Ja taas dumpista.!?
Ja taas dumpista.!?
Nyt kaivataan oikeastaan vain kommentteja niiltä, kenellä on og 900 turbossa (mielellään ässässä) dumppi.
Joku oli muistaakseni itse tehnyt sellaisen..? Miten on pelittänyt?
Mistä olette niitä ostelleet ja minkä merkkisiä?
kaikenlaisia kokemuksia ko. kapistuksista kaipaillaan. Ja jos jollakin sattuu kuvia olemaan niiden asennuksista, aina parempi.
Kiitos vastanneille!
ai niin, yksi juttu vielä: Osaako joku sanoa, voiko ässän konehuoneeseen lykätä esim. tuollaisen Billetin, mikä pro turbossa on tarjouksessa? http://www.proturbo.fi/index_fin.htm
Joku oli muistaakseni itse tehnyt sellaisen..? Miten on pelittänyt?
Mistä olette niitä ostelleet ja minkä merkkisiä?
kaikenlaisia kokemuksia ko. kapistuksista kaipaillaan. Ja jos jollakin sattuu kuvia olemaan niiden asennuksista, aina parempi.
Kiitos vastanneille!
ai niin, yksi juttu vielä: Osaako joku sanoa, voiko ässän konehuoneeseen lykätä esim. tuollaisen Billetin, mikä pro turbossa on tarjouksessa? http://www.proturbo.fi/index_fin.htm
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
On omassa ässässä mukautettu kalvo-by-pass dumpiksi ja hyvin on pelittänyt. Ei ole nykinyt eikä tyhjäkäynti kadonnut. Homma hoidettu sillai, et mahdollinen virtaus moottoriinpäin on estetty. Siis ei kovin kaunis mut toimiva ja halpa. Varoittavat et päästää jo mitattua ilmaa ulos, ja seokset pomppaa vaihtohetkellä. Eli katti tykkää kyttyrää.
No. jos muuttaa ruiskun pelaamaan map anturilla vaikka SMT6 avulla...
No. jos muuttaa ruiskun pelaamaan map anturilla vaikka SMT6 avulla...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Re: Ja taas dumpista.!?
Jeps elikkä dumppia pitäisi itsellekkin asentaa, kun hommattunakin on säädettävä, mäntämallinen, 25mm letkulähdöllä.
Ja tuossa kun mallailin niin aika hyvin saisi istumaan siihen ennen läppää olevaan letkulähtöön(mikä menee sinne sivuun bybassille), ei tarvias tätä koolerilta lähtevää putkea laittaa uuteen uskoon ja jos se dumppi ei sitten vaikka toimikkaan.
1.Eli voinko ottaa sen ennen läppää bybassille menevän letkun irti, tulpata sen ja laittaa dumpin tilalle pienellä letkun pätkällä?
2.Mitä muita letkuja pitää tulppailla pässistä, ettei se säädä enää omiaan siellä?
Ja tuossa kun mallailin niin aika hyvin saisi istumaan siihen ennen läppää olevaan letkulähtöön(mikä menee sinne sivuun bybassille), ei tarvias tätä koolerilta lähtevää putkea laittaa uuteen uskoon ja jos se dumppi ei sitten vaikka toimikkaan.
1.Eli voinko ottaa sen ennen läppää bybassille menevän letkun irti, tulpata sen ja laittaa dumpin tilalle pienellä letkun pätkällä?
2.Mitä muita letkuja pitää tulppailla pässistä, ettei se säädä enää omiaan siellä?
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: Ja taas dumpista.!?
Itellä kans orkkis by-pass varustettuna takaiskuventtiilillä hoitamassa dumpin virkaa. Ainut vaan ettei se pahemmin suhauttele
Pientä hönkimistä voi kuulla jos on tarkkakorvainen. Parin tutun ässässä on sama setuppi ja ne kyllä toimivat
Ainoana erona se, että meikällä hukkiksen ohjauspaine otettu ennen kaasuläppää ahtoputkesta. Ja tietysti eri ahdin.
Ei kyllä jaksa käsittää mistä tuo hiljaisuus johtuu


Ei kyllä jaksa käsittää mistä tuo hiljaisuus johtuu

Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Re: Ja taas dumpista.!?
Frostwind kirjoitti:Itellä kans orkkis by-pass varustettuna takaiskuventtiilillä hoitamassa dumpin virkaa. Ainut vaan ettei se pahemmin suhauttelePientä hönkimistä voi kuulla jos on tarkkakorvainen. Parin tutun ässässä on sama setuppi ja ne kyllä toimivat
Ainoana erona se, että meikällä hukkiksen ohjauspaine otettu ennen kaasuläppää ahtoputkesta. Ja tietysti eri ahdin.
Ei kyllä jaksa käsittää mistä tuo hiljaisuus johtuu
pitää nyt varmistaa että et meinaa tuolla hukkiksella tuota by-passia? kummin päin se sinulla on?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: Ja taas dumpista.!?
Vastatkaahan tähän tyhmään kysymykseen yön aikana, niin pääsen aamulla asentelemaanSaabinsti kirjoitti:Jeps elikkä dumppia pitäisi itsellekkin asentaa, kun hommattunakin on säädettävä, mäntämallinen, 25mm letkulähdöllä.
Ja tuossa kun mallailin niin aika hyvin saisi istumaan siihen ennen läppää olevaan letkulähtöön(mikä menee sinne sivuun bybassille), ei tarvias tätä koolerilta lähtevää putkea laittaa uuteen uskoon ja jos se dumppi ei sitten vaikka toimikkaan.
1.Eli voinko ottaa sen ennen läppää bybassille menevän letkun irti, tulpata sen ja laittaa dumpin tilalle pienellä letkun pätkällä?
2.Mitä muita letkuja pitää tulppailla pässistä, ettei se säädä enää omiaan siellä?

96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: Ja taas dumpista.!?
Jos tarkoitat sitä paksua letkua, joka menee pässille niin kyllä siihen sen dumpin voi laittaa. Ahdas paikka siinä, mutta jos haluaa säästä ahtoputkia niin menee se varmana siihenkin.Saabinsti kirjoitti:Vastatkaahan tähän tyhmään kysymykseen yön aikana, niin pääsen aamulla asentelemaanSaabinsti kirjoitti:Jeps elikkä dumppia pitäisi itsellekkin asentaa, kun hommattunakin on säädettävä, mäntämallinen, 25mm letkulähdöllä.
Ja tuossa kun mallailin niin aika hyvin saisi istumaan siihen ennen läppää olevaan letkulähtöön(mikä menee sinne sivuun bybassille), ei tarvias tätä koolerilta lähtevää putkea laittaa uuteen uskoon ja jos se dumppi ei sitten vaikka toimikkaan.
1.Eli voinko ottaa sen ennen läppää bybassille menevän letkun irti, tulpata sen ja laittaa dumpin tilalle pienellä letkun pätkällä?
2.Mitä muita letkuja pitää tulppailla pässistä, ettei se säädä enää omiaan siellä?
Sitten ainakin itse kun otin koko pässin pois, tulppasin reiän siinä turbon ensimmäisestä imuputkesta, otin ohjauspaineen samasta mikä pässillekkin tuli ja tulppasin sen ison letkun, johon meinaat sen by-passin asennella.
Ja jos jätä pässin paikoilleen niin kai tuo letkujen tulppaus tarve näkyy, kun vähän letkusta imasee.
Saab 900S Combicoupe
Re: Ja taas dumpista.!?
No siis hukkaportin ohjaus pitääkin olla ennen kaasuläppää, mutta bypassin tai dumpin ohjaus pitää minun käsittääkseni olla otettu imusarjasta.Frostwind kirjoitti:Itellä kans orkkis by-pass varustettuna takaiskuventtiilillä hoitamassa dumpin virkaa. Ainut vaan ettei se pahemmin suhauttelePientä hönkimistä voi kuulla jos on tarkkakorvainen. Parin tutun ässässä on sama setuppi ja ne kyllä toimivat
Ainoana erona se, että meikällä hukkiksen ohjauspaine otettu ennen kaasuläppää ahtoputkesta. Ja tietysti eri ahdin.
Ei kyllä jaksa käsittää mistä tuo hiljaisuus johtuu
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Ja taas dumpista.!?
En meinaa, bypass on samoin päin kuin alunperinkin, eli pohjaan tulee letku kaasuläpältä ja sivusta puhaltelee ulos.mikkoimp kirjoitti: pitää nyt varmistaa että et meinaa tuolla hukkiksella tuota by-passia? kummin päin se sinulla on?
Bypassin ohjaus on otettu imusarjalta orkkis paikasta. Mainitsin tuon hukkiksen ohjauspaineen ottopaikan vain varmuuden vuoksi, oman maailmankäsityksen mukaan sen ei pitäisi vaikuttaa dumpin/bypassin toimintaan...Mertmi kirjoitti:No siis hukkaportin ohjaus pitääkin olla ennen kaasuläppää, mutta bypassin tai dumpin ohjaus pitää minun käsittääkseni olla otettu imusarjasta.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit