu jatkovarsi ja abbari painamaan jarrut pohjaan kun kiristää.