16v nokka,8v h-kanteen?
16v nokka,8v h-kanteen?
onnistuiskohan tuollanen yhdistelmä? onko noissa 16v:n nokissa parempi nosto kuin 8venttiilisessä h-moottorin nokassa(ruisku).
Saa sen varmasti sopimaan ''pienellä'' koneistuksella,mutta mietihän miten moottori mahtaa toimia sillä? 
Mikset teetä sopivaa nokkaa esim GT-motorissa?Hintaa baut 100eur ja saa sellaisen kun haluaa.
Edit.jope kerkes..

Mikset teetä sopivaa nokkaa esim GT-motorissa?Hintaa baut 100eur ja saa sellaisen kun haluaa.
Edit.jope kerkes..
Viimeksi muokannut Suppari, Ti Heinä 03, 2007 21:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Vakiosta hiomalla tuskin saa aikaan nokkaa joka ei menisi vakioilla paininkupeilla, paitsi jos hiotuttaa sen jo vakionakin järjettömän jyrkkäramppisen nokan vieläkin jyrkemmäksi mut siinä ei ole järkeä edes tehon etsimisen kannalta.arska79 kirjoitti:
minkälaisia nokkia on porukka teettänyt h-moottoriin,että menee noilla omilla paininkupeilla?
Olethan huomioinut, että jos vakiosta hiotaan, niin joudutaan pienentämään nokan perusympyrää ja sit vastaavasti laskemaan nokkapukkia että saadaan venttaalit säädettyä.. ja nokkapukkia kun lasketaan, niin on laskettava samanverran myöskin venttiilikoppaa sikäli mikäli käytetään edelleen virranjakajaa sytkänä(jo puolen millin nokkapukin lasku ilman venttiilikopan laskua katkoo jakajan akseleita ja yleensä pukkia joudutaan laskemaan sen 1-2mm).
Mulle tuli noppaan joku 27x asteinen vakiosta hioen, en edes muista tarkkaa lukemaa ja testaamaan en ole vieläkään päässyt(venakopan ja virranjakajan asennus enää jäljellä). Jotain kuvia saattaa vielä olla tuolla projektialueella "myrkyn sekalaiset projektit" tjsp. threadissa.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
290°/310° Imu / pako ja onko toinen joku 340°.,.ei muuten pelaa hyvin pikkukierroksilla mutta hieman ennen rajoitinta ( 7200 rpm ) vetoa on.
Overlappia en muista kummastakaan mutta 290/310 on paikoillaan ja hyvin pelaa. vajaa 170hp penkitetty. ( 163-167 hp ) vääntöö vajaa 200 nm. 45 Weberit jne.10,5 puristussuhteella.
Overlappia en muista kummastakaan mutta 290/310 on paikoillaan ja hyvin pelaa. vajaa 170hp penkitetty. ( 163-167 hp ) vääntöö vajaa 200 nm. 45 Weberit jne.10,5 puristussuhteella.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Hehheh. jos tuon edes teoriassa voisi tonne survoa, niin olispa hassu kone. jokapytyssä imu ja pakovenat aina avattais ja suljettais yhtäaikaa. Hehheh!Suppari kirjoitti:Saa sen varmasti sopimaan ''pienellä'' koneistuksella,mutta mietihän miten moottori mahtaa toimia sillä?
Mikset teetä sopivaa nokkaa esim GT-motorissa?Hintaa baut 100eur ja saa sellaisen kun haluaa.
Edit.jope kerkes..

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Joo ei todellakaan orgis-paininkupeilla.
Kokkolasta -90 alussa sain yhteystiedot joltain merkkiluokan saabistilta ko. kupeista ja se tais sitte ne mulle tilatakkin ja oliko vielä että ne tuli ruotsista.
Paljon keveemmät ( oikeeta terästä ) ja kestää kierroksia halkematta.
Sitä ennen tuurilla aukaisin ja tarkistin muistaakseni venttilinvälyksiä ku huomasin kuppeja halki mutta ei vielä sen vakavempaa.Onneksi.
Taisin muuten nitrauttaa ne kupit kuten nokkaakselin.
paikkana boforssin karkaisimo turku tms. Liekö enään olemasakkaan.
Kokkolasta -90 alussa sain yhteystiedot joltain merkkiluokan saabistilta ko. kupeista ja se tais sitte ne mulle tilatakkin ja oliko vielä että ne tuli ruotsista.
Paljon keveemmät ( oikeeta terästä ) ja kestää kierroksia halkematta.
Sitä ennen tuurilla aukaisin ja tarkistin muistaakseni venttilinvälyksiä ku huomasin kuppeja halki mutta ei vielä sen vakavempaa.Onneksi.
Taisin muuten nitrauttaa ne kupit kuten nokkaakselin.
paikkana boforssin karkaisimo turku tms. Liekö enään olemasakkaan.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147