TAAS PRKL... (ei käynnisty)
TAAS PRKL... (ei käynnisty)
Aamulla märkää eikä millään käyntiin. Mutta kun toinen veti 20m niin starttas helposti. Mikä saa kosteutta??? Tulpat vaihdettu, virranjakaja vaihdettu, oliskohan puolassa jotain vikaa?? CRC:tä suihkautettu tulpanjohtojen joka päähän paitsi muistin ettei puolanjohdon puolan päähän ollenkaan. Pitäis sinnekkin laittaa...
Tulppien laatua enkä virranjakajan laatua tiedä...
Tulppien laatua enkä virranjakajan laatua tiedä...
toive:
1)otsikkossa enemmän informaatiota.
2)tekstissä kerrottaisiin mikä auto (bensansyöttö?)
eli jos on kaasutinkone, toimiiko bensapumppu? sököllä bensapumpulla auton saa heräämään vain hinaamalla. onko autossa kärjetön sytytys? ehjä sytytysyksikköä kannattais säilyttää hansikaslokerossa. sen vaihto 10 min homma ja sytkäyksikön oikkuilu voi aiheuttaa myös juuri tuollaista.
1)otsikkossa enemmän informaatiota.
2)tekstissä kerrottaisiin mikä auto (bensansyöttö?)
eli jos on kaasutinkone, toimiiko bensapumppu? sököllä bensapumpulla auton saa heräämään vain hinaamalla. onko autossa kärjetön sytytys? ehjä sytytysyksikköä kannattais säilyttää hansikaslokerossa. sen vaihto 10 min homma ja sytkäyksikön oikkuilu voi aiheuttaa myös juuri tuollaista.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
OK
Kyseessä kaasari saappi rekisteröity 88. Lähtee kyllä muuten käyntiin ihan ok eli luulis että sytytykset sun muut pumput olis kunnossa. Teki toisen kerran nyt saman mitä teki viimeksikin kun vettä oli tullut kunnolla ja seissyt pari päivää. Tarkotatko sytytys yksiköllä sitä pikkuista lootaa siinä vasemman etulokasuojan päällä?? Tekisikö se sitä että kostealla ilmalla oikkuilee mutta muuten ok. Mitäs maksaa uusi tai miten voi testata onko vikaa?
Virtalukon pohjakin voi tehdä tuollaisia temppuja, sytytysvirtaa ei tule starttiasennossa mutta virta päällä pelaa. Epäilisin sitä etenkin jos on ollut oireita että saat sahata vaikka viikon, mutta käynnistyy juuri silloin kun löysää avaimen starttiasennosta pois.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
just
Tulikin mieleeni, että auto aivan kuin olisi joskus lähtenyt käyntiin tai hörätänyt kun lopettaa sahauksen. Eli kiitos tarkempaa tietoa miten haen vikaa tai korjaan ja mitähän maksaa. Kannattaako edes itse ruveta korjaamaan (onkko vaikeaa?)
Re: just
Vika on helppo todeta (vian ollessa päällä) esim. laittamalla suora johto akun + navasta puolan + napaan, sit startaten. Jos käynnistyy hyppyjohdon kanssa mut ilman ei, vika on suurella todennäköisyydellä virtalukon pohjassa (tai sen johdotuksissa).-SAS- kirjoitti:Tulikin mieleeni, että auto aivan kuin olisi joskus lähtenyt käyntiin tai hörätänyt kun lopettaa sahauksen. Eli kiitos tarkempaa tietoa miten haen vikaa tai korjaan ja mitähän maksaa. Kannattaako edes itse ruveta korjaamaan (onkko vaikeaa?)
Virtalukon pohjan pystyy vaihtamaan itsekkin, edellyttää penkin irrotusta ja keskikonsolin suojamuovien purkamista.
Edit: Asiavirheitä vähemmäs..
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)