900 -> 9000 välijäähy
900 -> 9000 välijäähy
Notta nyt olis tarkotus nostaa vähän tehoja... Auto on 900T -82 tekeekös tuolla 9000 välijäähyllä mitään? nythän se ei ahda kuin 0,4 baaria eli vois varmaan ilman välijäähyäkin vähän nostattaa? Budjetti on pieni mutta riittävä
kumaankos suuntaan sitä hukkiksen tankoa piti vääntää että ahdot vähän nousis? 9000 välijäähyllä uskaltaa varmaan näin talvella nostaa 1 baarin vai kuinka
ja tietty jos jotain muita halpis virityksiä on niin vinkkiä tulemaan vaan 
Tonnarin välijäähyn laittaminen satkuun ihan yleinen hupi saabistien piirissä. Kyllä sen avulla saa lisätehoja, kunhan se hukkiksen letku on kytketty ensinnäkin sinne ahtoputkeen ic:stä kaasuläpän puolelle. Tämä siis, jos sinulla on vanhanmallinen ei apc-mallinen turbokone. Taasen, jos siulla on apc-malli, jossa ei ole ollut ic:tä alunperin, täytyy se turbiinipesään menevä letku siirtää ic:n ja kaasuläpän välille. Valmista liityntäähän siellä ei tietenkään ole...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
pikkuletku kyllä.900turbo kirjoitti:Ok, ihan en tuosta tajunnut tuota letku juttua (tyhmä kun oon)ja APC:mallinenhan se on
mitä letkua oikeen meinaat ? eihän siellä kai mee ku imuputki ja se toinen... ilmeisesti joku pikkuletku?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
900turbo3d
- "Hölösuu"
- Viestit: 1993
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Porvoo
Kunhan omia kokemuksia höpöttelen, niin kai tuo tonnarin välijäähyn laitto antaa sen edun, että cooleri on koko ajan auton etuosassa, eikä moottoritilassa, jossa saattaa vallita lämpimämmät oltavat. Ja ainakin itsellä, kun tonttua ajelin (Tekniikahan periaatteessa sama), niin kyllä siihen sai, jos halusi niin laitettua bleedillä lähes 1,5 baria paineita ennenkuin alkoi nakuledi valittamaan. Mutta sitten taas, onko se järkevää, ajaa rajamaila, mukavaahan se on kun auto hyökkää...
Mutta mun mielestä on monta muutakin asiaa, mitä kannattaa parantaa, jos aikoo cuuleria päivittää paremmaksi...Toki on sillä saavutettavissa hyötyä, mutta mulle vaan alkaa nykyään tulla sellainen mieli, että sanotaan että cooleri riittää 600 heppaan, niin sehän se pitää pellin alle laittaa: vrt vapaavirtaussuodatin...
PS. mielipiteeni ei mitenkään liity tähän ketjuun, tahi kysymyksiin mitä on esitetty, purskahti vain mieleeni...
pps. Suosittelisin sinulle APC-jäjestelmän asennusta. niitä saa kohtuuhintaan nykyään, ja se suojelee moottoria liiallisilta kokeiluilta. Nykyään on paljon erilaisia ns. modeja saatavilla joilla voi helposti ja samalla moottoria suojaamalla nostatta ahtopaineita.
Mutta mun mielestä on monta muutakin asiaa, mitä kannattaa parantaa, jos aikoo cuuleria päivittää paremmaksi...Toki on sillä saavutettavissa hyötyä, mutta mulle vaan alkaa nykyään tulla sellainen mieli, että sanotaan että cooleri riittää 600 heppaan, niin sehän se pitää pellin alle laittaa: vrt vapaavirtaussuodatin...
PS. mielipiteeni ei mitenkään liity tähän ketjuun, tahi kysymyksiin mitä on esitetty, purskahti vain mieleeni...
pps. Suosittelisin sinulle APC-jäjestelmän asennusta. niitä saa kohtuuhintaan nykyään, ja se suojelee moottoria liiallisilta kokeiluilta. Nykyään on paljon erilaisia ns. modeja saatavilla joilla voi helposti ja samalla moottoria suojaamalla nostatta ahtopaineita.
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Noissa 9000:n välijäähdyttimissä on tänä päivänä tuo hinta/laatu suhde ihan pyllystä. Muutama kymppi lisää moisen hintaan niin saa jo uuden "kiinacoolerin" joka on ihan toisella tapaa tehokas. Silti, parempi tonnarin cooleri kuin ei mitään!
Jääajossa ehdottomasti coolerista on hyötyä kun luukutellaan kokoajan täysiä.
Jääajossa ehdottomasti coolerista on hyötyä kun luukutellaan kokoajan täysiä.
Aki Peltola #1132
Hoh,onhan se noinkin,jos joku maksaa(tai edes pyytää) sen 170eur.Aksu900 kirjoitti:Noissa 9000:n välijäähdyttimissä on tänä päivänä tuo hinta/laatu suhde ihan pyllystä. Muutama kymppi lisää moisen hintaan niin saa jo uuden "kiinacoolerin" joka on ihan toisella tapaa tehokas. Silti, parempi tonnarin cooleri kuin ei mitään!
Mulle tulee sellainen made by my self(tm) cooleri(jonku volvon kennoista tehty),mittaukset sitten joskus hamassa tulevaisuudessa osoittaa että onko siitä oikeasti hyötyä.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
No ei ne pyynnit kauas tuosta heitä. 170eurolla parhaimmillaan saa jo kiinacoolerin..Suppari kirjoitti:Hoh,onhan se noinkin,jos joku maksaa(tai edes pyytää) sen 170eur.Aksu900 kirjoitti:Noissa 9000:n välijäähdyttimissä on tänä päivänä tuo hinta/laatu suhde ihan pyllystä. Muutama kymppi lisää moisen hintaan niin saa jo uuden "kiinacoolerin" joka on ihan toisella tapaa tehokas. Silti, parempi tonnarin cooleri kuin ei mitään!![]()
Mulle tulee sellainen made by my self(tm) cooleri(jonku volvon kennoista tehty),mittaukset sitten joskus hamassa tulevaisuudessa osoittaa että onko siitä oikeasti hyötyä.
Aki Peltola #1132