Venttiilikannen tiivisteen vaihto 900 16v

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1334
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Venttiilikannen tiivisteen vaihto 900 16v

Viesti Kirjoittaja patu »

Tarviiks tuossa venttiilikannen irroituksessa ottaa mitää ihmeellistä huomioon ku virranjakaja vain irti ja ottaa irti kansi, uudet tiivisteet ja saako siihen tiivisteen väliin laittaa vielä tiivisteainetta vai riittääks pelkkä tiiviste tiivistämään..
8)
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24626
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Venttiilikannen tiivisteen vaihto 900 16v

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ei tarvitse 16v ottaa jakajaa irti....ei liimaa pelkkä HYVÄ laatuinen tiiviste
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1334
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Re: Venttiilikannen tiivisteen vaihto 900 16v

Viesti Kirjoittaja patu »

Jep no hyvä.
Katsoin tost Alfa Merin korjaus oppaasta joka on ainakin satkun kohdan ihan ..seestä nii näyttää kiristysmomentiksi 15nm voiks se pitää paikkaana et noin lujaa väännettäis kiinni?
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10501
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Venttiilikannen tiivisteen vaihto 900 16v

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

15Nm luki 9-5:n korjauskirjassakin. Tohon momenttiin tirpaisin venakopan lauantaina. Senverran vielä, että kopalle on annettu ainakin 9-5:n tapauksessa kiristysjärjestyskin. Löytyisiköhän se jostain netin syövereistäkin?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Ääni
"Turbo"
Viestit: 229
Liittynyt: Ti Syys 25, 2007 07:31

Re: Venttiilikannen tiivisteen vaihto 900 16v

Viesti Kirjoittaja Ääni »

Ei kaikkea tartte laittaa momenttiin.. :wink:
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1334
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Re: Venttiilikannen tiivisteen vaihto 900 16v

Viesti Kirjoittaja patu »

Juu ei ensiksi momenttiin ja vielä vähän yli ja pyytää et kaveri tulee viel varmistaa et onko varmasti kiinni... Ja tuu sääki viel kattoo :wink:
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Venttiilikannen tiivisteen vaihto 900 16v

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Tuosta ketjusta löytyy oikea kiristysjärjestys: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... %A4rjestys
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1334
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Re: Venttiilikannen tiivisteen vaihto 900 16v

Viesti Kirjoittaja patu »

Joo.. Tuosta selvis kaikki samal mitä tarvii eli hakee alkuperäisen ja liimat väliin.
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Vastaa Viestiin