SUURI STARTTAUSAIKAGALLUP

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Jeltsin
"Turbo"
Viestit: 225
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 12:10
Paikkakunta: Vantaa

SUURI STARTTAUSAIKAGALLUP

Viesti Kirjoittaja Jeltsin »

Kuinka kauan teidän Saabeissanne kestää starttausvaihe kun näillä keleillä (-5 -+5) käynnistätte OG-satkuja :?:

Itselläni kestää kylmänä noin kaksi sekuntia (lämpimänä noin 1)? Onko tämä pelkkä ominaisuus vaikko joku sähkö-/ruiskuongelma? Vertailun vuoksi vaimon autolla (tiedot alla) kestää starttaus alle 0,5s., eli käytännössä ei tarvitse kuin nopeasti vain käyttää virta-avainta satarttiasennossa ja "bruum!"
OG 9³ 2.0t 5ov. rek.01(vm.02), paketti 2, Driving-paketti, Laser Red
(jäsen 44862)
Pelle
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 18:41
Paikkakunta: Järvenpää

Re: SUURI STARTTAUSAIKAGALLUP

Viesti Kirjoittaja Pelle »

Ainakin mun kaikki 3 Saabiani,2 99:siä ja 900:nen lähtivät aina alta puolen sekunnin.Jos oikein pitkään kestää sahata,niin kannattaa etsiä ilmavuotoa bensaletkusta.Saattaa seistessä laskea letkun tyhjäksi,mekaanisessa bensapumpussa oleva vika voi tehdä saman.
Pelle
9000CS 2.0t -97
alexi
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 21:25

Re: SUURI STARTTAUSAIKAGALLUP

Viesti Kirjoittaja alexi »

Omani (900i -87) hörähtää kylmänä n. 1sek jälkeen käyntiin, mutta sammuu heti jos ei osaa kaasua käyttää oikein. Kylmäkäynnistyssuuttimessa saattaapi olla jotain häiriötä. No tämän ominaisuuden kanssa nyt tulee kyllä ihan hyvin vielä toimeen.

Mutta annappa olla kun ajaa koneen puolilämpimäksi ja starttaa uudestaan, niin kestää n. 3-5sek ennenkuin ees lupaa. Kuumana (= normaalilämpöisenä) lähtee ihan hyvin käyntiin.

Näillä mennään :) mukavaahan se olis että aina lähtis kuin palmun alta mutta toistaiseksi riittää että yleensäkin lähtee käyntiin.
900i -87
zammuel
Matalapaineturbo
Viestit: 166
Liittynyt: Ti Maalis 20, 2007 13:51
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: SUURI STARTTAUSAIKAGALLUP

Viesti Kirjoittaja zammuel »

Taitaa olla aika häilyvää tuo erottelu ominaisuuden ja vian välillä tämänikäisissä autoissa. :)

Mutta jos kaikki on 100% kunnossa niin kyllä kai pitäisi laakista käynnistyä. Tuo oma 16v lähtee noissa lämpötiloissa melkeinpä ekasta pyöräytyksestä sekä kylmänä että lämpimänä, mutta esim. isäukon 300+ tkm ajettua 8v:tä taas saa pyöritellä välillä useamman sekunnin ennenkuin starttaa. Hän lienee tulkinnut tämän ominaisuudeksi koska ei ole korjannut. :lol:
900i 16 At 2d -89, 9-3 2.0t SE At 5d -01
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 963
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: SUURI STARTTAUSAIKAGALLUP

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Kaasarivehkeet joihin olen törmännyt on käynnistynyt "välittömästi", k-jetti vehkeet sattumanvaraisesti ja sähköruiskulliset yleensä pienellä viiveellä. Johan esim. tonnareissa tuntuu olevan huomattavasti pitempi starttausaika kun satkuissa. Tuo oma ruutattu satku lähti ennen lähes aina välittömästi mutta sittemmin lisäsin "Fire priming pulse after 2sec"-option. Tiedä sitten onko tuolla väliä, kunhan lähtee käyntiin.
Onko tuolla mitenkin paljon merkitystä lähteekö heti vai esim. parin sekan viiveellä, öljynpaineet tms.?
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
Jimo
"Turbo"
Viestit: 248
Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 20:17
Paikkakunta: Varkaus

Re: SUURI STARTTAUSAIKAGALLUP

Viesti Kirjoittaja Jimo »

Aina lähtee ekalla käyntiin, vaikkapa sitten pitkään pakkasessa seisseenä. Ja täytyy oikein ihailla sitä tunnetta kun vääntää lämpimän moottorin ilman ryypyn tarvetta tulille. Sehän lähtee heti!
1983 SAAB 900 GL 3-door
Ääni
"Turbo"
Viestit: 229
Liittynyt: Ti Syys 25, 2007 07:31

Re: SUURI STARTTAUSAIKAGALLUP

Viesti Kirjoittaja Ääni »

Se lähtee laakista tulille!
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5180
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: SUURI STARTTAUSAIKAGALLUP

Viesti Kirjoittaja Risto »

:wink:
Viimeksi muokannut Risto, Su Helmi 27, 2011 23:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
rille
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: To Heinä 07, 2005 15:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: SUURI STARTTAUSAIKAGALLUP

Viesti Kirjoittaja rille »

meikäläisen ässä lähtee aina yhtä hienosti ja varmasti 2-4 pyörityksen jälkeen kunhan ei ole lämmin kone

lämpimällä koneella lähtee lähes aina vasta toisella starttauksella.
ja lämpoanturi imusarjasta on uusittu lähiaikoina mutta se on bosh... ei lucas.. vai mikä se orkkis olikaan
900S vm. -90
9-3 1.8t SC Vector AT -09
alexi
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 21:25

Re: SUURI STARTTAUSAIKAGALLUP

Viesti Kirjoittaja alexi »

Risto kirjoitti:
alexi kirjoitti:Mutta annappa olla kun ajaa koneen puolilämpimäksi ja starttaa uudestaan, niin kestää n. 3-5sek ennenkuin ees lupaa. Kuumana (= normaalilämpöisenä) lähtee ihan hyvin käyntiin.
Lue käyttöohje :wink: . Siellä nimittäin neuvotaan, että puolilämpimänä pitää painaa hieman kaasua käynnistettäessä.
Ouraait, pitääpä perehtyä (ja kokeilla). Juuri kylmänä täytyy tuon oman 'yksilöni' kohdalla tehdä noin, eli kaasua painetaan maksimissaan pari senttiä, jolloin lähtee ihan siististi käyntiin. Ja kyseinen konsti on tosiaan ainoa siistin kylmäkäynnistyksen mahdollistava.
900i -87
talvisaabisti
"Tuplakaasari"
Viestit: 98
Liittynyt: Ma Loka 29, 2007 09:59

Re: SUURI STARTTAUSAIKAGALLUP

Viesti Kirjoittaja talvisaabisti »

heti lähtee k-jetti, kuumana ja kylmänä.

entisessä loppuun ajetussa ja muutenkin ruoskassa kaasutin pelissä oli joskus pitkä vieteri, varsinkin kuumana, mut aina läks ennen akun tyhjenemistä :D
-talvi peli voipi olla myytävänä, tarjoa jotain
-kesä peli
-OG satkun osia myytävänä
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2047
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: SUURI STARTTAUSAIKAGALLUP

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

1-2 sekuntia niin lähtee käyntiin. -89 i16
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: SUURI STARTTAUSAIKAGALLUP

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Kunnossaankin ollessaan 16 v koneella on pitempi vieteri kuin 8v koneella.Siis kylmällä koneella.(kunhan odottaa 8v koneessa bensapumpun paineennoston)
zammuel
Matalapaineturbo
Viestit: 166
Liittynyt: Ti Maalis 20, 2007 13:51
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: SUURI STARTTAUSAIKAGALLUP

Viesti Kirjoittaja zammuel »

tomaatti kirjoitti:Kunnossaankin ollessaan 16 v koneella on pitempi vieteri kuin 8v koneella.Siis kylmällä koneella.
Mulla on sitten jotain vikaa kun juurikin kylmänä lähtee yleensä tosi nopsasti, ainakin näin lauhoilla keleillä. Täytyy viedä Metro-Autoon ja käskeä pistämään starttiviive kuntoon. :mrgreen:

Itse asiassa huomasin (sattuneesta syystä on parina päivänä kiinnittänyt asiaan huomiota :D ) että pikemminkin (puoli-)lämpimänä pyöräyttelee hiukan pitempään.

Vaan väliäkö tuolla vieterin pituudella kunhan lähtee ja käynnissä pysyy...
900i 16 At 2d -89, 9-3 2.0t SE At 5d -01
Vastaa Viestiin