Tiuhaa välitystä kaipaillaan

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
lintta go go
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
Paikkakunta: Muurola

Tiuhaa välitystä kaipaillaan

Viesti Kirjoittaja lintta go go »

Elikä satku sai "uuden" kannen aika paljon räyhäkämmällä nokalla ja 2x45 tuplilla, nyt sitten pitäis paikata olematonta alavääntöä (parani hieman hirmupitkillä imutorvilla). Tällä hetkellä käytännössä 5.vaihde on tarpeeton kun niin lujaa ei viitti ajaa että sitä vois käyttää 8O .
Siis mistä saa tiheemmän välityksen :?:
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

Vaihdelaatikon välitys lukee sen tyyppikilvessä jossa on 5 numeroa.

GM[a][c][d][e]

Esim. GM45710

a:
4 = ilman turbon tukilaakeria, kuminen etutuenta
5 = turbon tukilaakeri, hydraulinen etutuenta

b:
4 = 4-vaihdetta
5 = 5-vaihdetta

c:
4 = 4-enska
5 = 5-enska
6 = 6-enska
7 = 7-enska

de:
kehitysversio
10 -> sisäsellä keskityksellä
12 -> isompi pienen vetopyörän laakeri (pinion)



Ja mitä pienempi ensiövälitys, sitä lyhyemmät välitykset laatikossa on! Eri enskoissa saattaa olla eri pituset ketjut!


T. Pasi
lintta go go
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
Paikkakunta: Muurola

Viesti Kirjoittaja lintta go go »

:oops: Huonosti muotoiltu kysymys?? Siis mikä on tihein välitys minkä voi saapista löytää, onko vetopyörästöissä välitys eroja? Vai pitääkö tyytyä siihen välitykseen minkä enskan vaihto tarjoaa.

Mistä mallista, minkä ikäisestä suapista sitten voi löytää tuon tiheän välityksen??
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

olikohan niitä nelosia niissä patrooli saabeissa.

-80luvun alun ysi yseissä taitaa olla järestään 7enskoja. ainakin ite oon huomannut niissä pelkkiä seiskoja.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Need more speed
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: Ke Loka 22, 2003 17:26
Paikkakunta: Riihimäki

Laatikoista

Viesti Kirjoittaja Need more speed »

Perävälityksiä on kahta
9/33 ja 9/35
Laatikko välityksiä on ainakin kahden laisia on nk normaali ryhmäpyörä ja ns hyvä ryhmäpyörä .Tämä jälkimmäinen on esim turbossa siinä on 1 ratas leveämpi samoin hammas luvut ovat erilaiset.
Primääri välityksiä löytyy useita.
väliltä 30/30 aina 32/24 .Tiedän että näitä primääri välityksiä on ollut kilpa käytössä vieläkin tiuhempia kuin tuo 1/1 .
Toivottavasti tässä oli edes jotain mitä halusit tietää.
JOs haluat tietää noita laatikon rattaiden hammaslukuja niin ongin ne sinulle .
terv JAri
Kaikki alle 2 bar ahtavat ovat vapareita!
Saabit 9-5 2.3 tbo, 9-5 3.0 tiD, 9000 aero ,900 2,3 ja jokunen muu riiska
Nyt joutunee ajeleen....vaparilla auts.Teck 2 ja Isat löytyvät myös Riihimäeltä...
Vastaa Viestiin