Kuinka kauan teidän Saabeissanne kestää starttausvaihe kun näillä keleillä (-5 -+5) käynnistätte OG-satkuja
Itselläni kestää kylmänä noin kaksi sekuntia (lämpimänä noin 1)? Onko tämä pelkkä ominaisuus vaikko joku sähkö-/ruiskuongelma? Vertailun vuoksi vaimon autolla (tiedot alla) kestää starttaus alle 0,5s., eli käytännössä ei tarvitse kuin nopeasti vain käyttää virta-avainta satarttiasennossa ja "bruum!"
NG 9³ SS 1.8t Linear Business, M5 (MY2008) Snow Silver
(jäsen 44862)
Ainakin mun kaikki 3 Saabiani,2 99:siä ja 900:nen lähtivät aina alta puolen sekunnin.Jos oikein pitkään kestää sahata,niin kannattaa etsiä ilmavuotoa bensaletkusta.Saattaa seistessä laskea letkun tyhjäksi,mekaanisessa bensapumpussa oleva vika voi tehdä saman.
Omani (900i -87) hörähtää kylmänä n. 1sek jälkeen käyntiin, mutta sammuu heti jos ei osaa kaasua käyttää oikein. Kylmäkäynnistyssuuttimessa saattaapi olla jotain häiriötä. No tämän ominaisuuden kanssa nyt tulee kyllä ihan hyvin vielä toimeen.
Mutta annappa olla kun ajaa koneen puolilämpimäksi ja starttaa uudestaan, niin kestää n. 3-5sek ennenkuin ees lupaa. Kuumana (= normaalilämpöisenä) lähtee ihan hyvin käyntiin.
Näillä mennään mukavaahan se olis että aina lähtis kuin palmun alta mutta toistaiseksi riittää että yleensäkin lähtee käyntiin.
Taitaa olla aika häilyvää tuo erottelu ominaisuuden ja vian välillä tämänikäisissä autoissa.
Mutta jos kaikki on 100% kunnossa niin kyllä kai pitäisi laakista käynnistyä. Tuo oma 16v lähtee noissa lämpötiloissa melkeinpä ekasta pyöräytyksestä sekä kylmänä että lämpimänä, mutta esim. isäukon 300+ tkm ajettua 8v:tä taas saa pyöritellä välillä useamman sekunnin ennenkuin starttaa. Hän lienee tulkinnut tämän ominaisuudeksi koska ei ole korjannut.
Kaasarivehkeet joihin olen törmännyt on käynnistynyt "välittömästi", k-jetti vehkeet sattumanvaraisesti ja sähköruiskulliset yleensä pienellä viiveellä. Johan esim. tonnareissa tuntuu olevan huomattavasti pitempi starttausaika kun satkuissa. Tuo oma ruutattu satku lähti ennen lähes aina välittömästi mutta sittemmin lisäsin "Fire priming pulse after 2sec"-option. Tiedä sitten onko tuolla väliä, kunhan lähtee käyntiin.
Onko tuolla mitenkin paljon merkitystä lähteekö heti vai esim. parin sekan viiveellä, öljynpaineet tms.?
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
Aina lähtee ekalla käyntiin, vaikkapa sitten pitkään pakkasessa seisseenä. Ja täytyy oikein ihailla sitä tunnetta kun vääntää lämpimän moottorin ilman ryypyn tarvetta tulille. Sehän lähtee heti!
meikäläisen ässä lähtee aina yhtä hienosti ja varmasti 2-4 pyörityksen jälkeen kunhan ei ole lämmin kone
lämpimällä koneella lähtee lähes aina vasta toisella starttauksella.
ja lämpoanturi imusarjasta on uusittu lähiaikoina mutta se on bosh... ei lucas.. vai mikä se orkkis olikaan
alexi kirjoitti:Mutta annappa olla kun ajaa koneen puolilämpimäksi ja starttaa uudestaan, niin kestää n. 3-5sek ennenkuin ees lupaa. Kuumana (= normaalilämpöisenä) lähtee ihan hyvin käyntiin.
Lue käyttöohje . Siellä nimittäin neuvotaan, että puolilämpimänä pitää painaa hieman kaasua käynnistettäessä.
Ouraait, pitääpä perehtyä (ja kokeilla). Juuri kylmänä täytyy tuon oman 'yksilöni' kohdalla tehdä noin, eli kaasua painetaan maksimissaan pari senttiä, jolloin lähtee ihan siististi käyntiin. Ja kyseinen konsti on tosiaan ainoa siistin kylmäkäynnistyksen mahdollistava.
Kunnossaankin ollessaan 16 v koneella on pitempi vieteri kuin 8v koneella.Siis kylmällä koneella.(kunhan odottaa 8v koneessa bensapumpun paineennoston)
tomaatti kirjoitti:Kunnossaankin ollessaan 16 v koneella on pitempi vieteri kuin 8v koneella.Siis kylmällä koneella.
Mulla on sitten jotain vikaa kun juurikin kylmänä lähtee yleensä tosi nopsasti, ainakin näin lauhoilla keleillä. Täytyy viedä Metro-Autoon ja käskeä pistämään starttiviive kuntoon.
Itse asiassa huomasin (sattuneesta syystä on parina päivänä kiinnittänyt asiaan huomiota ) että pikemminkin (puoli-)lämpimänä pyöräyttelee hiukan pitempään.
Vaan väliäkö tuolla vieterin pituudella kunhan lähtee ja käynnissä pysyy...