takaselkänojan lukitusprikoista..!

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

takaselkänojan lukitusprikoista..!

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Nyt kun tuo asia oli taas kerran edessä, niin pakko kysyä että mitenkä HIIVATUSSA noita saa rikkomatta pois?? 8O :lol: (musta muovinen siis)

Kuva
JuHem
"Hölösuu"
Viestit: 1065
Liittynyt: La Tammi 22, 2005 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja JuHem »

Vastaus on: Ei mitenkään, tai jos saa niin välittömästi lottoamaan. On nimittäin silloin tuuri kohdallaan.

No, oikeasti olen saanut pari ehjänä 8O irti varovasti ruuvimeisselillä kampeamalla. Tuolla tekniikalla on tosin aivan tuurista kiinni, että irtoaako ehjänä vai palasina. Varmaan joku sivistyneempi tapaa löytyy ja ehkä joku ystävällisesti kertoo sen meille kaikille.
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Kaksi vaihtoehtoa...

Painat jollain leveällä(vaikka puukalikalla) tuosta yläpuolelta hahlon kohdalta tai sitten leveäpäisellä ruuvitaltalla alapuolelta juuri hahloa vastapäätä. Molemmissa tapauksissa kannattaa lämmittää tuota osaa vaikka hiustenkuivaajalla, sillä pienikin kylmyys tekee siitä murtumaherkän. Olen saanut yhden rikki ja onnistuneita vaihtoja on jo muutama takana.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Levittävillä lukkorengaspihdeillä täysin ongelmitta pois ainakin omassani. Vaikkei ne siihen väliin kunnolla käykkään . Kokeilee eri pihtejä.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

millin laikka laineriin ja tappi poikki :D

rikka lähtee ehjänä :lol:

en kyllä ole koskaan ole irrottanut, mutta luulis olevan kierteellä tuo metallitappi :roll:

tai seger- piheillä ???


hyviä spekulaatioita :D
Viimeksi muokannut saabracing, Ti Maalis 27, 2007 21:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

900i kirjoitti:Levittävillä lukkorengaspihdeillä täysin ongelmitta pois ainakin omassani. Vaikkei ne siihen väliin kunnolla käykkään . Kokeilee eri pihtejä.
Tässäpä varsin oivallinen kikka, eipä tullut edes mieleeni :lol:. Nuo pihdit kun yhdistää siihen leveällä esineellä painamiseen, niin pitäs onnistua :lol:, vielä kun joku pitäs taskulamppua :lol:.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Maglitea voi pitää hampaiden välissä
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

päävalo ehkä maailman kätevin apuväline, vaikka tyhmältä näyttääkin kun se unohtuu päähän kun kahvi pöytään menee :lol:
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Noniin, ei mitään uutta auringon alla siis. :) Kaikki em. konstit on kyllä ehditty kokeilla ja kyllä noita oon muistaakseni pariakin saanut ehjänä pois. Puhtaasti säkällä kuitenkin.. :D

Tuota lämmitystä voisi tosiaan kokeilla ensi kerralla. :idea:
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

saabracing kirjoitti: en kyllä ole koskaan ole irrottanut, mutta luulis olevan kierteellä tuo metallitappi :roll:

Ei kyllä oo, vaan noi on ensin poistettava..
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Piheillä ja meisselillä itse irrotin ja ehjänä tuli kumpikin.
Ekassa saattaa kestää kaaauuuaaan, mutta toinen menee jo rutiinilla, kun taktiikan oppii :wink:
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
Tapsa84
"Tuplakaasari"
Viestit: 63
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 21:45
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tapsa84 »

Saabinsti kirjoitti:Piheillä ja meisselillä itse irrotin ja ehjänä tuli kumpikin.
Ekassa saattaa kestää kaaauuuaaan, mutta toinen menee jo rutiinilla, kun taktiikan oppii :wink:
Jep pihdillä kiinni toisesta päästä, taivuttaa toisen pään irti siitä hahlosta ja alkaa nostelemaan penkkiä ylös alas samalla vetäen pihdeillä.

Näis irtos tuosta omasta. Tosin tätä edelsi noin 30min raivoisaa repimistä, kiroilua ja hikoilua. Taisin lentävänkin virittää jo valmiiksi. :lol:
Saab 9000 2.0 T -88 med Garrett GT40 Scania
Saab 9000 2.0 T -88 purku
Saab 900 2.1 16v -92 purku
Saab 99 -84 hitsattu
Volvo 142 -74 2,0l suunnitelmissa GT42
Volvo 242 -78 2,5l med liten mitsu
Volvo 740 -88 2,3l med Garrett GT40 hybrid 60/60
Vastaa Viestiin