Kumpi putki JT vai Simons
Kumpi putki JT vai Simons
Terve
Onko kokemuksia laadusta ja vaikutuksista?
Entäpä tietoa mitä eroa JT:n koko ja puolikkaalla satsilla katilliseen malliin, lähinnä kun kuvissa on vain yhden käkkyrän ero. Mihinkähän tämä käkkyrä menee. Väliputken, pöntön, ylityksen ja hännän tunnnistan. Kuvia olen katsellut speedpartsin sivuilta
Onko kokemuksia laadusta ja vaikutuksista?
Entäpä tietoa mitä eroa JT:n koko ja puolikkaalla satsilla katilliseen malliin, lähinnä kun kuvissa on vain yhden käkkyrän ero. Mihinkähän tämä käkkyrä menee. Väliputken, pöntön, ylityksen ja hännän tunnnistan. Kuvia olen katsellut speedpartsin sivuilta
EX 9-5 2.3t -98
Jaa, että se pitää dp:n sisällään. Se on hyvä tietää
Omassa oli osto vaiheessa simonsin höpötin, mutta laadustakaan ei ihan varmuutta: Ihmettelin miksi pitää niin onttoa ääntä ja rätinää. Vaihdoin Muthanetin tarvike röörin ja huomasin, että simppasen änkkärissä ei ollut mitään sisällä.
Riittääköhän tuo Motonetin putki mimmosiin tehoihin? Tälllä hetkellä type-m modaus eli ilmoitettu teho 195 hp.
Hinnoista vielä sen verran, että simonsin putki maksaa 260+ posti n20e, mutta eipä sisällä jostain syystä väliputkea katilta änkkärille. Jt taas pyöreät 300 reilummilla postikuluilla. Vai ottaako PCS paljon kuluja, kun tilaavat Ruotsista?
Omassa oli osto vaiheessa simonsin höpötin, mutta laadustakaan ei ihan varmuutta: Ihmettelin miksi pitää niin onttoa ääntä ja rätinää. Vaihdoin Muthanetin tarvike röörin ja huomasin, että simppasen änkkärissä ei ollut mitään sisällä.
Riittääköhän tuo Motonetin putki mimmosiin tehoihin? Tälllä hetkellä type-m modaus eli ilmoitettu teho 195 hp.
Hinnoista vielä sen verran, että simonsin putki maksaa 260+ posti n20e, mutta eipä sisällä jostain syystä väliputkea katilta änkkärille. Jt taas pyöreät 300 reilummilla postikuluilla. Vai ottaako PCS paljon kuluja, kun tilaavat Ruotsista?
EX 9-5 2.3t -98
Ei kai sen jt:n missään väitetäkään olevan rosteria...
Ihan aikuisten oikeasti 3" putkesta ei ihan heti ole mitään apua. Takavaimentimen kun vaihtaa läpivirtaavaan (halvimpia taitaa olla simons) ja DP:n vaihtaa nätimmin kaartuvaan niin pääsee jo perkeleen pitkälle. Kun nuo alkavat ahdistaa, on vakioturbot yms. unohdettu aikaa sitten.
Ihan aikuisten oikeasti 3" putkesta ei ihan heti ole mitään apua. Takavaimentimen kun vaihtaa läpivirtaavaan (halvimpia taitaa olla simons) ja DP:n vaihtaa nätimmin kaartuvaan niin pääsee jo perkeleen pitkälle. Kun nuo alkavat ahdistaa, on vakioturbot yms. unohdettu aikaa sitten.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
'84 900T8 Museoautoprojekti
Minulla on Aerossa 3" JT:n rööri kahdella vaimentajalla (ei kattia), mutta alkuperäinen "ryssämutkakuristin" on paikallaan. Eihän tuolla mitään vaikutusta kulkupuoleen ole, mutta äänet on mahtavat
Suunnitelmissa on ryssämutkan poisto, mutta pitäisi löytää joku JT:n akkuputkea halvempi ratkaisu...
Eski

Suunnitelmissa on ryssämutkan poisto, mutta pitäisi löytää joku JT:n akkuputkea halvempi ratkaisu...
Eski
Mun vastaus kysymykseen JT vai Simons on, että vakioputki jos on tuo Eskinkin mainitsema valupätkä vielä paikoillaan. Akku takakonttiin niin saa sopivan loivat kurvit dp:hen.
Itse päädyin vakioon, kun putki otti ja katkesi. Ei tarvinnut itselle perustella kovin paljoa mitä laittaa käyttöautoon, kun ei ne metelit paljoa kiinnosta. 99 on sitten eri asia
P.S. Turbojen pakosarjasta voin sanoa sen, että ovat paikallisella valimolla valmistettu (Wärtsilä-Asko-Jot components-Componenta). Itse veikkaisin olleen Askon aikaa, kun niitä täällä on tehty. Tekivät myös jarrulevyjä Saabiin. Tilaajana taisi olla mitä ilmeisemmin alihankkija, kun olivat tehneet samalla muotilla ja samalla raudalla levyjä. Ensin oli tehty Saabin leimalla, sen jälkeen oli "leimasin" vaihdettu muottiin ja olivat päästelleet sitten tarvikeosaa, edelleen samalla muotilla ja raudalla. Että onko se alkuperäinen aina parempi?
Itse päädyin vakioon, kun putki otti ja katkesi. Ei tarvinnut itselle perustella kovin paljoa mitä laittaa käyttöautoon, kun ei ne metelit paljoa kiinnosta. 99 on sitten eri asia

P.S. Turbojen pakosarjasta voin sanoa sen, että ovat paikallisella valimolla valmistettu (Wärtsilä-Asko-Jot components-Componenta). Itse veikkaisin olleen Askon aikaa, kun niitä täällä on tehty. Tekivät myös jarrulevyjä Saabiin. Tilaajana taisi olla mitä ilmeisemmin alihankkija, kun olivat tehneet samalla muotilla ja samalla raudalla levyjä. Ensin oli tehty Saabin leimalla, sen jälkeen oli "leimasin" vaihdettu muottiin ja olivat päästelleet sitten tarvikeosaa, edelleen samalla muotilla ja raudalla. Että onko se alkuperäinen aina parempi?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Kyllä se jt:n putki ruostuu.Mulla on -90 900 turbossa jt:n kokoputki 1 vaimentajalla ja down-pipellä.Asennusta odotellessani procarservisellä vetäsin kaikki saumat sinkki-spraylla.Ne saumat ovat edelleen ruosteettomia mutta muualla hivenen jo ruostetta näkyy.Täytyy keväällä hinkutella pintaruosteet pois ja suojata sinkillä.Janezki kirjoitti:JT:n laadusta sen verran osaan sanoa, että onhan se "rosteria". Tuota toista en osaa haukkua, kun ei ole kokemusta.
Äänista sen verran että ainakin tuo 1 vaimentajalla oleva 3 tuumainen on kovaääninen.Mulla on katinkorvausputki katinpaikalla.Kun lykkäs katsastusta varyen katin paikalleen niin äänistä tuli siedettävät.
JT:n putki on aika räyhä varsinkin jos kattia ei ole. Taas Simons on (kuulopuheiden ja muutaman livenä nähnyt) "sivistyneempi" ja ehkä "laatukin" on parempi.
Toisin JT:n "laatu" on minusta vähän parantunut, eli mitä olen viime aikoina nähnyt, niin ei kovin ruosteessa ole ja DP:kin näyttää hyvältä vielä 2,5:n jälkeen.
Faktahan on että ensimmäinen ahdistus tuntussa on DP, mutta satkusta en osaa sanoa kokemuksen puutteen vuoksi. Voisi nopeaa kuvitella että satkussa pöntöt ja loppupää on "maximus ahdistus".
Hintaa en tiedä Simonsin kohdalla mutta äkkiä kuvittelisin että on kallimpi kuin JT. Jotkun ovat tehneet ratkaisuja jossa DP on JT ja "half-sats" Simons.
Toisin JT:n "laatu" on minusta vähän parantunut, eli mitä olen viime aikoina nähnyt, niin ei kovin ruosteessa ole ja DP:kin näyttää hyvältä vielä 2,5:n jälkeen.
Faktahan on että ensimmäinen ahdistus tuntussa on DP, mutta satkusta en osaa sanoa kokemuksen puutteen vuoksi. Voisi nopeaa kuvitella että satkussa pöntöt ja loppupää on "maximus ahdistus".
Hintaa en tiedä Simonsin kohdalla mutta äkkiä kuvittelisin että on kallimpi kuin JT. Jotkun ovat tehneet ratkaisuja jossa DP on JT ja "half-sats" Simons.
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Noh,ainakin äänikin on monille voimaa..himmee kirjoitti:Olisi ihan mukava saada jonkinlaista käppyrää, että minkälaisia saavutuksia on saatu pelkällä pakoputkiston vaihdoilla. Muistaakseni joskus GTI lehdessä oli johonkin kinneriin laitettu ja saavutettu 2hp nousu. Onhan sekin tietysti jotain äänien lisäksi.
