
takaselkänojan lukitusprikoista..!
takaselkänojan lukitusprikoista..!
Nyt kun tuo asia oli taas kerran edessä, niin pakko kysyä että mitenkä HIIVATUSSA noita saa rikkomatta pois??
(musta muovinen siis)


Vastaus on: Ei mitenkään, tai jos saa niin välittömästi lottoamaan. On nimittäin silloin tuuri kohdallaan.
No, oikeasti olen saanut pari ehjänä
irti varovasti ruuvimeisselillä kampeamalla. Tuolla tekniikalla on tosin aivan tuurista kiinni, että irtoaako ehjänä vai palasina. Varmaan joku sivistyneempi tapaa löytyy ja ehkä joku ystävällisesti kertoo sen meille kaikille.
No, oikeasti olen saanut pari ehjänä
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
Kaksi vaihtoehtoa...
Painat jollain leveällä(vaikka puukalikalla) tuosta yläpuolelta hahlon kohdalta tai sitten leveäpäisellä ruuvitaltalla alapuolelta juuri hahloa vastapäätä. Molemmissa tapauksissa kannattaa lämmittää tuota osaa vaikka hiustenkuivaajalla, sillä pienikin kylmyys tekee siitä murtumaherkän. Olen saanut yhden rikki ja onnistuneita vaihtoja on jo muutama takana.
Matti
Painat jollain leveällä(vaikka puukalikalla) tuosta yläpuolelta hahlon kohdalta tai sitten leveäpäisellä ruuvitaltalla alapuolelta juuri hahloa vastapäätä. Molemmissa tapauksissa kannattaa lämmittää tuota osaa vaikka hiustenkuivaajalla, sillä pienikin kylmyys tekee siitä murtumaherkän. Olen saanut yhden rikki ja onnistuneita vaihtoja on jo muutama takana.
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
-
saabracing
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
millin laikka laineriin ja tappi poikki
rikka lähtee ehjänä
en kyllä ole koskaan ole irrottanut, mutta luulis olevan kierteellä tuo metallitappi
tai seger- piheillä ???
hyviä spekulaatioita
rikka lähtee ehjänä
en kyllä ole koskaan ole irrottanut, mutta luulis olevan kierteellä tuo metallitappi
tai seger- piheillä ???
hyviä spekulaatioita
Viimeksi muokannut saabracing, Ti Maalis 27, 2007 21:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tässäpä varsin oivallinen kikka, eipä tullut edes mieleeni900i kirjoitti:Levittävillä lukkorengaspihdeillä täysin ongelmitta pois ainakin omassani. Vaikkei ne siihen väliin kunnolla käykkään . Kokeilee eri pihtejä.
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Jep pihdillä kiinni toisesta päästä, taivuttaa toisen pään irti siitä hahlosta ja alkaa nostelemaan penkkiä ylös alas samalla vetäen pihdeillä.Saabinsti kirjoitti:Piheillä ja meisselillä itse irrotin ja ehjänä tuli kumpikin.
Ekassa saattaa kestää kaaauuuaaan, mutta toinen menee jo rutiinilla, kun taktiikan oppii
Näis irtos tuosta omasta. Tosin tätä edelsi noin 30min raivoisaa repimistä, kiroilua ja hikoilua. Taisin lentävänkin virittää jo valmiiksi.
Saab 9000 2.0 T -88 med Garrett GT40 Scania
Saab 9000 2.0 T -88 purku
Saab 900 2.1 16v -92 purku
Saab 99 -84 hitsattu
Volvo 142 -74 2,0l suunnitelmissa GT42
Volvo 242 -78 2,5l med liten mitsu
Volvo 740 -88 2,3l med Garrett GT40 hybrid 60/60
Saab 9000 2.0 T -88 purku
Saab 900 2.1 16v -92 purku
Saab 99 -84 hitsattu
Volvo 142 -74 2,0l suunnitelmissa GT42
Volvo 242 -78 2,5l med liten mitsu
Volvo 740 -88 2,3l med Garrett GT40 hybrid 60/60