Kulkee se vanhakin
Kulkee se vanhakin
Tuplis oli tänään kuin kesälaitumelle päässyt varsa. Ainakin kulkuhaluja tuntui olevan...
Kuva 1
Kuva 2
Kuva 1
Kuva 2
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
Melko raakat vauhdit noilla kierroksilla vai onko tuossa sen Amis5000-paketin noepuden tuplaava pohja vauhtimittarissa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Kulkee se vanhakin
Minäkin päästelin ysinopalla 180km/h pari viikkoa sitten. ParkkiruudussaSvc kirjoitti:Tuplis oli tänään kuin kesälaitumelle päässyt varsa. Ainakin kulkuhaluja tuntui olevan...
Peter Arosarka, Suomen Saab-Klubin jäsen #2200
Saab 99 LEA 2.0 2d -74
Saab 99 LEA 2.0 2d -74
-
- "Hirsch"
- Viestit: 963
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Voivoi, taas tuli tuplaysiä ikävä. Oma 99 otti alkuperäisellä koneellaan helpohkosti hieman yli 180 mittariin, myllyllä ajettu 450tkm. Vaihdoin siihen 250tkm ajetun myllyn 900c:stä pierupurkilla ja hyvä että sai 160 kelattua, kyllä oli pettymys. Harmittaa muutenkin tuo 99, pohjaltaan todella hyvä, hitsaamattomat priimakuntoiset vetaritunnelit eikä muutenkaan ruostetta oikein missään, ulkopelleiltään taas on kuin perunasäkki.
Ei sitä kehtaa loputtomiin pihassakaan jouten seisottaa, jos vaikka laittelisi kesällä ajankuluksi t8:n kiinni, lähes kaikki osatkin löytyisi. Mattamusta maali pintaan niin ei lommotkaan näkyisi. Kyllähän sillä vielä vaikka pilkillä kävisi!
Ei sitä kehtaa loputtomiin pihassakaan jouten seisottaa, jos vaikka laittelisi kesällä ajankuluksi t8:n kiinni, lähes kaikki osatkin löytyisi. Mattamusta maali pintaan niin ei lommotkaan näkyisi. Kyllähän sillä vielä vaikka pilkillä kävisi!
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
Vajaalla 170 hepalla oma 99 meni trippimittarin tappia vasten... Turbo 240 Volvoa vastaan Ruotsissa ajettiin kilpaa ja ohi mentiin ! Volvokuski tuli huoltiskalle perässä kattoon että mikä EMS se yli 200 kulkee....
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Vinkkejäkin otetaan vastaan. Nykäisy vaijerista konehuoneen puolelta oli ensiapu. Mittaristo oli irti tuossa kevätremontin aikana. Vaijeri jäi varmaan hieman jännitykselle mittaristoa paikalleenlaitettaessa.Mertmi kirjoitti:Omaan 99:iin piti kanssa fiksata toi nopari, kun rupes hourimaan ihan omiaan. SVC:llä on varmaan jo käsitys, mitä sille pitää tehdä?
Tänä aamuna mittari toimi melkein oikein, näytti liikaa "vain" 20 km/h. GPS näytti tuossa toisessa kuvassa nopeudeksi 101, n. 3200 kierroksella.
Tämä oli ensimmäinen kerta talviseisonnan jälkeen, kun nopeus kävi yli satasen. 120 jälkeen (Eli mittarissa 140) viisari kiipesi aina omia aikojaan tuonne 200 + lukemiin.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
Muistelen vasta kirjoitelleeni samaisesta aiheesta, mutta tähän voi kirjoittaa yksinkertaisen proseduurin.Svc kirjoitti:Vinkkejäkin otetaan vastaan. .Mertmi kirjoitti:Omaan 99:iin piti kanssa fiksata toi nopari, kun rupes hourimaan ihan omiaan. SVC:llä on varmaan jo käsitys, mitä sille pitää tehdä?
1. Otettaan se mittari handuun
2. nostetaan viisari nollatapin yli ja pannaan merkille viisarin lepoasento (vaikka tauluun teipinpala, johon kynällä viiva tms.)
3. kammetaan viisari määrätietoisesti irti. joskus on hemmetin tiukassa ja voi mennä huonolla tuurilla rikki. Vääntäminen onnistuu esim. kahdella meisselillä ja käyttäen nuita taulun kiinnitysruuveja apuna, tai vaikkapa jotakin muuta esinettä, tulitikut tms. korokkeena.
4. ruvataan mittaritaulu irti
5. ruuvataan kolmea esiin tulevaa ruuvia löysälle
6. irroitetaan yksi ruuvi vuorollaan ja laitetaan ala- ja ylärungon väliin prikat jokaiselle ruuville
7. kiritään nuo kolme ruuvia
8. laitetaan mittaritaulu takaisin
9. laitetaan viisari takaisin kohdistaen se siihen tehtyyn merkkiin
10. nostetaan viisarin pää nollatapin yli
11. valmista!
Tässä vielä päivän piristeeksi 99 ja 90:n nopeusmittareiden tyyppivika.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01