lievä korkea tyhjäkäynti
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
lievä korkea tyhjäkäynti
eli 900i16 vm91 käy n.1200 lämpimällä tyhjäkäyntiä .
paikkoja putsailtu ja hakua käytetty.... voiko vikaa vikaa olla
tilaanturissa joka on siinä läppäkotelon kyljessä? saako testattua miten?
entä sen vaihto? putsaus? ehjän hinta?
alipaine vuotoa itse epäilen ,mutta ku kaikista letkuista on jo napsastu pätkä poies ja ei tunnu vaikuttavan. tyhjiksen vois putsata vaikkakin on melkein uusi..... näytti sisältäkin puhtaalta.
paikkoja putsailtu ja hakua käytetty.... voiko vikaa vikaa olla
tilaanturissa joka on siinä läppäkotelon kyljessä? saako testattua miten?
entä sen vaihto? putsaus? ehjän hinta?
alipaine vuotoa itse epäilen ,mutta ku kaikista letkuista on jo napsastu pätkä poies ja ei tunnu vaikuttavan. tyhjiksen vois putsata vaikkakin on melkein uusi..... näytti sisältäkin puhtaalta.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: lievä korkea tyhjäkäynti
Meikäläisen ex satkusta tuo alipainevuoto löytyi kabiinista.nalleolut kirjoitti:eli 900i16 vm91 käy n.1200 lämpimällä tyhjäkäyntiä .
paikkoja putsailtu ja hakua käytetty.... voiko vikaa vikaa olla
tilaanturissa joka on siinä läppäkotelon kyljessä? saako testattua miten?
entä sen vaihto? putsaus? ehjän hinta?
alipaine vuotoa itse epäilen ,mutta ku kaikista letkuista on jo napsastu pätkä poies ja ei tunnu vaikuttavan. tyhjiksen vois putsata vaikkakin on melkein uusi..... näytti sisältäkin puhtaalta.
Lämmittimen läppien säätökytkin oli viallinen.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Sillä kylmä/kuumalla säädetään vaan vettä, ainakin metallihanoilla toi muuttuminen on melko yleistä.nalleolut kirjoitti:hmm voisiko se johtua tosiaan tuosta kuuma/kylmä kytkimestä ... se on aika löysän makuinen ja sitten ku kone kuuma niin silloin on normaalin nihkeä---
Siinä ilmanjaossa voi olla vuotoa, joskus raatioiren kytkennän yhteydessä on toi koko systeemi lähteny pikkasen pois paikoiltaan tai sitten jostain kojetaulun sisältä olevistä alipaineläpistä saattaa olla letku irti. ym.
Helppo testata kun tulppaa koko letkun mikä menee kabiiniin, menee sisälle hantin puolelta ja kulkee siis rintapeltiä myöden.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
hmm ongelma jatkuu...
-putsattuna tyhjis,ei ollut sisällä likaa n.1000km ajettu...
-imm puhallettu puhtaaksi,langat ehjät.
-1 alipainevuotokorjattu .pitää motonetista ostaa letkua
kilometri,nuo vanhat halkee näköjään kerran kuussa. ei vaikutusta.
-ilmattu järjestelmä keula ylempänä ku perse ja lämmönsäädin
punaisella ei ilmaa. mittari jää silti alle puolen välin kaupungissakin.
hmm johtuisko tuosta et lämmöt jää alas eli siellä ois "ryyppy"päällä--- hmm
apuuva....
-putsattuna tyhjis,ei ollut sisällä likaa n.1000km ajettu...
-imm puhallettu puhtaaksi,langat ehjät.
-1 alipainevuotokorjattu .pitää motonetista ostaa letkua
kilometri,nuo vanhat halkee näköjään kerran kuussa. ei vaikutusta.
-ilmattu järjestelmä keula ylempänä ku perse ja lämmönsäädin
punaisella ei ilmaa. mittari jää silti alle puolen välin kaupungissakin.
hmm johtuisko tuosta et lämmöt jää alas eli siellä ois "ryyppy"päällä--- hmm
apuuva....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
vaihdettua alipaineletkut uusiin ja vaihdoin myös sen imusarjassa olevan anturin =lämpöjutun.
huomattua jo ennen remonttia ,kun laittaa auton käyntiin kierrokset ok,mutta ennen ku kerkee tupakan sytyttää pomppaa kierrokset koholle.
hmm
huomattua jo ennen remonttia ,kun laittaa auton käyntiin kierrokset ok,mutta ennen ku kerkee tupakan sytyttää pomppaa kierrokset koholle.
hmm
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
ongelma jatkuu ja konttorillakin pitäisi käydä.
aamusta ajattelin lukea vikakoodit. pistokkeen bongasin takapenkin alta ja "lukulaite" on valmistumassa johtoa,extrakytkin ja sulakerasia. teen sen verta pitkän piuhan et voi operoida kuskin penkiltä... hep.
tuon jälkeen tutkin alipaine juytskia ja sähkökytkentöjä ja putsaan läppäkotelon. rupee ärsyttämään liikennevaloissa seisoessa 1500rpm tyhjäkäynti. stna....
aamusta ajattelin lukea vikakoodit. pistokkeen bongasin takapenkin alta ja "lukulaite" on valmistumassa johtoa,extrakytkin ja sulakerasia. teen sen verta pitkän piuhan et voi operoida kuskin penkiltä... hep.
tuon jälkeen tutkin alipaine juytskia ja sähkökytkentöjä ja putsaan läppäkotelon. rupee ärsyttämään liikennevaloissa seisoessa 1500rpm tyhjäkäynti. stna....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
ei muuten kannata puhallella sitä imm:ria se lanka voi viottua kun on aikas ohut.
liian korke joutto käynti voi johtoa myös kuluneesta kaasuläpästä ja kaasulappä kotelosta tai viallisesta niiden säädöstä.
vika on että kaasuläpän jälkeen jostain vuotaa ilmaa tai sitten kaasuläpän ohi vuotaa ilmaa. seos ei nostata jouttokäyntiä noin reilusti.
painappa pihdeillä se alipaine akulle menevä letku lyttyyn niin vaikuttaako se käyntiin. entä onko egr: kunnossa tai poistettu kokonaan.
liian korke joutto käynti voi johtoa myös kuluneesta kaasuläpästä ja kaasulappä kotelosta tai viallisesta niiden säädöstä.
vika on että kaasuläpän jälkeen jostain vuotaa ilmaa tai sitten kaasuläpän ohi vuotaa ilmaa. seos ei nostata jouttokäyntiä noin reilusti.
painappa pihdeillä se alipaine akulle menevä letku lyttyyn niin vaikuttaako se käyntiin. entä onko egr: kunnossa tai poistettu kokonaan.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
antti.hakamaa kirjoitti:ei muuten kannata puhallella sitä imm:ria se lanka voi viottua kun on aikas ohut.
lanka näyttää ehyeltä aurinkoa vasten katsoessa. eli ei poikki tai muutakaan...
liian korke joutto käynti voi johtoa myös kuluneesta kaasuläpästä ja kaasulappä kotelosta tai viallisesta niiden säädöstä.
vika on että kaasuläpän jälkeen jostain vuotaa ilmaa tai sitten kaasuläpän ohi vuotaa ilmaa. seos ei nostata jouttokäyntiä noin reilusti.
taidanpa kokeilla kiristää imusarja... säätöihin ei ole minun aikana koskettu.... ja putsaan läppäkotelon...
painappa pihdeillä se alipaine akulle menevä letku lyttyyn niin vaikuttaako se käyntiin. eli se valkoinen kurttu purkki vänkärin puolella lokasuojan reunassa??? entä onko egr: kunnossa tai poistettu kokonaan.
ei ole egrää 900i16 malleissa....ainakaan tässä--- vm90
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
saattaa vuotaa pahemmin tuo kulunut läppäkotelo kun sen putsaa. mutta voi pitääkin jos kaasuläppä takertelee. vähän kaks piippunen homma.
itse kyllä putsaisin. ja kääntäisin vaikka läpän toisin päin että tulee terävät reunat koteloa vasten.
itse kyllä putsaisin. ja kääntäisin vaikka läpän toisin päin että tulee terävät reunat koteloa vasten.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
jup jup koodit luettu... kaiketi oikein...
koodeja tuli
12231=no ignition signal = no problem
12223=fuel air mixture too lean= alipaine vuoto/lambda/imm
12112=learning fault in lambda= samat arpomiset ku yllä--
eli eka koodi antais yleismallisen vian ,mut tuo toinen koodi sit yhditäis sen lambdaan. olenko oikeassa?
hmm testaan lampdan eli laitan yleismittarin +johdon siihen lampdan piuhaan ja maan koriin ,auto käyntiin ja katselen lukemia jotka pitäis olla 0.1-0.9 v olenko oikeassa?
koodeja tuli
12231=no ignition signal = no problem
12223=fuel air mixture too lean= alipaine vuoto/lambda/imm
12112=learning fault in lambda= samat arpomiset ku yllä--
eli eka koodi antais yleismallisen vian ,mut tuo toinen koodi sit yhditäis sen lambdaan. olenko oikeassa?
hmm testaan lampdan eli laitan yleismittarin +johdon siihen lampdan piuhaan ja maan koriin ,auto käyntiin ja katselen lukemia jotka pitäis olla 0.1-0.9 v olenko oikeassa?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
jup jup löin yleismittarin kiinni lambdaan ja se näytti 0.5v koko ajan kylmästä kuumaan koneeseen ei muutosta. eli se lienee paskana!
apuuva olenko metsässä vai pihalla.... auta ja soita jos vinkkejä---
lisätty tämä lienee sopiva miun autoon og900i16 vm90
Lambda-anturi jos 3 johdolla ja Zirconia. . 28-3414 49.90 ???
apuuva olenko metsässä vai pihalla.... auta ja soita jos vinkkejä---
lisätty tämä lienee sopiva miun autoon og900i16 vm90
Lambda-anturi jos 3 johdolla ja Zirconia. . 28-3414 49.90 ???
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659