lievä korkea tyhjäkäynti

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24013
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

lievä korkea tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

eli 900i16 vm91 käy n.1200 lämpimällä tyhjäkäyntiä .
paikkoja putsailtu ja hakua käytetty.... voiko vikaa vikaa olla
tilaanturissa joka on siinä läppäkotelon kyljessä? saako testattua miten?
entä sen vaihto? putsaus? ehjän hinta?

alipaine vuotoa itse epäilen ,mutta ku kaikista letkuista on jo napsastu pätkä poies ja ei tunnu vaikuttavan. tyhjiksen vois putsata vaikkakin on melkein uusi..... näytti sisältäkin puhtaalta.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Anthuan
"Hirsch"
Viestit: 874
Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 23:08
Paikkakunta: Toisaalla

Viesti Kirjoittaja Anthuan »

Läppäkotelon asento kytkin on helppo mitata, irroitat liittimen ja mittaat että keskimmäinen liuska yhdistää vuoron perään jompaan kumpaan reunimmaiseen läpän ollessa ääriasennoissaan.
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7566
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: lievä korkea tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

nalleolut kirjoitti:eli 900i16 vm91 käy n.1200 lämpimällä tyhjäkäyntiä .
paikkoja putsailtu ja hakua käytetty.... voiko vikaa vikaa olla
tilaanturissa joka on siinä läppäkotelon kyljessä? saako testattua miten?
entä sen vaihto? putsaus? ehjän hinta?

alipaine vuotoa itse epäilen ,mutta ku kaikista letkuista on jo napsastu pätkä poies ja ei tunnu vaikuttavan. tyhjiksen vois putsata vaikkakin on melkein uusi..... näytti sisältäkin puhtaalta.
Meikäläisen ex satkusta tuo alipainevuoto löytyi kabiinista.
Lämmittimen läppien säätökytkin oli viallinen.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24013
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

hmm voisiko se johtua tosiaan tuosta kuuma/kylmä kytkimestä ... se on aika löysän makuinen ja sitten ku kone kuuma niin silloin on normaalin nihkeä---
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7360
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

nalleolut kirjoitti:hmm voisiko se johtua tosiaan tuosta kuuma/kylmä kytkimestä ... se on aika löysän makuinen ja sitten ku kone kuuma niin silloin on normaalin nihkeä---
Sillä kylmä/kuumalla säädetään vaan vettä, ainakin metallihanoilla toi muuttuminen on melko yleistä.

Siinä ilmanjaossa voi olla vuotoa, joskus raatioiren kytkennän yhteydessä on toi koko systeemi lähteny pikkasen pois paikoiltaan tai sitten jostain kojetaulun sisältä olevistä alipaineläpistä saattaa olla letku irti. ym.

Helppo testata kun tulppaa koko letkun mikä menee kabiiniin, menee sisälle hantin puolelta ja kulkee siis rintapeltiä myöden.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24013
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

hmm ongelma jatkuu...
-putsattuna tyhjis,ei ollut sisällä likaa n.1000km ajettu...
-imm puhallettu puhtaaksi,langat ehjät.
-1 alipainevuotokorjattu .pitää motonetista ostaa letkua
kilometri,nuo vanhat halkee näköjään kerran kuussa. ei vaikutusta.
-ilmattu järjestelmä keula ylempänä ku perse ja lämmönsäädin
punaisella ei ilmaa. mittari jää silti alle puolen välin kaupungissakin.
hmm johtuisko tuosta et lämmöt jää alas eli siellä ois "ryyppy"päällä--- hmm

apuuva....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24013
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

vaihdettua alipaineletkut uusiin ja vaihdoin myös sen imusarjassa olevan anturin =lämpöjutun.

huomattua jo ennen remonttia ,kun laittaa auton käyntiin kierrokset ok,mutta ennen ku kerkee tupakan sytyttää pomppaa kierrokset koholle.
hmm
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24013
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ongelma jatkuu ja konttorillakin pitäisi käydä.

aamusta ajattelin lukea vikakoodit. pistokkeen bongasin takapenkin alta ja "lukulaite" on valmistumassa johtoa,extrakytkin ja sulakerasia. teen sen verta pitkän piuhan et voi operoida kuskin penkiltä... hep.

tuon jälkeen tutkin alipaine juytskia ja sähkökytkentöjä ja putsaan läppäkotelon. rupee ärsyttämään liikennevaloissa seisoessa 1500rpm tyhjäkäynti. stna....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2045
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

ei muuten kannata puhallella sitä imm:ria se lanka voi viottua kun on aikas ohut.

liian korke joutto käynti voi johtoa myös kuluneesta kaasuläpästä ja kaasulappä kotelosta tai viallisesta niiden säädöstä.

vika on että kaasuläpän jälkeen jostain vuotaa ilmaa tai sitten kaasuläpän ohi vuotaa ilmaa. seos ei nostata jouttokäyntiä noin reilusti.

painappa pihdeillä se alipaine akulle menevä letku lyttyyn niin vaikuttaako se käyntiin. entä onko egr: kunnossa tai poistettu kokonaan.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24013
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

antti.hakamaa kirjoitti:ei muuten kannata puhallella sitä imm:ria se lanka voi viottua kun on aikas ohut.
lanka näyttää ehyeltä aurinkoa vasten katsoessa. eli ei poikki tai muutakaan...

liian korke joutto käynti voi johtoa myös kuluneesta kaasuläpästä ja kaasulappä kotelosta tai viallisesta niiden säädöstä.

vika on että kaasuläpän jälkeen jostain vuotaa ilmaa tai sitten kaasuläpän ohi vuotaa ilmaa. seos ei nostata jouttokäyntiä noin reilusti.

taidanpa kokeilla kiristää imusarja... säätöihin ei ole minun aikana koskettu.... ja putsaan läppäkotelon...

painappa pihdeillä se alipaine akulle menevä letku lyttyyn niin vaikuttaako se käyntiin. eli se valkoinen kurttu purkki vänkärin puolella lokasuojan reunassa??? entä onko egr: kunnossa tai poistettu kokonaan.
ei ole egrää 900i16 malleissa....ainakaan tässä--- vm90
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2045
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

saattaa vuotaa pahemmin tuo kulunut läppäkotelo kun sen putsaa. mutta voi pitääkin jos kaasuläppä takertelee. vähän kaks piippunen homma.

itse kyllä putsaisin. ja kääntäisin vaikka läpän toisin päin että tulee terävät reunat koteloa vasten.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24013
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

tutkitaan,,,,, kuvia huomenna jos tökkää projekti johonkin...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24013
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

jup jup koodit luettu... kaiketi oikein...

koodeja tuli

12231=no ignition signal = no problem
12223=fuel air mixture too lean= alipaine vuoto/lambda/imm
12112=learning fault in lambda= samat arpomiset ku yllä--

eli eka koodi antais yleismallisen vian ,mut tuo toinen koodi sit yhditäis sen lambdaan. olenko oikeassa?

hmm testaan lampdan eli laitan yleismittarin +johdon siihen lampdan piuhaan ja maan koriin ,auto käyntiin ja katselen lukemia jotka pitäis olla 0.1-0.9 v olenko oikeassa?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24013
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

jup jup löin yleismittarin kiinni lambdaan ja se näytti 0.5v koko ajan kylmästä kuumaan koneeseen ei muutosta. eli se lienee paskana!

apuuva olenko metsässä vai pihalla.... auta ja soita jos vinkkejä---

lisätty tämä lienee sopiva miun autoon og900i16 vm90
Lambda-anturi jos 3 johdolla ja Zirconia. . 28-3414 49.90 ???
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Kyllähän se kuollut taitaa olla jos näyttää tasaisesti 0.5 koko ajan. Ja pitäisi olla sopiva anturi.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin