Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Anthuan
"Hirsch"
Viestit: 874 Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 23:08
Paikkakunta: Toisaalla
Viesti
Kirjoittaja Anthuan » La Tammi 27, 2007 18:06
Luin satkusta vikakoodit ja tulos oli 12223, eli laiha seos?
Mistä lähden etsimään vikaa? auto on 900i 16 -91, check engine valo palaa silloin tällöin ja paloi nytkin.
Kiitoksia neuvoista jo etukäteen.
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24630 Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Viesti
Kirjoittaja nalleolut » La Tammi 27, 2007 18:24
lampda
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Anthuan
"Hirsch"
Viestit: 874 Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 23:08
Paikkakunta: Toisaalla
Viesti
Kirjoittaja Anthuan » La Tammi 27, 2007 18:31
Mittasin lambdan n.puolivuotta sitten antoi, lukemia mutta antoi odotella vähän aikaa ennenkuin mitään alkoi tapahtua.
Ps ostanko samalla uuden katin.
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
ReCo
"Tuplakaasari"
Viestit: 67 Liittynyt: Pe Elo 13, 2004 12:05
Paikkakunta: Kuopio
Viesti
Kirjoittaja ReCo » La Tammi 27, 2007 18:48
ilmamassamittari kanssa aika todennäköinen syy moiseen, onko autolla miten paljon ajettu? yleensä loppuun kuluuvat.
Saab 900 turbo 16v -84
Saab 95 2-tahti -61
Saab 95 2-tahti -61
Saab 96 2-tahti -66
Saab 96 -76
Saab 9-5 Arc -03
Saab 900 Cabriolet -90
*Seitsemän Saabin yksinhuoltaja*
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423 Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti
Kirjoittaja 900 I 16 Kat » La Tammi 27, 2007 18:50
Anthuan kirjoitti: Mittasin lambdan n.puolivuotta sitten antoi, lukemia mutta antoi odotella vähän aikaa ennenkuin mitään alkoi tapahtua.
Ps ostanko samalla uuden katin.
Joka maksaa 370 egee...
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24630 Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Viesti
Kirjoittaja nalleolut » La Tammi 27, 2007 18:56
niin paljonko uus katti maksaa? mie oon katellut bilteman yleiskattia 88e ja siihen valmiit laipat n.10e sama pulju ja ite hitsaten kii. kustannus n.100e.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Anthuan
"Hirsch"
Viestit: 874 Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 23:08
Paikkakunta: Toisaalla
Viesti
Kirjoittaja Anthuan » La Tammi 27, 2007 19:34
Kävin mittaamassa lambdan lukema vaihteli välillä 0,2-0,9 ?
voiko tuo hajota niin että välillä toimii ja välillä ei?
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
Anthuan
"Hirsch"
Viestit: 874 Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 23:08
Paikkakunta: Toisaalla
Viesti
Kirjoittaja Anthuan » La Tammi 27, 2007 19:40
....edellinen koodi näytti olleen 12111 "Oxygen sensor adaption fault-idle position" viittaisi ilmeisesti myös lambdaan?
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
Anthuan
"Hirsch"
Viestit: 874 Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 23:08
Paikkakunta: Toisaalla
Viesti
Kirjoittaja Anthuan » La Tammi 27, 2007 21:07
ReCo kirjoitti: ilmamassamittari kanssa aika todennäköinen syy moiseen, onko autolla miten paljon ajettu? yleensä loppuun kuluuvat.
Autolla ajettu n.370 tkm mutta olen kokeillut myös toisella IMMulla ja sillä paloi myös ce-valo.
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
ReCo
"Tuplakaasari"
Viestit: 67 Liittynyt: Pe Elo 13, 2004 12:05
Paikkakunta: Kuopio
Viesti
Kirjoittaja ReCo » La Tammi 27, 2007 21:36
Anthuan kirjoitti: ReCo kirjoitti: ilmamassamittari kanssa aika todennäköinen syy moiseen, onko autolla miten paljon ajettu? yleensä loppuun kuluuvat.
Autolla ajettu n.370 tkm mutta olen kokeillut myös toisella IMMulla ja sillä paloi myös ce-valo.
Pyörititkö lämpimäksi? Sammuu nimittäin valo usein vasta kun flekti pörähtää käyntiin
Ja että se toinen on varmasti kunnossa?
Saab 900 turbo 16v -84
Saab 95 2-tahti -61
Saab 95 2-tahti -61
Saab 96 2-tahti -66
Saab 96 -76
Saab 9-5 Arc -03
Saab 900 Cabriolet -90
*Seitsemän Saabin yksinhuoltaja*
Anthuan
"Hirsch"
Viestit: 874 Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 23:08
Paikkakunta: Toisaalla
Viesti
Kirjoittaja Anthuan » Su Tammi 28, 2007 01:48
Ajoin lämpimäksi ja nollasinkin vielä irrottamalla akunkengän.
Toisenkin IMMun pitäisi olla kunnossa koska auto josta se lainattiin ei polttele ce-valoa.
Viimeksi muokannut
Anthuan , Ke Tammi 31, 2007 13:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24630 Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Viesti
Kirjoittaja nalleolut » Su Tammi 28, 2007 10:04
vaihda lambda.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Anthuan
"Hirsch"
Viestit: 874 Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 23:08
Paikkakunta: Toisaalla
Viesti
Kirjoittaja Anthuan » Su Tammi 28, 2007 13:38
Uusi lambda on jo tilauksessa, pitää odotellessa tutkia muita mahdollisia vika pesäkkeitä.
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
Anthuan
"Hirsch"
Viestit: 874 Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 23:08
Paikkakunta: Toisaalla
Viesti
Kirjoittaja Anthuan » Ti Tammi 30, 2007 12:19
Nyt on uusi lambda hankittuna, pitää kokeilla huomenna kiinni SAABiin.
Ohjeiden mukaan lambda pitäisi kiertää momenttiin, onko miten tarkka tuosta kun ei ole taloudessa toimivaa momentti avainta.
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24630 Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Viesti
Kirjoittaja nalleolut » Ti Tammi 30, 2007 12:25
laita kupari rasvaa väliin,mie kristin kiintoavaimella-
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659