Innokkaita hitsaajia?
Innokkaita hitsaajia?
Katsastus narahti.
Pientä ruosteentynkää normipaikoissa (takapyörien edessä ja toisen etupyörän takana) Joku _pieni_ reikäkin saattoi olla. Pohja kaikinpuolin kuitenkin hyvässä kunnossa eli mitään älytöntä urakkaa ei pitäisi olla edessä.
Käyn kohta räpsäsemässä kuvat paikoista niin ei tule ylläreitä.
Jospa täältä löytyisi joku hitsaaja lähialueilta joka hitsaisi opiskelijahintaan Saappini Jos ei itse hitsaa niin tunteeko kukaan pätevää hitsaajaa täältä päin?
Auto siis sijaitsee Jyväskylässä.
Saab 900 -89. Neliovinen malli.
Pientä ruosteentynkää normipaikoissa (takapyörien edessä ja toisen etupyörän takana) Joku _pieni_ reikäkin saattoi olla. Pohja kaikinpuolin kuitenkin hyvässä kunnossa eli mitään älytöntä urakkaa ei pitäisi olla edessä.
Käyn kohta räpsäsemässä kuvat paikoista niin ei tule ylläreitä.
Jospa täältä löytyisi joku hitsaaja lähialueilta joka hitsaisi opiskelijahintaan Saappini Jos ei itse hitsaa niin tunteeko kukaan pätevää hitsaajaa täältä päin?
Auto siis sijaitsee Jyväskylässä.
Saab 900 -89. Neliovinen malli.
edullisesti
Tietysti edullisesti selviät kun viet vaikka jonnekkin ammattiopistolle autosi hitsattavaksi.
SAAB
Tässä nyt varoitan parista asiasta...
Jos haluat ruosteita autoon korjattavan hyvin, tee itse tai teetä kaverilla joka aikoo olla jatkossakin kaverisi. Muuten ne tehdään niin että ne kestävät ehkä just 2 vuotta.
Lisäksi, ruostehommissa lähes aina, näkyvän vaurion ala vähintään kaksinkertaistuu kun sitä aletaan korjaamaan, vaikka kuinka ehjältä tuntuisi vierestä. Jo pelkästään siksi että pitää saada ehjää peltiä mihin kiinnittää.
Ruosteiden korjaus on siinä määrin persemäistä hommaa että harva niitä viittii kunnolla tehdä. Jos olisi ittelläkin varaa, käyttöauto olisi aina niin uusi että siihen ei ruosteita tarttis tehdä. Harrasteprojektit on sitten asia erikseen.
-Ville
Jos haluat ruosteita autoon korjattavan hyvin, tee itse tai teetä kaverilla joka aikoo olla jatkossakin kaverisi. Muuten ne tehdään niin että ne kestävät ehkä just 2 vuotta.
Lisäksi, ruostehommissa lähes aina, näkyvän vaurion ala vähintään kaksinkertaistuu kun sitä aletaan korjaamaan, vaikka kuinka ehjältä tuntuisi vierestä. Jo pelkästään siksi että pitää saada ehjää peltiä mihin kiinnittää.
Ruosteiden korjaus on siinä määrin persemäistä hommaa että harva niitä viittii kunnolla tehdä. Jos olisi ittelläkin varaa, käyttöauto olisi aina niin uusi että siihen ei ruosteita tarttis tehdä. Harrasteprojektit on sitten asia erikseen.
-Ville
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Kiitoksia kaikille vastauksista. On ollut hurjasti kiireitä lopputyön kanssa, joten koko homma on jäänyt. Laitoin jonkinmoiset kuvat paikoista, jospa jotain se kiinnostaa.
http://personal.inet.fi/koti/maelbavard/oikeaetu.jpg
http://personal.inet.fi/koti/maelbavard/oikeataka.jpg
http://personal.inet.fi/koti/maelbavard/vasentaka.jpg
Miltäs näyttää? Selviänkö kaksinumeroisella summalla?
http://personal.inet.fi/koti/maelbavard/oikeaetu.jpg
http://personal.inet.fi/koti/maelbavard/oikeataka.jpg
http://personal.inet.fi/koti/maelbavard/vasentaka.jpg
Miltäs näyttää? Selviänkö kaksinumeroisella summalla?
Kuvista päätellen hommia riittää ja kyse ei todellakaan ole mistään pikkurei'istä kun nuo räjäyttää hitsauskuntoon . Vaan eipä se hitsattavan alueen koko ole mikään ongelma vaan lähinnä se paikan muoto ja saavutettavuus...
Kaksinumeroisella selviää, työntuloksena sutta ja sekundaa mutta leima voi hellitä
Kaksinumeroisella selviää, työntuloksena sutta ja sekundaa mutta leima voi hellitä
Perskutarallaa. Eipä tässä siitäkään kyse ole että lopputuloksella ei väliä kunhan on halpa. Puhdas fakta vaan on ettei opiskelijana ole satoja euroja varaa laittaa, jo vakuutuksiin ja muihin on palanut vuoden lainat. Vuodatus sikseen. Kumma juttu että katsastaja kovasti kehui pohjan kuntoa (vaikkakin hylsyn antoikin) jos näyttää noin pahalta. Täytynee harkita luopumista rakkaasta.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8094
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Ei se pohjapelti noista yleensä happane. Sen sijaan kaikki kotelot, tunkinpaikat, takakontin saumat, ovien pohjat yms. jne. etc. happanee sitten senkin edestä.Garp kirjoitti:Kumma juttu että katsastaja kovasti kehui pohjan kuntoa (vaikkakin hylsyn antoikin) jos näyttää noin pahalta. Täytynee harkita luopumista rakkaasta.
Ja kuten yllä jo sanottu, niin noiden reikien huolelliseen harsimiseen menee aikaa vähintään kiitettävästi. Veikkaisin, että takapyöräkotelon sisäpinnalta löytyy lisätutkimisella vielä useampikin reikä pienellä koputtelulla, ne ei vaan katsareilla välttämättä ota silmään, kun on rengas edessä...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Neliovisia käyttösatkuja saa melkein halvemmalla, mitä noiden ruostevaurioiden korjauttamiseen menee rahaa
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
kyllähän noi paikat "leima kuntoon" suht helposti laittaa ja joku varmaan halvalla heppailee parit pellin palat päälle, se on sitte vaan taas ens vuonna sama homma edes pari kertaa pahempana
#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 30e Charged edition -24 käyttis
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 30e Charged edition -24 käyttis
toi on ihan totta, muutamalla satkulla saa 90- luvun vaparisatkuja, niissä on sitten taas noin 5 vuotta ajoaikaa ilman oleellisia peltitöitäÄssä kirjoitti:Neliovisia käyttösatkuja saa melkein halvemmalla, mitä noiden ruostevaurioiden korjauttamiseen menee rahaa
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00