radion käyttövirta?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

radion käyttövirta?

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Kertokaas tietäjät, mistä -92 mallin OG 900:n radion valmiin johdotuksen punaisen langan ( = käyttövirta virtalukon takaa ) tulee.
Jostain syystä kyseinen lanka on hengettömänä, bvaikka muihin virrat tulee, kuten pitääkin. Otettiin hyppylangalla virta jatkuvasta, mutta olisi hyvä pistää kytkennät kuntoon.
# 419 Vesa Pohjalainen
J.V.A
"Hirsch"
Viestit: 981
Liittynyt: Ma Loka 23, 2006 23:18
Paikkakunta: Naantali

Radion käyttövirta.

Viesti Kirjoittaja J.V.A »

10-napaisessa liitinkappaleessa Punainen (napa 4) - jännitteen syöttö virtalukon ja varokkeen 20 kautta. Ts. radio saa jännitteeen virtalukon ollessa pysäköinti- tai ajoasennossa. Näin homma toimii ainakin vm- 89 asti!
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Mimmi kirjoitti:Sama pätee myös uudempiin.
Vesa: tämän saman asian olisi nähnyt joko käyttöohjekirjasta tai sulakekotelon kannesta.
RTFM. :wink:
Joo saattaa olla, mutta mää tiesin, että sää vastaat ja kuitenin tiedät.
Kysymys on nyt vaan, miksi se ei syötä virtaa, eli hukassa on.
# 419 Vesa Pohjalainen
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Mimmi kirjoitti:Johto tulee moninapaliittimen läpi sulaketaulusta suoraan. Tuleeko sulakkeellekkaan jännitettä?
Asia tarkistetaan, jos ei tule, niin mistäs sitten etsitään?
# 419 Vesa Pohjalainen
J.V.A
"Hirsch"
Viestit: 981
Liittynyt: Ma Loka 23, 2006 23:18
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja J.V.A »

Pistän Tästä lisää "apua". Akulta syötetään jännite virtalukolle valkoisen 29-napaisen liitinkappaleen kautta. Navan numero myös 29. Kun virtalukko asetetaan pysäköinti-, ajo- tai käynnistysasentoon, kytkeytyvät liittimet 30 ja X virtalukossa yhteen . Jännite +X menee tällöin takaisin Valkoisen liitinkappaleen kautta varokkeille 20 sekä 23. Navan numerot liitinkappaleessa 1 sekä 2. Toivottavasti tästä sepustuksesta löytyisi jotain vinkkiä vian korjaamiseen. Huom! mallivuodet kuten edellä.
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Wau, mitä tietämistä.
Eiköhän näillä opeilla ala virtaa löytyä :)
# 419 Vesa Pohjalainen
Pekka Valtanen
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Pekka Valtanen »

Sulake?
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Mimmi kirjoitti:Ei tämä mitään tietämystä ole, ainoastaan lukemista (ja luetun ymmärtämistä). :wink:
Minusta tietäminen on sitä, että on sisäistänyt lukemansa ja myös muistaa sen :D
# 419 Vesa Pohjalainen
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

No niin sulakkeen 20 paikka on tyhjä, eli ei ole sulakkeelle lähtöjä. Missäs sen punaisen virtapiuhan toinen pää on vai kannattaako virta ottaa jostain muualta?
# 419 Vesa Pohjalainen
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

suoraan akulta., muisti virta ha heräte jostakin koelaudan alta.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Ettei vaan olisi siirtynyt nuissa ihan viimeisimmissä satkuissa se grammarin sulake tuonne takapenkin alle?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Mertmi kirjoitti:Ettei vaan olisi siirtynyt nuissa ihan viimeisimmissä satkuissa se grammarin sulake tuonne takapenkin alle?
Siis, missäsä se siellä sitten olisi? 8O
# 419 Vesa Pohjalainen
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

takapenkin alla muistaakseni on radion sulake. eli istumaosa ylös ja siellä verhoilun alla on sulake ja rele laatikko. siellä on myös sisävalon ja muuta extra herkkua paikat valmiina!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Robocop
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 19:57

Viesti Kirjoittaja Robocop »

Kysynpä tässä samassa viestiketjussa, että voiko ostaa nykyaikaisen radion ja heittää sen paikoilleen ilman johtohässäköitä. Eli, onko -90 vuoden 900S mallissa liittimet sellaisia, että ne käy soittimiin?
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Vesa Pohjalainen kirjoitti:
Mertmi kirjoitti:Ettei vaan olisi siirtynyt nuissa ihan viimeisimmissä satkuissa se grammarin sulake tuonne takapenkin alle?
Siis, missäsä se siellä sitten olisi? 8O
Muistelen nähneeni jossakin noissa viimeisissä og900:ssa semmosen nätin sulakerasian siellä takapenkin alla. Pitää siis se istuinosa kipata ylös, niinkuin aikoisi tehdä saabista pakettiauton. :D
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin