Ollut hyvä auto
Ollut hyvä auto
Elikkä vaiks myynkin tuon sigussa olevan saappaani pois niin myöntää pitää että on huomattavasti parempi kuin vastaavat riisipurkit.
voipi olla että taloon tulee mahdollisesti kakkos autoksi\talvi autoksi saab.. sen verran hyvä maku jäi
voipi olla että taloon tulee mahdollisesti kakkos autoksi\talvi autoksi saab.. sen verran hyvä maku jäi
Nyt! Saab 900i 5ov Combi Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
palle kirjoitti:Neoniin ei kannata sekaantua ollenkaan!!!!!!!!!!!!!! Viime talvena ajoin Tampere- Hyvinkää välin, ja 3 autoa oli hyytynyt tien poskeen, 2 niistä oli Neoneja.
hehehe...
ei se niin pahalta tuntunut kun kokeilin kokeeks ehkä pikkasen löysä?
mutta eipä oo vielä pihassa..eikä ihan lopulista päätöstä tehty.
toki pitäs toi oma saapas saara poies ennenku viittis lyödä mitään kauppoja lukkoon.
eli jos joku kiinnostuu niin tällä viikolla saa saappaan 1000egeen hakee poies.
Nyt! Saab 900i 5ov Combi Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
Työkaverin Neonia laitelleena voin suositella tarkistamaan ainakin seuraavat asiat ennen ostopäätöstä:
Moottorin tukikumit, varsinkin etummainen
Toimiiko lämppärin puhaltimen suurin nopeus
Vetarit
Tuo autohan painaa noin kuusi tonnia ja siinä hammastikun ohuet osat voimansiirrossa.
Jälleenmyyntiarvo on heikko, mutta tosin tällöin on hankintahintakin
Moottorin tukikumit, varsinkin etummainen
Toimiiko lämppärin puhaltimen suurin nopeus
Vetarit
Tuo autohan painaa noin kuusi tonnia ja siinä hammastikun ohuet osat voimansiirrossa.
Jälleenmyyntiarvo on heikko, mutta tosin tällöin on hankintahintakin
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Muistaakseni aika samoissa kuin satku (vm-98 ), alta 1300.
Oli ihan positiivinen yllätys toi Neoni, jonkun tuhat kilometriä tullut sellaisella ajettua. Yllättävän mukava se oli maantielläkin, valot kuitenkin ihan p****t. Niin, ja myöhemmin siitä sitten porsi laatikko jossain 120tkm kieppeillä
Oli ihan positiivinen yllätys toi Neoni, jonkun tuhat kilometriä tullut sellaisella ajettua. Yllättävän mukava se oli maantielläkin, valot kuitenkin ihan p****t. Niin, ja myöhemmin siitä sitten porsi laatikko jossain 120tkm kieppeillä
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
karmeen hepposen näköinen oli yhen hyrslerin ( ja varmaan monen muunkin "nykyauton") pyörän ripustuksen tukivarsiratkaisu, mutta se olikin itsekseen katkennut ilman erityistä syytä ( varmaan joku huokonen valussa tms). Fillari oli mahan alla kyntänyt jostain 100 katkeamisnopeudesta, puolet renkaasta liki haihtunut olemattomiin.
Merkkiliikkeen pihassa kun sitä syynäilin, oli henkilökunta kovin ujon ja vaitonaisen oloista, ymmärrettävästi ei hääppöistä mainosta edustusmerkille, kun itsekseen katkeaa paikat. Moinen vika herkästi vetasee vastaantulevalle kaistalle niin johan alkaa adrenaliinit korvissa suhisemaan.
Kummasti alkoi arvostamaan vanhan saabin tukivarsiratkaisuja, vaikka saisivat nekin vähän paksumpaa/ parempaa kamaa olla.
Harvemmin olen 900 nähnyt tienposkessa fillari poikittain mahan alla, volvoja paljonkin.
Kuinka moni kyselee ostaessaan uutta autoa tänäkään päivänä ( kun ollaan hyvinkin tietäväisiä asioista ) esim seuraavanlaatuisia juttuja:
- onko valuja vai takeita/ valssattua kamaa pyörän ripustuksissa, miten ko. ripustusosat on turvatarkastettu (ultraus/ röntgaus)
- kestääkö jakkara millä nopeudella perään törmäyksen. Jos ei kestä niin prässäät esim lapsen takapenkillä tai katkot omat niskasi.
- kestääkö katto pyörähtämisen rysähtämättä sisään
- saako sähköikkunoita mitenkään auki, jos sähköt ovat hävyksissä mällin jäljiltä ja auto makaa katollaan jossain hangessa/ojassa/ joessa ja et siksi saa ovia auki. Syttymis- / tukehtumisvaara on.
- sisustusmateriaalien allergiatestit
Eipä taida hevillä saada kunnon vastauksia myyjiltä vastaavanlaisiin kysymyksiin edes ajan kanssa toimitettuna.
Merkkiliikkeen pihassa kun sitä syynäilin, oli henkilökunta kovin ujon ja vaitonaisen oloista, ymmärrettävästi ei hääppöistä mainosta edustusmerkille, kun itsekseen katkeaa paikat. Moinen vika herkästi vetasee vastaantulevalle kaistalle niin johan alkaa adrenaliinit korvissa suhisemaan.
Kummasti alkoi arvostamaan vanhan saabin tukivarsiratkaisuja, vaikka saisivat nekin vähän paksumpaa/ parempaa kamaa olla.
Harvemmin olen 900 nähnyt tienposkessa fillari poikittain mahan alla, volvoja paljonkin.
Kuinka moni kyselee ostaessaan uutta autoa tänäkään päivänä ( kun ollaan hyvinkin tietäväisiä asioista ) esim seuraavanlaatuisia juttuja:
- onko valuja vai takeita/ valssattua kamaa pyörän ripustuksissa, miten ko. ripustusosat on turvatarkastettu (ultraus/ röntgaus)
- kestääkö jakkara millä nopeudella perään törmäyksen. Jos ei kestä niin prässäät esim lapsen takapenkillä tai katkot omat niskasi.
- kestääkö katto pyörähtämisen rysähtämättä sisään
- saako sähköikkunoita mitenkään auki, jos sähköt ovat hävyksissä mällin jäljiltä ja auto makaa katollaan jossain hangessa/ojassa/ joessa ja et siksi saa ovia auki. Syttymis- / tukehtumisvaara on.
- sisustusmateriaalien allergiatestit
Eipä taida hevillä saada kunnon vastauksia myyjiltä vastaavanlaisiin kysymyksiin edes ajan kanssa toimitettuna.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
stara kirjoitti:sisustusmateriaalien allergiatestit
Eipä taida hevillä saada kunnon vastauksia myyjiltä vastaavanlaisiin kysymyksiin edes ajan kanssa toimitettuna.
uskaltaakohan tota autoo enään ees järkeillä. hehe
no täytyypi oikeastaan hiukan kysellä myyjältä..... miten pääsee autosta pois ku auto on katollaan
Nyt! Saab 900i 5ov Combi Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88
-----------------------------------------------
Ennen! Saab 900 T8 ic 2d Sedan vm88