
Kaikki apu\ehdotukset tarpeen . Kiitos vinkeistä näin etu käteen

Uudet sytkäosat (tulpat, tulpanjohdot, virranjakajan kansi), ilmansuodatin yms. Ovatko sytkä ja seokset kohdallaan?Marshall kirjoitti:Itseä kiinnostaisi tämä aihe kanssaOn 350k ajettu saba 900i kyseessä. Oisko jotain ihan simppeleitä säätöjä/hommia millä saisi edes hiukan lisää tehoa/kiihtyvyyttä, kun nykyään tuo tuntuu laiskemmalta kuin ennen? Kaasua kun painaa niin kiihtyy todella laiskasti. VW Passat 1.6 bensa lähtee varmaan 5x kovempaa
Joskus tullut lueskeltua sitä nelitahti mootttorin virittäminen kirjaa. Ihan hyvää sellaista perus tietoa matkan varrelle, miten toimia ja mistä kannattaisia suunnilleeen aloittaa kun rupee värkkään.lintta go go kirjoitti:Puristuksia lisää jyrkempää nokkaa, kirjastosta Virittäjän käsikirja ja siitä se lähtee
No ei vissiin hirveesti jääny muistiin tuosta kirjasta? Tuskin kannattaa ihan hirveesti ruveta lisäämään bensaa koneeseen ruiskua säätämällä (mikä on kyllä suht helppoa), jos et saa sinne yhtään sen enempää ilmaa imettyä (mikä taas on suht hankalaa). Pienenpientä lisäpotkua voi löytyä, mutta ilman muita muutoksia menee homma sitten jossain muussa kohtaa pieleen (tyhjäkäynti, pintakaasulla ajelu tms.)jusmä kirjoitti:
Joskus tullut lueskeltua sitä nelitahti mootttorin virittäminen kirjaa....
onko tuossa suihkutusjärjestelmässä jotain kikkoja miten säätämällä\muokkaamalla enemmän potkua autoon ?
Ei ehkä lastua, mutta teippiä kyllä:- )V.J.S kirjoitti:K-jettiin voi olla vähä vaikee löytää mitään lastuakaan
Voin sanoa että olen vasta alkaja ja kiinnostunut laittamaan ysisatastani. En vielä tunne kaikkia erikoisia auto sanastoa koskevia sanoja, joten toivoisin niihin aina joskus selvennystäjus kirjoitti:Ei ehkä lastua, mutta teippiä kyllä:- )V.J.S kirjoitti:K-jettiin voi olla vähä vaikee löytää mitään lastuakaan
Miul ois 8-venttiiline 2.0. Siihe ilmeisesti sais tollasii teippiviritelmiä. Seokset voi hyvinkii olla päin p..mäntyä. Hankala vaan säätää ilman mitään laitteistoa mikä mittaa sit pakokaasuja. Jos vaikka jossai korjaamolla säädättäis halvalla. Noita venttiileitä pitäs varmaan puhistella, tietäs vaa mitä se nyt sit käytännössä meinaatalvisaabisti kirjoitti:jep, kasiventtiilisessä: mitä enemmän kaasuläppää avaa sen enemmän se määräjakajan lautanen nousee, teipillä haetaan sitä kai et kartion yläosaa pienennetään, jolloin lautanen joutuu nousemaan ylemmäs, siis lautasen nousu määrää suoraan suihkutuspaineen eli määrän, eli rikkaampaa seosta yläkierroksille. Ei kyl oo kokemusta tosta kikasta, näyttää senverran epämääräiseltä![]()
Tollasen yksinkertaisen puristuspainemittarin saa varmaan jokaisesta autotarvikeliikkeestä parilla kympillä.Puristuspaineet mitataan silleen, et jonku tulpan tilalle yks mitta-anturi ja startilla pyöritetää konetta? Tietäs vaa et mistä saa tollaset vempeleet.
talvisaabisti kirjoitti:Tollasen yksinkertaisen puristuspainemittarin saa varmaan jokaisesta autotarvikeliikkeestä parilla kympillä.Puristuspaineet mitataan silleen, et jonku tulpan tilalle yks mitta-anturi ja startilla pyöritetää konetta? Tietäs vaa et mistä saa tollaset vempeleet.
Jep eli tulpat irti, yhteen reikään mittari (akku kunnossa) ja kaasupohjassa sahataan, ja kototaan mitä arvoja saa mistäkin pytystä, ei se mittaus kaikkee kerro, mut näkeepähän onko sylinterit tasaiset puristuksiltaan. mutta lievää venttiilin fuskaamista jne ei sillä oikein selville saa, ohivuotomittauksella saa paremmat selvitykset, mut se on jo melkein korjaamolaite.