Kansien erot
Kansien erot
Osaakos kukaan valaista etä mitä eroa on 900 -89 C-mallin ja I-mallin kansilla? Onko suuriakin eroja meinaan että voiko C- mallista tehdä suoraan ilman kannen vaihtoa ruiskun?
Kyse siis 8v koneesta.
Dino
Kyse siis 8v koneesta.
Dino
Nokka-akseli erilainen muistaakseni erilainen. En ole kylläkään varma oliko H-koneessa, ainakin B-koneessa on.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
H-koneen ruiskun, kaasutin ja APC-turbojen (kaikki siis 8-v) nokka-akselien ajoitukset ovat samat.
Kaasarin nokassa on ylimääräinen epäkesko, joka käyttää polttoainepumppua - sopii silti myös ruiskun kanteen. Jos ruiskuun laitat kaasarikoneen kannen, niin ainoa ylimääräinen homma on tukkia pa-pumpun aukko.
Kaasarin nokassa on ylimääräinen epäkesko, joka käyttää polttoainepumppua - sopii silti myös ruiskun kanteen. Jos ruiskuun laitat kaasarikoneen kannen, niin ainoa ylimääräinen homma on tukkia pa-pumpun aukko.
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
Vesikanava on ruiskumallin imusarjassa eri kohdassa kuin kaasarilla tms. Kaasarimallin laipassa on keskellä umpinainen kohta, ruiskumallisessa siinä virtaa vettä, ja alkupään K-jet-imusarjoissa siinä kohdassa vedessä ui lämpöaikakytkin.Dino kirjoitti:Tietääköhän kukaan miksi se imusarjan tiiviste on erilainen?
Tuossa H-moottorin kaasarimallin imusarjan kuva (99 -82):
http://www.kolumbus.fi/juha.ursin//99KJ ... age46.html
Bensapumpun aukko ruiskumalliin siirtyessä tulee tukittua lisäilmaluistin jalalla, ainakin jos K-jetin asentaa.
Viimeksi muokannut jus, Ma Marras 13, 2006 21:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vapareissa 88-93
Jotenkas 8v kat ruiskun laittoa ei suositella.
Jotenkas 8v kat ruiskun laittoa ei suositella.
Viimeksi muokannut 900i, Ma Marras 13, 2006 22:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
K-jetronic lambdalla ja katilla ei ole ihan sellainen, mitä yleisesti sähköruiskuksi nimitettäisiin.
http://www.hut.fi/u/jus/saab/99/i8kat/
http://www.hut.fi/u/jus/saab/99/i8kat/
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00