Kumpi putki JT vai Simons

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
runtu
"Tuplakaasari"
Viestit: 100
Liittynyt: Ke Syys 06, 2006 02:56
Paikkakunta: Vantaa

Kumpi putki JT vai Simons

Viesti Kirjoittaja runtu »

Terve

Onko kokemuksia laadusta ja vaikutuksista?

Entäpä tietoa mitä eroa JT:n koko ja puolikkaalla satsilla katilliseen malliin, lähinnä kun kuvissa on vain yhden käkkyrän ero. Mihinkähän tämä käkkyrä menee. Väliputken, pöntön, ylityksen ja hännän tunnnistan. Kuvia olen katsellut speedpartsin sivuilta
EX 9-5 2.3t -98
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24629
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

hmm muuta eroa ei ole ku downpipe eli turbolta lähtö. itselläni tuo 3" halfsats ku sain sen halvalla. eli ihan vapari 2.0:ssa-. alavääntö parani ja äänet on ihan mukavat.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Janezki
"Aero"
Viestit: 341
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2006 22:27
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Janezki »

JT:n laadusta sen verran osaan sanoa, että onhan se "rosteria" :lol: . Tuota toista en osaa haukkua, kun ei ole kokemusta.
#2898
9000 CS, 2.0t -97
9-3, 2.0t -02
9-3 Monsterious RC
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Janezki kirjoitti:JT:n laadusta sen verran osaan sanoa, että onhan se "rosteria" :lol: . Tuota toista en osaa haukkua, kun ei ole kokemusta.
Eikös se JT:n putki jollain ruostunu muutamaan vuoteen?
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
runtu
"Tuplakaasari"
Viestit: 100
Liittynyt: Ke Syys 06, 2006 02:56
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja runtu »

Jaa, että se pitää dp:n sisällään. Se on hyvä tietää

Omassa oli osto vaiheessa simonsin höpötin, mutta laadustakaan ei ihan varmuutta: Ihmettelin miksi pitää niin onttoa ääntä ja rätinää. Vaihdoin Muthanetin tarvike röörin ja huomasin, että simppasen änkkärissä ei ollut mitään sisällä.

Riittääköhän tuo Motonetin putki mimmosiin tehoihin? Tälllä hetkellä type-m modaus eli ilmoitettu teho 195 hp.

Hinnoista vielä sen verran, että simonsin putki maksaa 260+ posti n20e, mutta eipä sisällä jostain syystä väliputkea katilta änkkärille. Jt taas pyöreät 300 reilummilla postikuluilla. Vai ottaako PCS paljon kuluja, kun tilaavat Ruotsista?
EX 9-5 2.3t -98
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Eiköhän se dp ole tärkein putki koko putkessa. Muulla niin väliä.

Sitten kun ruvetaan oikeasti virittämään niin laitetaa sopivaa tulemaan muutamalla metrillä kyljestä pihalle.

Vaasastakin löytyy yksi ylivoimainen kiihytysescortti, jossa on yllättävän pilli putki.
VW transporter 2.5tdi vm.99
Janezki
"Aero"
Viestit: 341
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2006 22:27
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Janezki »

Saabinsti kirjoitti:Eikös se JT:n putki jollain ruostunu muutamaan vuoteen?
Ainakin allekirjoittaneella on 3,5 vuotta vanha JT ja tammikuussa paikkasin putkea katsastusta varten. -se siitä rosterista :roll:
#2898
9000 CS, 2.0t -97
9-3, 2.0t -02
9-3 Monsterious RC
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Ei kai sen jt:n missään väitetäkään olevan rosteria...

Ihan aikuisten oikeasti 3" putkesta ei ihan heti ole mitään apua. Takavaimentimen kun vaihtaa läpivirtaavaan (halvimpia taitaa olla simons) ja DP:n vaihtaa nätimmin kaartuvaan niin pääsee jo perkeleen pitkälle. Kun nuo alkavat ahdistaa, on vakioturbot yms. unohdettu aikaa sitten.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Minulla on Aerossa 3" JT:n rööri kahdella vaimentajalla (ei kattia), mutta alkuperäinen "ryssämutkakuristin" on paikallaan. Eihän tuolla mitään vaikutusta kulkupuoleen ole, mutta äänet on mahtavat :D

Suunnitelmissa on ryssämutkan poisto, mutta pitäisi löytää joku JT:n akkuputkea halvempi ratkaisu...

Eski
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8262
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Mun vastaus kysymykseen JT vai Simons on, että vakioputki jos on tuo Eskinkin mainitsema valupätkä vielä paikoillaan. Akku takakonttiin niin saa sopivan loivat kurvit dp:hen.

Itse päädyin vakioon, kun putki otti ja katkesi. Ei tarvinnut itselle perustella kovin paljoa mitä laittaa käyttöautoon, kun ei ne metelit paljoa kiinnosta. 99 on sitten eri asia :lol:

P.S. Turbojen pakosarjasta voin sanoa sen, että ovat paikallisella valimolla valmistettu (Wärtsilä-Asko-Jot components-Componenta). Itse veikkaisin olleen Askon aikaa, kun niitä täällä on tehty. Tekivät myös jarrulevyjä Saabiin. Tilaajana taisi olla mitä ilmeisemmin alihankkija, kun olivat tehneet samalla muotilla ja samalla raudalla levyjä. Ensin oli tehty Saabin leimalla, sen jälkeen oli "leimasin" vaihdettu muottiin ja olivat päästelleet sitten tarvikeosaa, edelleen samalla muotilla ja raudalla. Että onko se alkuperäinen aina parempi?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Janezki kirjoitti:JT:n laadusta sen verran osaan sanoa, että onhan se "rosteria" :lol: . Tuota toista en osaa haukkua, kun ei ole kokemusta.
Kyllä se jt:n putki ruostuu.Mulla on -90 900 turbossa jt:n kokoputki 1 vaimentajalla ja down-pipellä.Asennusta odotellessani procarservisellä vetäsin kaikki saumat sinkki-spraylla.Ne saumat ovat edelleen ruosteettomia mutta muualla hivenen jo ruostetta näkyy.Täytyy keväällä hinkutella pintaruosteet pois ja suojata sinkillä.

Äänista sen verran että ainakin tuo 1 vaimentajalla oleva 3 tuumainen on kovaääninen.Mulla on katinkorvausputki katinpaikalla.Kun lykkäs katsastusta varyen katin paikalleen niin äänistä tuli siedettävät.
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

JT:n putki on aika räyhä varsinkin jos kattia ei ole. Taas Simons on (kuulopuheiden ja muutaman livenä nähnyt) "sivistyneempi" ja ehkä "laatukin" on parempi.

Toisin JT:n "laatu" on minusta vähän parantunut, eli mitä olen viime aikoina nähnyt, niin ei kovin ruosteessa ole ja DP:kin näyttää hyvältä vielä 2,5:n jälkeen.

Faktahan on että ensimmäinen ahdistus tuntussa on DP, mutta satkusta en osaa sanoa kokemuksen puutteen vuoksi. Voisi nopeaa kuvitella että satkussa pöntöt ja loppupää on "maximus ahdistus".

Hintaa en tiedä Simonsin kohdalla mutta äkkiä kuvittelisin että on kallimpi kuin JT. Jotkun ovat tehneet ratkaisuja jossa DP on JT ja "half-sats" Simons.
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Olisi ihan mukava saada jonkinlaista käppyrää, että minkälaisia saavutuksia on saatu pelkällä pakoputkiston vaihdoilla. Muistaakseni joskus GTI lehdessä oli johonkin kinneriin laitettu ja saavutettu 2hp nousu. Onhan sekin tietysti jotain äänien lisäksi.
VW transporter 2.5tdi vm.99
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

himmee kirjoitti:Olisi ihan mukava saada jonkinlaista käppyrää, että minkälaisia saavutuksia on saatu pelkällä pakoputkiston vaihdoilla. Muistaakseni joskus GTI lehdessä oli johonkin kinneriin laitettu ja saavutettu 2hp nousu. Onhan sekin tietysti jotain äänien lisäksi.
Noh,ainakin äänikin on monille voimaa.. :roll:
runtu
"Tuplakaasari"
Viestit: 100
Liittynyt: Ke Syys 06, 2006 02:56
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja runtu »

selkee....

Eli Jt:n Dp ei mahdu, jos akku edessä?

Onko muilla valmistajilla ratkaisuja tähän? Vai pitääkö kysyä Tiittaselta :lol:
EX 9-5 2.3t -98
Vastaa Viestiin