Tarjoan 300-500e apumiehelle
-
- "Kaasari"
Tarjoan 300-500e apumiehelle
Eli olen kiireinen ihminen enkä luota riittävästi omaan taitooni/tietooni sylinterikannen remontista. En ole ehtinyt viime aikoina koskea autoon yhtään ja se on nyt seissyt kuukauden päivät jo pihalla. Haluaisin kuitenkin päästä (luonnollisesti) ajelemaan vielä kesällä, mutta en kuitenkaan halua maksaa 1200e korjaamolle, koska en ole itse autostakaan maksanut kuin 600e.
Eli mitä kaipaan? Tarvitsen apumiehen, jolla on kokemusta sylinterikannen remonteista ja mielellään tilat, jonne auton voisi hinata korjauksen ajaksi vaikka se nyt ei liene välttämätöntä. Toivoisin myös, että ko. henkilöllä olisi kokemusta sanoa, onko esim. jokin osa uusinnan tarpeessa. Mukavaa olisi, jos siinä saisi samalla vähän opetusta auton korjauksesta noin yleisesti.
Jos siis jonkun kanssa saan auton ajokuntoon, maksan mielelläni em. summan.
Auto seisoo tällä hetkellä Vantaalla.
Kiitos.
Eli mitä kaipaan? Tarvitsen apumiehen, jolla on kokemusta sylinterikannen remonteista ja mielellään tilat, jonne auton voisi hinata korjauksen ajaksi vaikka se nyt ei liene välttämätöntä. Toivoisin myös, että ko. henkilöllä olisi kokemusta sanoa, onko esim. jokin osa uusinnan tarpeessa. Mukavaa olisi, jos siinä saisi samalla vähän opetusta auton korjauksesta noin yleisesti.
Jos siis jonkun kanssa saan auton ajokuntoon, maksan mielelläni em. summan.
Auto seisoo tällä hetkellä Vantaalla.
Kiitos.
Kuten myös itse viasta ja oireista olisi hyvä saada lisäinformaatiota, eli onko vikana vuotava kannentiiviste vai onko kansi täydellisen remontin tarpeessa?
Jos kyseessä 8v-kansi niin sellaisia löytyy ehjinä (eli jokin alle 250tkm ajettu) muutamalla kympillä, kannen plaanaus (jos kiero) alle 40e ja takaisin nippuun maks uuden imu-ja pakosarjan tiivisten kera.
Jos taasen kyseessä 16v-kansi niin voi maksaa nuo koneistamon jutut joitain satasia eli ohjurit uusiksi, luultavasti ainakin uudet pakovenat, uudet painimet (vanhat luultavasti loppu), seetien koneistus ja venojen hionta, sekä ohjureiden kumit.
Jos kyseessä 8v niin Tattarisuon teknologiakylän Hyöty-osalla oli jokin aika sitten 210tkm ajettu purku-noppa josta varmaankin saisi kannen sopuhinnalla, en jaksa uskoa etteikö voisi heittää suoraan paikoilleen uuden tiivisten kera.
Jos kyseessä 8v-kansi niin sellaisia löytyy ehjinä (eli jokin alle 250tkm ajettu) muutamalla kympillä, kannen plaanaus (jos kiero) alle 40e ja takaisin nippuun maks uuden imu-ja pakosarjan tiivisten kera.
Jos taasen kyseessä 16v-kansi niin voi maksaa nuo koneistamon jutut joitain satasia eli ohjurit uusiksi, luultavasti ainakin uudet pakovenat, uudet painimet (vanhat luultavasti loppu), seetien koneistus ja venojen hionta, sekä ohjureiden kumit.
Jos kyseessä 8v niin Tattarisuon teknologiakylän Hyöty-osalla oli jokin aika sitten 210tkm ajettu purku-noppa josta varmaankin saisi kannen sopuhinnalla, en jaksa uskoa etteikö voisi heittää suoraan paikoilleen uuden tiivisten kera.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Kaasari"
No juu, tuota tattarisuota olen kyllä miettinyt.
Tässä on vähän tietoa vaivasta, eli kaksi aiempaa viestiä, jotka olen kirjoittanut.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... t=savuttaa
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... inkannesta
Tällä hetkellä pitäisi siis kai ainoastaan laittaa kansi kiinni uuden tiivisteen kanssa (olen ostanut jo yläpään tiivistesarjan ja kannenpultit) + muut osat, jotka olen irroittanut. Mutta ongelmaa tuottaa juuri oma kokemuksen puute näistä asioista, jonka takia mieluummin tekisin homman jonkun kanssa, jolla on kokemusta. Kaipa se tuosta yksinkin menisi, mutta lopputulos arvelluttaa...
Edit: Niin ja auto siis -90 OG900 16v kannella.
Tässä on vähän tietoa vaivasta, eli kaksi aiempaa viestiä, jotka olen kirjoittanut.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... t=savuttaa
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... inkannesta
Tällä hetkellä pitäisi siis kai ainoastaan laittaa kansi kiinni uuden tiivisteen kanssa (olen ostanut jo yläpään tiivistesarjan ja kannenpultit) + muut osat, jotka olen irroittanut. Mutta ongelmaa tuottaa juuri oma kokemuksen puute näistä asioista, jonka takia mieluummin tekisin homman jonkun kanssa, jolla on kokemusta. Kaipa se tuosta yksinkin menisi, mutta lopputulos arvelluttaa...

Edit: Niin ja auto siis -90 OG900 16v kannella.
Yhdessäkään B202:ssa johon on tullut tehtyä kansiremppa tai koottua koko kone ei ole ollut mitään ongelmia vaikka ohjureita tai venttiileitä ei ole edes harkittu uusittavan. Venttiilit hiotaan ja kansi oikaistaan jos on syytä epäillä että voisi olla kiero.ng900aero kirjoitti:Jos taasen kyseessä 16v-kansi niin voi maksaa nuo koneistamon jutut joitain satasia eli ohjurit uusiksi, luultavasti ainakin uudet pakovenat, uudet painimet (vanhat luultavasti loppu), seetien koneistus ja venojen hionta, sekä ohjureiden kumit.
Noita kansiakin on ainakin mulla niin monta hyllyä koristamassa että luulisi ehjiäkin löytyvän ihan järkevään hintaan (8v kannet on kunnosta riippumatta heitetty romukuormaan jo pitkään)
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Joo en itsekään ole muuta tehnyt kuin hionut venttiilit ja puhdistanut palotilat sekä vaihtanut uudet ohjurinkumit, meinasinkin vain että jos olisi ollut kyseessä kansiremonttia vaativa 16v-kansi josta olisi esim puhaltanut öljyä läpi niin ohjurithan sinne olisi kannattanut vaihtaa.Haza kirjoitti:Yhdessäkään B202:ssa johon on tullut tehtyä kansiremppa tai koottua koko kone ei ole ollut mitään ongelmia vaikka ohjureita tai venttiileitä ei ole edes harkittu uusittavan. Venttiilit hiotaan ja kansi oikaistaan jos on syytä epäillä että voisi olla kiero.ng900aero kirjoitti:Jos taasen kyseessä 16v-kansi niin voi maksaa nuo koneistamon jutut joitain satasia eli ohjurit uusiksi, luultavasti ainakin uudet pakovenat, uudet painimet (vanhat luultavasti loppu), seetien koneistus ja venojen hionta, sekä ohjureiden kumit.
Noita kansiakin on ainakin mulla niin monta hyllyä koristamassa että luulisi ehjiäkin löytyvän ihan järkevään hintaan (8v kannet on kunnosta riippumatta heitetty romukuormaan jo pitkään)
On niissä pakopuolen ohjureissa ja pakovenoissa jo välystä 200tkm:n kohdalla eli ei ohjurien vaihtokaan huonoa tekisi..
Kumma juttu kun olen kysellyt 16v-osien perään (h-koneisen 99:in tekisi mieli muuttaa 16-tappiseksi eli kansi ja jakopään hilppeet tarttis) niin mistään ei tunnu löytyvän

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Sylinteri kannen korjaus kannattaa jättää ammatti miehille, en tosin tarkoittanut ettteikä täältä yhteisösötä joku siihen pystyisi itse veisin suoraan kannen jollekkin ammatti miehelle..
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Paras tapa on melkeinpä lähteä seuraamaan kolaroitujen ja muiden varaosa-autoksi joutuneiden kulkineiden markkinoita. Ostaa koko perhanan 16-venttiilisellä koneella varustetun auton, niin saapahan kaikki tarvittavat osat sitten helposti.ng900aero kirjoitti:
Kumma juttu kun olen kysellyt 16v-osien perään (h-koneisen 99:in tekisi mieli muuttaa 16-tappiseksi eli kansi ja jakopään hilppeet tarttis) niin mistään ei tunnu löytyvän
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Jos kyseessä on vain kansipahvin vuoto, eivätkä venttiilivarren tiivisteet vielä pahemmin falskaa niin tuo alkuperäisen kirjoittajan ehdottama budjettiremppa on ihan asiallinen ratkaisu. Ei sitä kantta tarvitse aina kiikuttaa koneistamoon asti jos näyttää irrotuksen jälkeen hyvältä.
Auttaisin kyllä hommassa mieluusti, mutta Oulusta on vähän pitkä matka.. Ensi viikon alusta on kyllä käyntiä siellä etelässä päin, joten jos ei ole ketään löytynyt avuksi niin voidaan kattoa jos saisi aikataulut sopimaan kohdalleen.
Parissa päivässä leppoisaan tahtiin tai yhdessä päivässä jos jostain syystä kiire tulee tuo hoituu, eikä tarvita mitään kummempia erikoistyökaluja tai pihaa kummempaa remppapaikkaa. Venttiilin hiontityökalut eivät maksa juuri mitään, jos haluaa ne putsata. VV-tiivisteiden vaihto on vähän työlästä, mutta multa löytyy kyllä siihen sopivat pihdit, sähkötoiminen venttiilien irrotuskone on vaan niin järeä ettei sitä voi kuljettaa mukana mitenkään.
Auttaisin kyllä hommassa mieluusti, mutta Oulusta on vähän pitkä matka.. Ensi viikon alusta on kyllä käyntiä siellä etelässä päin, joten jos ei ole ketään löytynyt avuksi niin voidaan kattoa jos saisi aikataulut sopimaan kohdalleen.
Parissa päivässä leppoisaan tahtiin tai yhdessä päivässä jos jostain syystä kiire tulee tuo hoituu, eikä tarvita mitään kummempia erikoistyökaluja tai pihaa kummempaa remppapaikkaa. Venttiilin hiontityökalut eivät maksa juuri mitään, jos haluaa ne putsata. VV-tiivisteiden vaihto on vähän työlästä, mutta multa löytyy kyllä siihen sopivat pihdit, sähkötoiminen venttiilien irrotuskone on vaan niin järeä ettei sitä voi kuljettaa mukana mitenkään.
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Voishan noita myydäkin yhden tai kaks pois (jakopäätäkin löytyy) mutta ihmisten pitäisi priimaa saada (lähes) ilmaiseksi niin ei kiinnosta alkaa kaupustelemaan tuollaisia toimivia mutta käytettyjä..ng900aero kirjoitti: Kumma juttu kun olen kysellyt 16v-osien perään (h-koneisen 99:in tekisi mieli muuttaa 16-tappiseksi eli kansi ja jakopään hilppeet tarttis) niin mistään ei tunnu löytyvän
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01