TAAS PRKL... (ei käynnisty)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
-SAS-
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 07:57

TAAS PRKL... (ei käynnisty)

Viesti Kirjoittaja -SAS- »

Aamulla märkää eikä millään käyntiin. Mutta kun toinen veti 20m niin starttas helposti. Mikä saa kosteutta??? Tulpat vaihdettu, virranjakaja vaihdettu, oliskohan puolassa jotain vikaa?? CRC:tä suihkautettu tulpanjohtojen joka päähän paitsi muistin ettei puolanjohdon puolan päähän ollenkaan. Pitäis sinnekkin laittaa...
Tulppien laatua enkä virranjakajan laatua tiedä...
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

toive:

1)otsikkossa enemmän informaatiota.
2)tekstissä kerrottaisiin mikä auto (bensansyöttö?)

eli jos on kaasutinkone, toimiiko bensapumppu? sököllä bensapumpulla auton saa heräämään vain hinaamalla. onko autossa kärjetön sytytys? ehjä sytytysyksikköä kannattais säilyttää hansikaslokerossa. sen vaihto 10 min homma ja sytkäyksikön oikkuilu voi aiheuttaa myös juuri tuollaista.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
-SAS-
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 07:57

OK

Viesti Kirjoittaja -SAS- »

Kyseessä kaasari saappi rekisteröity 88. Lähtee kyllä muuten käyntiin ihan ok eli luulis että sytytykset sun muut pumput olis kunnossa. Teki toisen kerran nyt saman mitä teki viimeksikin kun vettä oli tullut kunnolla ja seissyt pari päivää. Tarkotatko sytytys yksiköllä sitä pikkuista lootaa siinä vasemman etulokasuojan päällä?? Tekisikö se sitä että kostealla ilmalla oikkuilee mutta muuten ok. Mitäs maksaa uusi tai miten voi testata onko vikaa?
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Virtalukon pohjakin voi tehdä tuollaisia temppuja, sytytysvirtaa ei tule starttiasennossa mutta virta päällä pelaa. Epäilisin sitä etenkin jos on ollut oireita että saat sahata vaikka viikon, mutta käynnistyy juuri silloin kun löysää avaimen starttiasennosta pois.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
-SAS-
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 07:57

just

Viesti Kirjoittaja -SAS- »

Tulikin mieleeni, että auto aivan kuin olisi joskus lähtenyt käyntiin tai hörätänyt kun lopettaa sahauksen. Eli kiitos tarkempaa tietoa miten haen vikaa tai korjaan ja mitähän maksaa. Kannattaako edes itse ruveta korjaamaan (onkko vaikeaa?)
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Re: just

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

-SAS- kirjoitti:Tulikin mieleeni, että auto aivan kuin olisi joskus lähtenyt käyntiin tai hörätänyt kun lopettaa sahauksen. Eli kiitos tarkempaa tietoa miten haen vikaa tai korjaan ja mitähän maksaa. Kannattaako edes itse ruveta korjaamaan (onkko vaikeaa?)
Vika on helppo todeta (vian ollessa päällä) esim. laittamalla suora johto akun + navasta puolan + napaan, sit startaten. Jos käynnistyy hyppyjohdon kanssa mut ilman ei, vika on suurella todennäköisyydellä virtalukon pohjassa (tai sen johdotuksissa).

Virtalukon pohjan pystyy vaihtamaan itsekkin, edellyttää penkin irrotusta ja keskikonsolin suojamuovien purkamista.
Edit: Asiavirheitä vähemmäs..
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

itse en ainakaan ikinä ole penkkiä irroittanut kun v-lukon pohjaa olen vaihtanut...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

mikkoimp kirjoitti:itse en ainakaan ikinä ole penkkiä irroittanut kun v-lukon pohjaa olen vaihtanut...
Ei se vissiin ole välttämätöntä, mut varmemmin ei riko muoveja kun ei tarvitse repiä ja taivutella.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

Mittaa yleismittarilla pyörijän ja tulpan johtojen resistanssit. Pyörijä taisi olla 1.5 kohm ja johdot 1-3 kohm pituudesta riippuen. Jos et tiedä tulppiesi tilannetta, niin ehkä kannattaisi vaihtaa?

T. Pasi
99T-museopeli
-SAS-
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 07:57

Viesti Kirjoittaja -SAS- »

Tänä aamuna oli pikku pakkanen (-4) niin hörähti käyntiin paremmin kuin koskaan. Ekalla.... Tuskin siis tulpissa vikaa. Talviauto joo!
Vastaa Viestiin