Siis mistä saa tiheemmän välityksen
Tiuhaa välitystä kaipaillaan
-
lintta go go
- "Hirsch"
- Viestit: 722
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
- Paikkakunta: Muurola
Tiuhaa välitystä kaipaillaan
Elikä satku sai "uuden" kannen aika paljon räyhäkämmällä nokalla ja 2x45 tuplilla, nyt sitten pitäis paikata olematonta alavääntöä (parani hieman hirmupitkillä imutorvilla). Tällä hetkellä käytännössä 5.vaihde on tarpeeton kun niin lujaa ei viitti ajaa että sitä vois käyttää
.
Siis mistä saa tiheemmän välityksen
Siis mistä saa tiheemmän välityksen
Vaihdelaatikon välitys lukee sen tyyppikilvessä jossa on 5 numeroa.
GM[a][c][d][e]
Esim. GM45710
a:
4 = ilman turbon tukilaakeria, kuminen etutuenta
5 = turbon tukilaakeri, hydraulinen etutuenta
b:
4 = 4-vaihdetta
5 = 5-vaihdetta
c:
4 = 4-enska
5 = 5-enska
6 = 6-enska
7 = 7-enska
de:
kehitysversio
10 -> sisäsellä keskityksellä
12 -> isompi pienen vetopyörän laakeri (pinion)
Ja mitä pienempi ensiövälitys, sitä lyhyemmät välitykset laatikossa on! Eri enskoissa saattaa olla eri pituset ketjut!
T. Pasi
GM[a][c][d][e]
Esim. GM45710
a:
4 = ilman turbon tukilaakeria, kuminen etutuenta
5 = turbon tukilaakeri, hydraulinen etutuenta
b:
4 = 4-vaihdetta
5 = 5-vaihdetta
c:
4 = 4-enska
5 = 5-enska
6 = 6-enska
7 = 7-enska
de:
kehitysversio
10 -> sisäsellä keskityksellä
12 -> isompi pienen vetopyörän laakeri (pinion)
Ja mitä pienempi ensiövälitys, sitä lyhyemmät välitykset laatikossa on! Eri enskoissa saattaa olla eri pituset ketjut!
T. Pasi
-
lintta go go
- "Hirsch"
- Viestit: 722
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
- Paikkakunta: Muurola
-
900aero-84
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä
olikohan niitä nelosia niissä patrooli saabeissa.
-80luvun alun ysi yseissä taitaa olla järestään 7enskoja. ainakin ite oon huomannut niissä pelkkiä seiskoja.
-80luvun alun ysi yseissä taitaa olla järestään 7enskoja. ainakin ite oon huomannut niissä pelkkiä seiskoja.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
-
Need more speed
- "Turbo"
- Viestit: 242
- Liittynyt: Ke Loka 22, 2003 17:26
- Paikkakunta: Riihimäki
Laatikoista
Perävälityksiä on kahta
9/33 ja 9/35
Laatikko välityksiä on ainakin kahden laisia on nk normaali ryhmäpyörä ja ns hyvä ryhmäpyörä .Tämä jälkimmäinen on esim turbossa siinä on 1 ratas leveämpi samoin hammas luvut ovat erilaiset.
Primääri välityksiä löytyy useita.
väliltä 30/30 aina 32/24 .Tiedän että näitä primääri välityksiä on ollut kilpa käytössä vieläkin tiuhempia kuin tuo 1/1 .
Toivottavasti tässä oli edes jotain mitä halusit tietää.
JOs haluat tietää noita laatikon rattaiden hammaslukuja niin ongin ne sinulle .
terv JAri
9/33 ja 9/35
Laatikko välityksiä on ainakin kahden laisia on nk normaali ryhmäpyörä ja ns hyvä ryhmäpyörä .Tämä jälkimmäinen on esim turbossa siinä on 1 ratas leveämpi samoin hammas luvut ovat erilaiset.
Primääri välityksiä löytyy useita.
väliltä 30/30 aina 32/24 .Tiedän että näitä primääri välityksiä on ollut kilpa käytössä vieläkin tiuhempia kuin tuo 1/1 .
Toivottavasti tässä oli edes jotain mitä halusit tietää.
JOs haluat tietää noita laatikon rattaiden hammaslukuja niin ongin ne sinulle .
terv JAri
Kaikki alle 2 bar ahtavat ovat vapareita!
Saabit 9-5 2.3 tbo, 9-5 3.0 tiD, 9000 aero ,900 2,3 ja jokunen muu riiska
Nyt joutunee ajeleen....vaparilla auts.Teck 2 ja Isat löytyvät myös Riihimäeltä...
Saabit 9-5 2.3 tbo, 9-5 3.0 tiD, 9000 aero ,900 2,3 ja jokunen muu riiska
Nyt joutunee ajeleen....vaparilla auts.Teck 2 ja Isat löytyvät myös Riihimäeltä...