öljy- vai kaasuiskarit?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Henna Makkonen
"Aero"
Viestit: 364
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2004 13:19

öljy- vai kaasuiskarit?

Viesti Kirjoittaja Henna Makkonen »

Saab 900 vm-87. ELi onko kaasu- vai öljyiskarit? :lol:
Henna Makkonen
"Aero"
Viestit: 364
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2004 13:19

...

Viesti Kirjoittaja Henna Makkonen »

Kummat? :o
Avatar
Huikko
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 11:17
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Esiasennusiskarit ovat öljyiskarit, mutta osta koko kierros edullisia kaasuiskareita. vaihda siis joka nurkkaan.

Huomaat ensimmäisen sadan metrin ajon jälkeen että oli hyvä idea.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

Ja laita sitte vaikka sachsit. Ei kannata laittaa KYB tai Monreot tms. Pakkasella helvetin kovat ja muutenki pintakovia. Sachsit on ollut hyviä ja mukavia.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1230
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

Perus ysisatasessa on vielä jämäkkä jousitus (verrattuna uudempaan malliin), joten vaimentimien erot ei välttämättä tule niin helposti esiin. Halvalla ei taida tässäkään asiassa saada hyvää.
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2045
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

eikös saabii tullut -85 vuonna kaikkiin malleihin kaasuiskarit vai mikä vuosi se olikaan. luin tämän jostain huolto tiedotteesta
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Avatar
Huikko
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 11:17
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Mulla on uutuudet -88 kirjassa vasta tuo maininta, että kaikkiin tuli kaasut tehtaalta.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

toms kirjoitti: Ei kannata laittaa KYB
Kun taas oman kokemuksen mukaan KYB:in Gas Adjust oli erinomainen iskunvaimennin, jämäkkä mutta ei liian kova, sekä todella pitkään vaimennukseltaan samanlaisena kestävä. Mutta mielipiteitähän nämä.
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Ois kyllä hienoa, jos joskus pääsisi ajamaan autoa missä on bilstein tai konin iskareita. Onko ne hintansa väärttiä. Toisaalta eihän nuo nyt hirveä paljoa kalliimpia ole kuin sassit ym.
VW transporter 2.5tdi vm.99
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

Oli kerran säädettävät konit mutta kesti kahdestatoista puoleenpäivään. En suosittele , takuu ei pelaa.Motoral pa..a maahantuoja.

99;ssä alla Bilsteinit ja on hyvät ! Kolmessa 900;ssa sassit ja sitä ennen KYBejä , Monroita ym. ja Sassit niistä kolmesta merkistä parhaat. 900 en oo bilsteinejä kokeillu ku ei tiiä mitkä käy matalalle sport -alustalle.

Tietääkö kukaan tyyppinumeroita ko. Bilsteineille ?
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Siis eikö tuossa spiidpartsin sporttisatsissa oleva bilstein ole oikea iskari madalluksille?
VW transporter 2.5tdi vm.99
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Jotenkin tuntuu, että öljyiskarit on , mennyttä päivää . Itse olen käyttänyt kaasuiskareita viimeiset 15 vuotta. Satkussa oli Monroen SensaTrackit ja pidin niistä .

Olen kuullut , että Monroelta tulee maanataipäivän kappaleita . Itselle ei vaan tainnut sattua sellaisia . Takuuhan noissakin lienee.

Tontussa on Sachsin Sportit.Pikkuisen kovat kaupunkinopeuksilla ,mutta paranee vauhdin kasvaessa ja motarilla tosi hyvät.
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Itellä oli muistaakseni nopassa monroen kaasuiskarit ja tykkäsin kyllä kovasti niistä,ei ole pahaa sanottavaa kaasuiskareista,ihan hyvä valintahan se on :) Tonnarissa taas öljyiskunvaimentimet jotka on uusittu lähiaikoina ja nekin monroet,ihan hyvät nekin,eli positiivisia kokemuksia molemmista vaihtoehdoista :P
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
ruotsin rauta
Matalapaineturbo
Viestit: 161
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 20:51
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja ruotsin rauta »

KYBin Gas A Justit tuntuvat ainakin minusta hyviltä. Ne ovat yksiputkiset kaasuiskarit, ne eivät ole tavalliset KYBin kaasut vaan ns. kovempaan ajoon tai vaikkapa jos kärryä kiskoo perässä...
Tämä vaan siksi, että jos on hankkimassa niin tavalliset kaasut yleensä vaan myydään jos ei erikseen tule puhetta jostain ....hmmm...paremmasta.. 8)
Jämäkkä alusta ainakin syntyi näillä ja siihen kaveriksi samalla uudet jouset, niin jees.. :D

SAAB 9-3 2.0t -01 (käyttis)
SAAB 96-79 (ikuisuus projekti)
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2045
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

itsellä konin iskarit ja ovat jämäkät kyllä, mutta huonolla tiellä liian kovat.

itse tykkään eniten noista scahsin kaasu iskareista on hinta ja laatu kohdallaan.

bilsteinejä vois kyllä koittaa seuraavan kerran kun ei ole kokemusta moisista.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Vastaa Viestiin