Öljyvuoto
Re: Öljyvuoto
Jos vuotaa moottoriöljyä, tulee kampiakselin stefasta vauhtipyörän takaa.
Jos vuotaa vaihteistoöljyä, tulee kytkinakselin stefasta työsylinterin alta.
Tarkista myös virranjakajan jalassa oleva O-rengas.
Jos vuotaa vaihteistoöljyä, tulee kytkinakselin stefasta työsylinterin alta.
Tarkista myös virranjakajan jalassa oleva O-rengas.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Öljyvuoto
Kytkin pitää purkaa pois molemmissa tapauksissa ja kampuran stefan kohdalla myös vauhtipyörä on irroitettava. Kytkinakselin stefaa ei saa kuin marmoritiskiltä ja maksaa noin 20 euroa.
Eski
Eski
Re: Öljyvuoto
Huom ! Tarkista ihan ensin, ettei tule se öljy kytkinakselin pään kohdalla olevasta luukun tiivisteestä. Itsellä vuosi vaihteistoöljyä kyseisestä paikasta ja vuoto oli yllättävän kovaa. Sitten hain Saabin tiskiltä siihen tiivisteen ja loppui tiputtelu.tapileppä kirjoitti:Tuntuu pikkasen vuotavan, ihan kuin tulisi kytkinkopan välistä, ei valu paljon, mutta kuitenkin. Mistä se oikein valuu ?
Re: Öljyvuoto
Onkos teillä mitään takuuvinkkiä tuohon kampuran takastefan vaihtoon koneen päätylevy paikallaan?Eski kirjoitti:kampuran stefan kohdalla myös vauhtipyörä on irroitettava.
Internetistä olen löytänyt ihan erikoistyökaluja tähän tarkoitukseen, mutta varmaan jaksaakin sellaista tilata.
Talttapääruuvarilla vääntäen vanha pois ja sitten vasaralla varovasti naputellen uus tilalle?
Viimeksi kun vaihdoin, oli päätylevy irti kun koko kone oli leviänä, mutta tätä nyt vuotavaa konetta en jaksaisi alkaa purkamaan.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Re: Öljyvuoto
Ei vinkkejä. Pitää sitten soveltaa. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Re: Öljyvuoto
Nämä varmaan jo siis luit:Jope kirjoitti:Onkos teillä mitään takuuvinkkiä tuohon kampuran takastefan vaihtoon koneen päätylevy paikallaan?
http://www.quasimotors.com/clutch_seal.htm
http://www.fixmysaab.com/900_repair/clu ... p?nsteps=6
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=12&t=27117
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Öljyvuoto
Näemmä kaikkien mielestä erikoistyökalu olis paras vaihtoehto tähän dilemmaan.
Vaan eiköhän se siitä. Kiitti linkeistä. Quasimotorsin olinkin jo kerennyt unohtaa kokonaan.
Vaan eiköhän se siitä. Kiitti linkeistä. Quasimotorsin olinkin jo kerennyt unohtaa kokonaan.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 3
- Liittynyt: Pe Marras 28, 2008 15:24
Re: Öljyvuoto
tiiviste itsellä ainakin parinvuoden välein falskaa
viron saabbi -paras saabi! -99 '80, 9-3 c.
Re: Öljyvuoto
Satku tiputtaa moottoriöljyä koneen takaosasta alhaalta. Onko siis vaihdettava kampiakselin taaempi tiiviste? Vai onko siellä muita todennäköisiä vuotokohteita?
EDIT: Vuoto siis hihnapyörän päässä. Eli se onkin etummainen tiiviste?
EDIT: Vuoto siis hihnapyörän päässä. Eli se onkin etummainen tiiviste?
1983 SAAB 900 GL 3-door
Re: Öljyvuoto
HIhnapyörän pää on tosiaan etupää, ite vaihoin vähä aika sitten kyseisen stefan, samalla vaivalla vaihtuu sit myös öljypumpun o-rengas. Sen verran yleinen riesa että haulla löytyy useampi vinkki ko. hommaan, sen voin sanoa että se hihnapyörä on tiukalla.Jimo kirjoitti:EDIT: Vuoto siis hihnapyörän päässä. Eli se onkin etummainen tiiviste?
#6298
Saab 900 T16 -84
Saab 9000 2,0t CSE -94 (rahareikä)
99 Turbon kun sais...
Saab 900 T16 -84
Saab 9000 2,0t CSE -94 (rahareikä)
99 Turbon kun sais...
Re: Öljyvuoto
Lainataampa tätät topiccia.
Elikkäs mulla on og 900 t8, kone tippasee pakoputken päälle öljyä hihnapyörien puoleisesta päästä. Öljy on ilmeisesti moottoriöljyä koska ei haise ainakaan vaihteistoöljylle, eikä kyllä vaihteisto öljy taso oo laskenutkaan. Mistähän sieltä päästä yleensä alkaa öljy vuotamaan? Kone ja laatikko on niin paskassa ja öljyssä ettei sieltä oikeen ota selvää että missähän päin vuoto on. Mikä on paras keino pestä kone ja laatikko? Liutinpesuaineella ja painepesurillako?
Elikkäs mulla on og 900 t8, kone tippasee pakoputken päälle öljyä hihnapyörien puoleisesta päästä. Öljy on ilmeisesti moottoriöljyä koska ei haise ainakaan vaihteistoöljylle, eikä kyllä vaihteisto öljy taso oo laskenutkaan. Mistähän sieltä päästä yleensä alkaa öljy vuotamaan? Kone ja laatikko on niin paskassa ja öljyssä ettei sieltä oikeen ota selvää että missähän päin vuoto on. Mikä on paras keino pestä kone ja laatikko? Liutinpesuaineella ja painepesurillako?
Saab 900 turbo 8 -89
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Öljyvuoto
No se kampiakselin etupään stefa ja öljypumpun o-rengas vaihtoon, aika varmat vuotopaikat.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84