Ja taas dumpista.!?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Ja taas dumpista.!?

Viesti Kirjoittaja 900S »

Nyt kaivataan oikeastaan vain kommentteja niiltä, kenellä on og 900 turbossa (mielellään ässässä) dumppi.
Joku oli muistaakseni itse tehnyt sellaisen..? Miten on pelittänyt?
Mistä olette niitä ostelleet ja minkä merkkisiä?
kaikenlaisia kokemuksia ko. kapistuksista kaipaillaan. Ja jos jollakin sattuu kuvia olemaan niiden asennuksista, aina parempi.
Kiitos vastanneille!
ai niin, yksi juttu vielä: Osaako joku sanoa, voiko ässän konehuoneeseen lykätä esim. tuollaisen Billetin, mikä pro turbossa on tarjouksessa? http://www.proturbo.fi/index_fin.htm
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
ypjp
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Pe Touko 21, 2004 15:17
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja ypjp »

On omassa ässässä mukautettu kalvo-by-pass dumpiksi ja hyvin on pelittänyt. Ei ole nykinyt eikä tyhjäkäynti kadonnut. Homma hoidettu sillai, et mahdollinen virtaus moottoriinpäin on estetty. Siis ei kovin kaunis mut toimiva ja halpa. Varoittavat et päästää jo mitattua ilmaa ulos, ja seokset pomppaa vaihtohetkellä. Eli katti tykkää kyttyrää.


No. jos muuttaa ruiskun pelaamaan map anturilla vaikka SMT6 avulla...
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Katti mäkeen ja dumppi kiinni :twisted:

Ja eiku tohautteleen

KuvaKuvaKuvaKuvaKuvaKuvaKuvaKuvaKuvaKuvaKuvaKuva

ite tehty dumppi, hyvin on pelittäny, ei sammu eikä sotke seoksia...

Tosin jousi joutui muihin tehtäviin, joten uutta jousta etsitään...

Toimii toi patelainenkin kun säätää sen kohilleen....
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

Jaa sulla oli itsetehty..?? No, tee mullekin :?: Jos (ja kun) et tee, niin mistä pateja saa tilattua? tietääx joku?
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

nisukka klubin sivuilta, joku dnsf.org ? tai jotain...

nyt ei kerkee tekemään dumppeja on muita hommeleita ja himmeleitä päällänsä...

olisko ollu 80e vai 85e patelainen...

ja niitä saa laipalla tai letkulähöllä...
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Soittamalla numeroon 0400-496852 saa Paten dumpin hankituksi.
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

ASTech kirjoitti:Soittamalla numeroon 0400-496852 saa Paten dumpin hankituksi.
Mahtaako siinä tulla asennusohjeet mukana? :oops: :oops:
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

sait ohjeistavan kuvan mailiisi...
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Re: Ja taas dumpista.!?

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Jeps elikkä dumppia pitäisi itsellekkin asentaa, kun hommattunakin on säädettävä, mäntämallinen, 25mm letkulähdöllä.

Ja tuossa kun mallailin niin aika hyvin saisi istumaan siihen ennen läppää olevaan letkulähtöön(mikä menee sinne sivuun bybassille), ei tarvias tätä koolerilta lähtevää putkea laittaa uuteen uskoon ja jos se dumppi ei sitten vaikka toimikkaan.

1.Eli voinko ottaa sen ennen läppää bybassille menevän letkun irti, tulpata sen ja laittaa dumpin tilalle pienellä letkun pätkällä?

2.Mitä muita letkuja pitää tulppailla pässistä, ettei se säädä enää omiaan siellä?
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Re: Ja taas dumpista.!?

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Itellä kans orkkis by-pass varustettuna takaiskuventtiilillä hoitamassa dumpin virkaa. Ainut vaan ettei se pahemmin suhauttele :( Pientä hönkimistä voi kuulla jos on tarkkakorvainen. Parin tutun ässässä on sama setuppi ja ne kyllä toimivat 8O Ainoana erona se, että meikällä hukkiksen ohjauspaine otettu ennen kaasuläppää ahtoputkesta. Ja tietysti eri ahdin.
Ei kyllä jaksa käsittää mistä tuo hiljaisuus johtuu :|
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: Ja taas dumpista.!?

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

Frostwind kirjoitti:Itellä kans orkkis by-pass varustettuna takaiskuventtiilillä hoitamassa dumpin virkaa. Ainut vaan ettei se pahemmin suhauttele :( Pientä hönkimistä voi kuulla jos on tarkkakorvainen. Parin tutun ässässä on sama setuppi ja ne kyllä toimivat 8O Ainoana erona se, että meikällä hukkiksen ohjauspaine otettu ennen kaasuläppää ahtoputkesta. Ja tietysti eri ahdin.
Ei kyllä jaksa käsittää mistä tuo hiljaisuus johtuu :|

pitää nyt varmistaa että et meinaa tuolla hukkiksella tuota by-passia? kummin päin se sinulla on?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Re: Ja taas dumpista.!?

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Saabinsti kirjoitti:Jeps elikkä dumppia pitäisi itsellekkin asentaa, kun hommattunakin on säädettävä, mäntämallinen, 25mm letkulähdöllä.

Ja tuossa kun mallailin niin aika hyvin saisi istumaan siihen ennen läppää olevaan letkulähtöön(mikä menee sinne sivuun bybassille), ei tarvias tätä koolerilta lähtevää putkea laittaa uuteen uskoon ja jos se dumppi ei sitten vaikka toimikkaan.

1.Eli voinko ottaa sen ennen läppää bybassille menevän letkun irti, tulpata sen ja laittaa dumpin tilalle pienellä letkun pätkällä?

2.Mitä muita letkuja pitää tulppailla pässistä, ettei se säädä enää omiaan siellä?
Vastatkaahan tähän tyhmään kysymykseen yön aikana, niin pääsen aamulla asentelemaan :)
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
pakinen
"Viggen"
Viestit: 605
Liittynyt: Ti Tammi 17, 2006 23:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Ja taas dumpista.!?

Viesti Kirjoittaja pakinen »

Saabinsti kirjoitti:
Saabinsti kirjoitti:Jeps elikkä dumppia pitäisi itsellekkin asentaa, kun hommattunakin on säädettävä, mäntämallinen, 25mm letkulähdöllä.

Ja tuossa kun mallailin niin aika hyvin saisi istumaan siihen ennen läppää olevaan letkulähtöön(mikä menee sinne sivuun bybassille), ei tarvias tätä koolerilta lähtevää putkea laittaa uuteen uskoon ja jos se dumppi ei sitten vaikka toimikkaan.

1.Eli voinko ottaa sen ennen läppää bybassille menevän letkun irti, tulpata sen ja laittaa dumpin tilalle pienellä letkun pätkällä?

2.Mitä muita letkuja pitää tulppailla pässistä, ettei se säädä enää omiaan siellä?
Vastatkaahan tähän tyhmään kysymykseen yön aikana, niin pääsen aamulla asentelemaan :)
Jos tarkoitat sitä paksua letkua, joka menee pässille niin kyllä siihen sen dumpin voi laittaa. Ahdas paikka siinä, mutta jos haluaa säästä ahtoputkia niin menee se varmana siihenkin.
Sitten ainakin itse kun otin koko pässin pois, tulppasin reiän siinä turbon ensimmäisestä imuputkesta, otin ohjauspaineen samasta mikä pässillekkin tuli ja tulppasin sen ison letkun, johon meinaat sen by-passin asennella.
Ja jos jätä pässin paikoilleen niin kai tuo letkujen tulppaus tarve näkyy, kun vähän letkusta imasee.
Saab 900S Combicoupe
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ja taas dumpista.!?

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Frostwind kirjoitti:Itellä kans orkkis by-pass varustettuna takaiskuventtiilillä hoitamassa dumpin virkaa. Ainut vaan ettei se pahemmin suhauttele :( Pientä hönkimistä voi kuulla jos on tarkkakorvainen. Parin tutun ässässä on sama setuppi ja ne kyllä toimivat 8O Ainoana erona se, että meikällä hukkiksen ohjauspaine otettu ennen kaasuläppää ahtoputkesta. Ja tietysti eri ahdin.
Ei kyllä jaksa käsittää mistä tuo hiljaisuus johtuu :|
No siis hukkaportin ohjaus pitääkin olla ennen kaasuläppää, mutta bypassin tai dumpin ohjaus pitää minun käsittääkseni olla otettu imusarjasta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Re: Ja taas dumpista.!?

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

mikkoimp kirjoitti: pitää nyt varmistaa että et meinaa tuolla hukkiksella tuota by-passia? kummin päin se sinulla on?
En meinaa, bypass on samoin päin kuin alunperinkin, eli pohjaan tulee letku kaasuläpältä ja sivusta puhaltelee ulos.
Mertmi kirjoitti:No siis hukkaportin ohjaus pitääkin olla ennen kaasuläppää, mutta bypassin tai dumpin ohjaus pitää minun käsittääkseni olla otettu imusarjasta.
Bypassin ohjaus on otettu imusarjalta orkkis paikasta. Mainitsin tuon hukkiksen ohjauspaineen ottopaikan vain varmuuden vuoksi, oman maailmankäsityksen mukaan sen ei pitäisi vaikuttaa dumpin/bypassin toimintaan...
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Vastaa Viestiin