Ollut hyvä auto

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Daword
"Aero"
Viestit: 345
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 14:41
Paikkakunta: Kankaanpää

Ollut hyvä auto

Viesti Kirjoittaja Daword »

Elikkä vaiks myynkin tuon sigussa olevan saappaani pois niin myöntää pitää että on huomattavasti parempi kuin vastaavat riisipurkit.

voipi olla että taloon tulee mahdollisesti kakkos autoksi\talvi autoksi saab.. sen verran hyvä maku jäi :wink:
Nyt! Saab 900i 5ov Combi Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

no mikäs tilalle oikeen tulee nyt?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Daword
"Aero"
Viestit: 345
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 14:41
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Daword »

mikkoimp kirjoitti:no mikäs tilalle oikeen tulee nyt?


tommonen crysler neon on tulossa ku halvahkolla sain... mutta talveksi tulee kyllä og 900 saab sit taas :P
Nyt! Saab 900i 5ov Combi Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24013
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

onneksi olkoon.....................................................................................................................................................................................!!!!!!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1307
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

8O
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Jätä se neon ostamatta jos ei viellä ole liian myöhäistä.Paskempaa autoa saa etsiä,vai liekö sitten yksilöllistä?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Aaviita
"Hirsch"
Viestit: 917
Liittynyt: La Kesä 18, 2005 18:31
Paikkakunta: 33310

Viesti Kirjoittaja Aaviita »

Ei kuulemma ole yksilöllistä :lol:
ajn
"Hirsch"
Viestit: 904
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:58
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ajn »

Jep, ei ole kuulemma yksilöllistä - on ihan monikollista... :roll:

Ja vaikka sattuis saamaan sen parhaan koskaan linjalta tulleen yksilön, niin epätoivo valtaa mielen, kun siitä yrittää päästä eroon...
-------------------------8<----------->8--------
#1395
palle
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Pe Loka 15, 2004 15:30
Paikkakunta: pohjois-häme

Viesti Kirjoittaja palle »

Neoniin ei kannata sekaantua ollenkaan!!!!!!!!!!!!!! Viime talvena ajoin Tampere- Hyvinkää välin, ja 3 autoa oli hyytynyt tien poskeen, 2 niistä oli Neoneja.
Daword
"Aero"
Viestit: 345
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 14:41
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Daword »

palle kirjoitti:Neoniin ei kannata sekaantua ollenkaan!!!!!!!!!!!!!! Viime talvena ajoin Tampere- Hyvinkää välin, ja 3 autoa oli hyytynyt tien poskeen, 2 niistä oli Neoneja.



hehehe...

ei se niin pahalta tuntunut kun kokeilin kokeeks ehkä pikkasen löysä?

mutta eipä oo vielä pihassa..eikä ihan lopulista päätöstä tehty.

toki pitäs toi oma saapas saara poies ennenku viittis lyödä mitään kauppoja lukkoon.

eli jos joku kiinnostuu niin tällä viikolla saa saappaan 1000egeen hakee poies.
Nyt! Saab 900i 5ov Combi Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
Avatar
Huikko
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 11:17
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Työkaverin Neonia laitelleena voin suositella tarkistamaan ainakin seuraavat asiat ennen ostopäätöstä:

Moottorin tukikumit, varsinkin etummainen
Toimiiko lämppärin puhaltimen suurin nopeus
Vetarit

Tuo autohan painaa noin kuusi tonnia ja siinä hammastikun ohuet osat voimansiirrossa.

Jälleenmyyntiarvo on heikko, mutta tosin tällöin on hankintahintakin :P
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Huikko kirjoitti:
Tuo autohan painaa noin kuusi tonnia ja siinä hammastikun ohuet osat voimansiirrossa.
Neoni? Kuusi tonnia?! :P
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Muistaakseni aika samoissa kuin satku (vm-98 ), alta 1300.
Oli ihan positiivinen yllätys toi Neoni, jonkun tuhat kilometriä tullut sellaisella ajettua. Yllättävän mukava se oli maantielläkin, valot kuitenkin ihan p****t. Niin, ja myöhemmin siitä sitten porsi laatikko jossain 120tkm kieppeillä :lol:
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2277
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

karmeen hepposen näköinen oli yhen hyrslerin ( ja varmaan monen muunkin "nykyauton") pyörän ripustuksen tukivarsiratkaisu, mutta se olikin itsekseen katkennut ilman erityistä syytä ( varmaan joku huokonen valussa tms). Fillari oli mahan alla kyntänyt jostain 100 katkeamisnopeudesta, puolet renkaasta liki haihtunut olemattomiin.
Merkkiliikkeen pihassa kun sitä syynäilin, oli henkilökunta kovin ujon ja vaitonaisen oloista, ymmärrettävästi ei hääppöistä mainosta edustusmerkille, kun itsekseen katkeaa paikat. Moinen vika herkästi vetasee vastaantulevalle kaistalle niin johan alkaa adrenaliinit korvissa suhisemaan.
Kummasti alkoi arvostamaan vanhan saabin tukivarsiratkaisuja, vaikka saisivat nekin vähän paksumpaa/ parempaa kamaa olla.
Harvemmin olen 900 nähnyt tienposkessa fillari poikittain mahan alla, volvoja paljonkin.
Kuinka moni kyselee ostaessaan uutta autoa tänäkään päivänä ( kun ollaan hyvinkin tietäväisiä asioista ) esim seuraavanlaatuisia juttuja:
- onko valuja vai takeita/ valssattua kamaa pyörän ripustuksissa, miten ko. ripustusosat on turvatarkastettu (ultraus/ röntgaus)
- kestääkö jakkara millä nopeudella perään törmäyksen. Jos ei kestä niin prässäät esim lapsen takapenkillä tai katkot omat niskasi.
- kestääkö katto pyörähtämisen rysähtämättä sisään
- saako sähköikkunoita mitenkään auki, jos sähköt ovat hävyksissä mällin jäljiltä ja auto makaa katollaan jossain hangessa/ojassa/ joessa ja et siksi saa ovia auki. Syttymis- / tukehtumisvaara on.

- sisustusmateriaalien allergiatestit
Eipä taida hevillä saada kunnon vastauksia myyjiltä vastaavanlaisiin kysymyksiin edes ajan kanssa toimitettuna.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Daword
"Aero"
Viestit: 345
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 14:41
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Daword »

stara kirjoitti:sisustusmateriaalien allergiatestit
Eipä taida hevillä saada kunnon vastauksia myyjiltä vastaavanlaisiin kysymyksiin edes ajan kanssa toimitettuna.




uskaltaakohan tota autoo enään ees järkeillä. hehe

no täytyypi oikeastaan hiukan kysellä myyjältä..... miten pääsee autosta pois ku auto on katollaan :roll:
Nyt! Saab 900i 5ov Combi Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
Vastaa Viestiin