No, nyt sitten vaihdoin pääsylinteriin uudet tiivisteet, joka ihan työnä oli peace-of-cake. Rempan jälkeen seuraavana päivänä jarrut hirttivät lievästi kiinni, ja jouduin ajamaan töihin noin 3-4 kilometriä jarrut päällä, työpaikan pihalla muutama napakka polkaisu ja jarrut löysäsivät. Illalla töissä uusi ilmaus, tuli hieman ilmaa ja töistä lähdettäessä taas hirttivät lievästi kiinni, auto bussipysäkille ja muutama napakka painallus ja taas jarrut löysäsivät. Nyt tänään (5.6.) on satanut melkein kokopäivän vettä ja jarrut eivät oo hirttäneet, onneksi. Jarruista mainittakoon, että ne eivät ole aikaisemmin menneet lukkoon täysjarrutuksessa asfaltilla, kun autossa on ollut ns. vetopäällä, nyt menevät.
Ja nyt. Voiko hirttäminen johtua
a) siitä, että jarrusatulojen liukupinnat voitelu on unohtunut tekemättä

b) koska jarrut eivät ole aikaisemmin menneet vetopäällä lukkoon, voidaan olettaa, että jarrut eivät ole jarruttaneet eli satulat eivät ole liikkuneet niin paljoa, että olisivat saanet vetopäällä renkaita lukkoon, josta on seurannut "epätäydellistä" kulumista (eli jossain olisi kulumispinnassa pykälä, joka pysäyttää satulan liikkeen, niin että satula ei palaudu)

c) käsijarrun säätö on liian kireällä, kun kahva ei nouse tarpeeksi ylös (tuttu asentaja tosin sanoi, että jos jarruttelee voimakkaasti, niin jarrujen automaattisäätö menee "pieleen", jolloin käsijarrun kahva ei nouse kunnolla ylös)

EDIT: Korjasin omia "mokia", että kuka nyt jarrukilpiä voitelee
