Ääni takaa käynnistettäessä?
Ääni takaa käynnistettäessä?
eli kylmänä sekä lämpöisenä kun käynnistän auton kuuluu oikealta takaa kolahtava ääni.
aivan kuin kivi olisi metalli ämpärissä pyörähtänyt. Ääni ei ole hirveän voimakas mutta melko selkee ja se kestää alle 1sekunnin. auto kuitenkin käynnistyy ihan normaalisti eikä ääntä muuten kuulu kuin käynnistettäessä vaan?
mitäs sielläpäin autoa on mikä vois äänen tehdä? vai onko normaali saapin ääni? kyse on sigussa olevasta autosta
aivan kuin kivi olisi metalli ämpärissä pyörähtänyt. Ääni ei ole hirveän voimakas mutta melko selkee ja se kestää alle 1sekunnin. auto kuitenkin käynnistyy ihan normaalisti eikä ääntä muuten kuulu kuin käynnistettäessä vaan?
mitäs sielläpäin autoa on mikä vois äänen tehdä? vai onko normaali saapin ääni? kyse on sigussa olevasta autosta
Nyt! Saab 900i 5ov Combi Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
on juu ihan normaali tuo kurahdus kun järjestelmässä paine nousee ja se työntää kalvon jonka takana jousi jonka kotelo ruosteessa...
tai ei oikeastaan kun järjestelmässä pitäisi pysyä paine, tuon kai pitäisi kaasulukon estää että pitää paineen järjestelmässä... eli pienen pieni vuoto on jossain, luultavimmin jossain taka-iskussa, ei kannata välittää jos kesäisinkin lähtee puolen tunnin jälkeen käyntiin.
tai ei oikeastaan kun järjestelmässä pitäisi pysyä paine, tuon kai pitäisi kaasulukon estää että pitää paineen järjestelmässä... eli pienen pieni vuoto on jossain, luultavimmin jossain taka-iskussa, ei kannata välittää jos kesäisinkin lähtee puolen tunnin jälkeen käyntiin.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
mikkoimp kirjoitti:on juu ihan normaali tuo kurahdus kun järjestelmässä paine nousee ja se työntää kalvon jonka takana jousi jonka kotelo ruosteessa...
tai ei oikeastaan kun järjestelmässä pitäisi pysyä paine, tuon kai pitäisi kaasulukon estää että pitää paineen järjestelmässä... eli pienen pieni vuoto on jossain, luultavimmin jossain taka-iskussa, ei kannata välittää jos kesäisinkin lähtee puolen tunnin jälkeen käyntiin.
juu selvä kiitoksii tiedosta
Nyt! Saab 900i 5ov Combi Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
900i kirjoitti:Putki tulee vasemmalle taakse. Mutta oikealla takana on paineenvaraaja ainakin ja eikös sen ääntelyistä ole ollut ennenkin puhetta.
okei eli jos on paineen varaaja niin onkos miten normaalii pieni äännähdys käynnistettäessä?
Nyt! Saab 900i 5ov Combi Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
Ja se paineakun narahdus/muu ääntely kuuluu jo siinä esipumppauksen aikana minkä pumppu tekee, etenkin jos tehdään pari esipumppausta peräkkäin käyttäen virtoja päällä ja välillä poissa muttei startata(tai siis pitäisi tehdä jos bensapumpun rele on kunnossa). Jos esipumppaus(kuuluu parin sekunnin surahduksena bensapumpun käydessä hetken) kuuluu, mutta ääni tulee vasta startatessa, niin pakoputki ottanee koriin tai kierrejouseen/panhard-tangon kiinnikkeeseen kiinni(pakoputken koskettaminen alustaan/jouseen pitäisi ilmentyä myös kun otat putken päästä kiinni auton sammuksissa ollessa ja reutoat niin pirusti putken päätä joka suuntaan).
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Myrkky kirjoitti:Ja se paineakun narahdus/muu ääntely kuuluu jo siinä esipumppauksen aikana minkä pumppu tekee, etenkin jos tehdään pari esipumppausta peräkkäin käyttäen virtoja päällä ja välillä poissa muttei startata(tai siis pitäisi tehdä jos bensapumpun rele on kunnossa). Jos esipumppaus(kuuluu parin sekunnin surahduksena bensapumpun käydessä hetken) kuuluu, mutta ääni tulee vasta startatessa, niin pakoputki ottanee koriin tai kierrejouseen/panhard-tangon kiinnikkeeseen kiinni(pakoputken koskettaminen alustaan/jouseen pitäisi ilmentyä myös kun otat putken päästä kiinni auton sammuksissa ollessa ja reutoat niin pirusti putken päätä joka suuntaan).
joo eli silloin ku väännän siihen virta asentoon eli kun en vielä starttaa niin silloin ei mielestäni kuulu oikeen isompaa.Mutta juuri käynnistettäessä se kilauttaa ku kivi ämpäris mut sit lopahtaa heti
taidat olla kyllä oikees että voi olla että toi käynnistys hiukan täräyttää pakoputkee ku hattu hyllyäkään ei oo niin kuuluu entistä paremmin noi äänet ohjaamoon sieltä...
kiitoksii kaikille vastauksisa

oon tälläin oudokseltaan hiukan herkkä noille saappaan äänille

mutta ku ei oo uus auto niin kaipa ne suurimmaks osaks kuuluu asiaan hehe
Nyt! Saab 900i 5ov Combi Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
Parempi just kuunnella niitä ääniä, niin oppii mitkä kuuluu asiaan ja helpompi huomata sitten kun joku muuttuu tai tulee uusi lisää. Ehtii tehdä jotain kehittyvälle vialle ajoissa.Daword kirjoitti: oon tälläin oudokseltaan hiukan herkkä noille saappaan äänille![]()
mutta ku ei oo uus auto niin kaipa ne suurimmaks osaks kuuluu asiaan hehe
okaalto kirjoitti:Parempi just kuunnella niitä ääniä, niin oppii mitkä kuuluu asiaan ja helpompi huomata sitten kun joku muuttuu tai tulee uusi lisää. Ehtii tehdä jotain kehittyvälle vialle ajoissa.Daword kirjoitti: oon tälläin oudokseltaan hiukan herkkä noille saappaan äänille![]()
mutta ku ei oo uus auto niin kaipa ne suurimmaks osaks kuuluu asiaan hehe
juu totta...
täytyy laittaa korvan taa noi nyt kuuluvat äänet

Nyt! Saab 900i 5ov Combi Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88