Innokkaita hitsaajia?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Garp
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Ke Syys 13, 2006 11:22

Innokkaita hitsaajia?

Viesti Kirjoittaja Garp »

Katsastus narahti.

Pientä ruosteentynkää normipaikoissa (takapyörien edessä ja toisen etupyörän takana) Joku _pieni_ reikäkin saattoi olla. Pohja kaikinpuolin kuitenkin hyvässä kunnossa eli mitään älytöntä urakkaa ei pitäisi olla edessä.
Käyn kohta räpsäsemässä kuvat paikoista niin ei tule ylläreitä.

Jospa täältä löytyisi joku hitsaaja lähialueilta joka hitsaisi opiskelijahintaan Saappini :) Jos ei itse hitsaa niin tunteeko kukaan pätevää hitsaajaa täältä päin?

Auto siis sijaitsee Jyväskylässä.


Saab 900 -89. Neliovinen malli.
kimmoisa
"Hölösuu"
Viestit: 1016
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:15
Paikkakunta: Suomi-Finland

edullisesti

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

Tietysti edullisesti selviät kun viet vaikka jonnekkin ammattiopistolle autosi hitsattavaksi.
SAAB
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6646
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Kysyppä tuolta -> Jari Valkeinen 0400 622 389.

Eski
Baas 009
"Turbo"
Viestit: 228
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 19:51
Paikkakunta: Ååbu

Viesti Kirjoittaja Baas 009 »

Tässä nyt varoitan parista asiasta...

Jos haluat ruosteita autoon korjattavan hyvin, tee itse tai teetä kaverilla joka aikoo olla jatkossakin kaverisi. Muuten ne tehdään niin että ne kestävät ehkä just 2 vuotta.

Lisäksi, ruostehommissa lähes aina, näkyvän vaurion ala vähintään kaksinkertaistuu kun sitä aletaan korjaamaan, vaikka kuinka ehjältä tuntuisi vierestä. Jo pelkästään siksi että pitää saada ehjää peltiä mihin kiinnittää.

Ruosteiden korjaus on siinä määrin persemäistä hommaa että harva niitä viittii kunnolla tehdä. Jos olisi ittelläkin varaa, käyttöauto olisi aina niin uusi että siihen ei ruosteita tarttis tehdä. Harrasteprojektit on sitten asia erikseen.

-Ville
Hantte
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: Ke Syys 28, 2005 21:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Hantte »

Todellakin näin.
#3226
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Roilin vieressä myllyjärven teollisuusalueella on halpoja hitsareita, varsinki siinä matalassa rakennuksessa on pieni autokorjaamo, joka tekee alan kaikki työt...
Garp
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Ke Syys 13, 2006 11:22

Viesti Kirjoittaja Garp »

Kiitoksia kaikille vastauksista. On ollut hurjasti kiireitä lopputyön kanssa, joten koko homma on jäänyt. Laitoin jonkinmoiset kuvat paikoista, jospa jotain se kiinnostaa. :)

http://personal.inet.fi/koti/maelbavard/oikeaetu.jpg
http://personal.inet.fi/koti/maelbavard/oikeataka.jpg
http://personal.inet.fi/koti/maelbavard/vasentaka.jpg

Miltäs näyttää? Selviänkö kaksinumeroisella summalla?
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7778
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

selviää

Viesti Kirjoittaja mestari »

jos haluaa tinkiä laadusta
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2828
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Voisihan siihen päälle liimata sikaflexillä pellinpaloja, jos haluaa kaksinumeroisella summalla selvitä :lol:
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Kuvista päätellen hommia riittää ja kyse ei todellakaan ole mistään pikkurei'istä kun nuo räjäyttää hitsauskuntoon :(. Vaan eipä se hitsattavan alueen koko ole mikään ongelma vaan lähinnä se paikan muoto ja saavutettavuus...

Kaksinumeroisella selviää, työntuloksena sutta ja sekundaa mutta leima voi hellitä :)
Garp
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Ke Syys 13, 2006 11:22

Viesti Kirjoittaja Garp »

Perskutarallaa. Eipä tässä siitäkään kyse ole että lopputuloksella ei väliä kunhan on halpa. Puhdas fakta vaan on ettei opiskelijana ole satoja euroja varaa laittaa, jo vakuutuksiin ja muihin on palanut vuoden lainat. Vuodatus sikseen. Kumma juttu että katsastaja kovasti kehui pohjan kuntoa (vaikkakin hylsyn antoikin) jos näyttää noin pahalta. Täytynee harkita luopumista rakkaasta.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8094
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Garp kirjoitti:Kumma juttu että katsastaja kovasti kehui pohjan kuntoa (vaikkakin hylsyn antoikin) jos näyttää noin pahalta. Täytynee harkita luopumista rakkaasta.
Ei se pohjapelti noista yleensä happane. Sen sijaan kaikki kotelot, tunkinpaikat, takakontin saumat, ovien pohjat yms. jne. etc. happanee sitten senkin edestä.

Ja kuten yllä jo sanottu, niin noiden reikien huolelliseen harsimiseen menee aikaa vähintään kiitettävästi. Veikkaisin, että takapyöräkotelon sisäpinnalta löytyy lisätutkimisella vielä useampikin reikä pienellä koputtelulla, ne ei vaan katsareilla välttämättä ota silmään, kun on rengas edessä...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Neliovisia käyttösatkuja saa melkein halvemmalla, mitä noiden ruostevaurioiden korjauttamiseen menee rahaa :(
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
jakaraik
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 15:57
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja jakaraik »

kyllähän noi paikat "leima kuntoon" suht helposti laittaa ja joku varmaan halvalla heppailee parit pellin palat päälle, se on sitte vaan taas ens vuonna sama homma edes pari kertaa pahempana :roll:
#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 30e Charged edition -24 käyttis
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2290
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

Ässä kirjoitti:Neliovisia käyttösatkuja saa melkein halvemmalla, mitä noiden ruostevaurioiden korjauttamiseen menee rahaa :(
toi on ihan totta, muutamalla satkulla saa 90- luvun vaparisatkuja, niissä on sitten taas noin 5 vuotta ajoaikaa ilman oleellisia peltitöitä
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Vastaa Viestiin