Pakkaset & öljyt
Pakkaset & öljyt
Joo kannattaa käyttää kovilla pakkasilla notkeeta öljyä koneessa. Ja etenkin jos ajaa maantieajoa.
Maantie ajossa nimittäin viima jäähdyttää konetta. Mulla oli tuossa autossa nokan puoleisessä ensimmäisessä venttiilissä vähän jälkeä että ei oo saanu voitelua.
Ajattelin että johtuu juuri siitä kun kylmä viima jäähdyttään konetta. Joskus oli kovalla pakkasella 10W-40 mineraalit. Ja kuuli kyllä äänestä myös tyhjä käynnillä. Venttiilikoneisto raksutti.
Että lisäkkää pakkasilla vaikka jotain notkeeta öljyä koneeseen.
Maantie ajossa nimittäin viima jäähdyttää konetta. Mulla oli tuossa autossa nokan puoleisessä ensimmäisessä venttiilissä vähän jälkeä että ei oo saanu voitelua.
Ajattelin että johtuu juuri siitä kun kylmä viima jäähdyttään konetta. Joskus oli kovalla pakkasella 10W-40 mineraalit. Ja kuuli kyllä äänestä myös tyhjä käynnillä. Venttiilikoneisto raksutti.
SAAB
jep, juuri tuossa kun pihalla olin niin autosta talliin vein pari öljy kannua "5"w50 ja 5w50 toinen oli joku king oilsin ja toinen valvolinen synpower, valvoline vielä jotenkin kannussa hölskyi, kingi ei meinannut tulla enää edes ulos
että on hiukan eroja saman luokituksen öljyissäkin!
hypoidit olivat samaa luokkaa tuon valvolinen kanssa, on talvi käyttöön mukava öljy kun on keppi kevyt!
edit: niin ja pakkasta 26

että on hiukan eroja saman luokituksen öljyissäkin!
hypoidit olivat samaa luokkaa tuon valvolinen kanssa, on talvi käyttöön mukava öljy kun on keppi kevyt!
edit: niin ja pakkasta 26
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Minä oon aina käyttänyt autossa 10W30 öljyjä ja hyvin on toiminut pakkasillakin eikä oo kuulunut konehuoneesta mitään epätavallisia ääniä paitsi mitä nyt välillä vähän laturin hihna muistaa vinkaista 

Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: Pakkaset & öljyt
kimmoisa kirjoitti:Joo kannattaa käyttää kovilla pakkasilla notkeeta öljyä koneessa. Ja etenkin jos ajaa maantieajoa.
ite oon yleensä käyttänyt 5-50 täys syntikkaa
-
- "Hölösuu"
Olemme. Vajaa kaksi öljynvaihtoväliä ajoin tuolla, toinen jäi kesken kun turbo porsi.palle kirjoitti:Oletteko kokeilleet Mobilin Protection Formula 0W / 40- öljyä? Käyttökokemukset kiinnostavat siitä.

sitähän ei tarvitse mainita, että turbo oli jo "hieman" kärsinyt ennen mobiliin siirtymistä
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
Lue pienellä painettupalle kirjoitti:Onko toi sitten ihan haitarista? Ohutta litkua?

.
.
.
.
.
Haitarista tai ei, minä en enään Mobilia käyt. Paitsi Pajeron takaperässä mobilin lukkoperäöljyä. Joku toinen taas ei mitään muuta käytäkkään kuin mobilia.
Minusta se nyt on aika lailla se ja sama mitä tunnetun valmistajan öljyä about puolmiljoonaa rullatussa koneessa käyttää, kunhan ne litkut vaihtelee riittävän usein. Jos ei auto pakkasilla käynnisty, niin ei liene ensimmäisenä öljyjen vika...
-Sähkövatkain model Y -24
Nyt puhut vähän, mutta asiaa.V.J.S kirjoitti:Minusta se nyt on aika lailla se ja sama mitä tunnetun valmistajan öljyä about puolmiljoonaa rullatussa koneessa käyttää, kunhan ne litkut vaihtelee riittävän usein.
Itse olen vain jostain syystä tuohon Mobil -öljyyn "kiintynyt", eikä kyllä ole mitään moitetta ollutkaan. Ihan sama mikä kärry mulla on ollut, niin aina sinne on minun toimestani mennyt Mobilin täyssynteettinen 5-10W40 öljy. Vaihtoväli on ollut 10 tkm, mutta eipä ole vielä yksikään auto tai moottoripyörä "kilahtanut".
9000 CS, 2.0t -97
9-3, 2.0t -02
9-3 Monsterious RC
9000 CS, 2.0t -97
9-3, 2.0t -02
9-3 Monsterious RC
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
ei riipu.Daword kirjoitti:900i kirjoitti:Itse käytän 0w-40 mobilia sen takia että se on halvempaa ajossa. Sitä ei tarvi lisätä , 5w-50 täytyy lisiä.
Käyntiin lähtö on herkempi myös 0w öljyssä.
no eiköhän se riipu sitten tiivisteitä jos aine ei pysy sisällä..?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
nalleolut kirjoitti:ei riipu.Daword kirjoitti:900i kirjoitti:Itse käytän 0w-40 mobilia sen takia että se on halvempaa ajossa. Sitä ei tarvi lisätä , 5w-50 täytyy lisiä.
Käyntiin lähtö on herkempi myös 0w öljyssä.
no eiköhän se riipu sitten tiivisteitä jos aine ei pysy sisällä..?
no mistäs se johtuu jos laittaa autoon liian löysät öljyt niin alkaa tuleen läpi?
eikös se jostakin tiivisteestä läpi tiensä silloin löydä?