jus kirjoitti:Ensimmäisenä korjauksena voisi yrittää kääntää pakkirattaan siirtohaarukan toisinpäin:
http://www.twinsaabs.com/tranny/tranny_reverse.html
Onko kokemusta tästä konstista ja sen työläydestä ja toisaalta onnistumisprosentista? Ysiysiin ei tuollaista turhan takia viitsisi askarrella, tilaa on kovin vähän.
Jonkinlainen merkitys pakkivaihteen hyppimiseen kai voisi olla vaihteensiirtovivuston säädöillä ja moottorin tukikumeillakin.
Vähän vanha topic, mutta tuli vastaan tuossa vanhoja viestejä selatessa. Mun satkuun tehtiin pari viikkoa sitten tuo pakkirattaan siirtohaarukan kääntö ylläolevien ohjeiden mukaisesti. Pakki ei sitä ennen pysynyt päällä lainkaan, mutta haarukan käännön jälkeen peruuttaminen on taas onnistunut.
Itse operaatio työkalujen etsimisineen vei muutaman tunnin, mutta asiantunteva henkilö jolla on tarvittavat välineet ja riittävästi tilaa onnistunee tuosta toimenpiteestä noin tunnissa. Meillä aikaa vei eniten inhimillinen tyhmyys, kokeiltiin vaihteiden toimivuutta vaihdelaatikon sivuluukku auki (auto sammuksissa, tietty)...
Pakkiratas on omassa satkussani melko kulunut ja varsinkin kylmänä ylämäkeen peruuttaessa saattaa pakki hypätä pois päältä edelleen. Sen kanssa pystyy kyllä elämään, niin kuin aikaisemmin on todettu. Samalla vaihdettiin moottorin etummainen tukikumi, joka oli aika muussina.
Itsellä on jäänyt ylimääräiseksi ok-kuntoiset sivutukikumit 8v-moottoriin, jos joku aikoo satkuun tukikumit vaihtaa. Kysellä voi yv:llä.
EDIT: Nimimerkin "jus" mainitsemasta urlista ei löytynyt enää mitään, kyse on osoitteessa
http://townsendimports.com/Web/transmis ... ar_mod.htm sijaitsevasta oheistuksesta.