Lucas CU14 vianetsintä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
666
Matalapaineturbo
Viestit: 194
Liittynyt: Pe Marras 11, 2005 14:21
Paikkakunta: Tallinna-Helsinki

Lucas CU14 vianetsintä

Viesti Kirjoittaja 666 »

Osaako kukaan sanoa mistä löytyy OG900-lla se 3-pin liitin, mitä kautta ne vikakoodit saadaan? Auto on 900 S matalapaineturbo vm -93 B202 moottorilla.
#2951

Saab 9-5 TiD -08 (KA), Saab 9-3 SC TiD -08
Avatar
jkuisma
Matalapaineturbo
Viestit: 167
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2003 12:59
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Lucas CU14 vianetsintä

Viesti Kirjoittaja jkuisma »

Tarkoitat sitä diagnostiikkaliitintä, jonka pinnit yhteen kytkemällä saa Check Engine -valon vilkuttamaan? Se on takaistuimen alla, auton koriin hitsatussa "liitinpidikkeessä", musta moninapaliitin kytkinpinnit ylöspäin.
Jäsen #745 - 900 TurboS vm. 1993 sekä 900 TurboS cabriolet vm. 1994: viimeisiä valmistettuja, molemmat museoitu ja kauniin sään ajossa. http://www.kuisma.net/saabcabrio/
666
Matalapaineturbo
Viestit: 194
Liittynyt: Pe Marras 11, 2005 14:21
Paikkakunta: Tallinna-Helsinki

Re: Lucas CU14 vianetsintä

Viesti Kirjoittaja 666 »

Jep, sitä mä juuri etsin, joku sanoi, että se sijaitsee edessä jossain akun lähellä, mutten sieltä löytänyt mitään vastaavaa. Kiitokset!
jkuisma kirjoitti:Tarkoitat sitä diagnostiikkaliitintä, jonka pinnit yhteen kytkemällä saa Check Engine -valon vilkuttamaan? Se on takaistuimen alla, auton koriin hitsatussa "liitinpidikkeessä", musta moninapaliitin kytkinpinnit ylöspäin.
#2951

Saab 9-5 TiD -08 (KA), Saab 9-3 SC TiD -08
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Re: Lucas CU14 vianetsintä

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Väittäisin kyllä, että se koetusjohto löytyy siitä raitisilmasuodattimen tienoilta, ainakin tuossa omassa -91 turbossa se on siellä. Ja johdonhan väri on keltainen.

Vanhemmissa, bosch -ruiskun omaavissa, se lienee tuolla takapenkin alla?

Edit: Ei siis ole mikään 3-pin, vaan ihan yksittäinen johto, mihin taisi sopia urospuolinen abiko suoraan kiinni.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
666
Matalapaineturbo
Viestit: 194
Liittynyt: Pe Marras 11, 2005 14:21
Paikkakunta: Tallinna-Helsinki

Re: Lucas CU14 vianetsintä

Viesti Kirjoittaja 666 »

Löytyi yksi musta moninapaliitin takapenkin alta, erillisessä liitinpidikkeessä, 3 piniä ylöspäin. Huomenna rupean kokeilemaan. Ihme, ettei korjausoppaat kerro siitä mitään.
#2951

Saab 9-5 TiD -08 (KA), Saab 9-3 SC TiD -08
666
Matalapaineturbo
Viestit: 194
Liittynyt: Pe Marras 11, 2005 14:21
Paikkakunta: Tallinna-Helsinki

Re: Lucas CU14 vianetsintä

Viesti Kirjoittaja 666 »

Löysin tämmöisen kinnostavan dokumentin netistä: http://members.home.nl/volvoforlife/ove ... 20B202.pdf
#2951

Saab 9-5 TiD -08 (KA), Saab 9-3 SC TiD -08
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Re: Lucas CU14 vianetsintä

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: Lucas CU14 vianetsintä

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Joo on se jännä ettei manuaaleissa kerrota mitään Lucaksesta ja tuosta penkin alta löytyvästä liittimestä :P. No ei, onhan näissä vuosimallieroja ja kaikkia kummallisuuksia.

Yhdestä ässästä Lucaksen koodeja luettiin niin se tapahtui tuolta raitisilmaboxin kupeesta löytyvästä liittimestä. Se oli kyllä muistaakseni 3-napainen liitin.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lucas CU14 vianetsintä

Viesti Kirjoittaja jus »

f-19 kirjoitti:Joo on se jännä ettei manuaaleissa kerrota mitään Lucaksesta ja tuosta penkin alta löytyvästä liittimestä
Tässä manuaalissa ainakin kerrotaan takapenkin alla olevasta Lucaksen testiliittimestä 347: http://faq.saabnet.ru/_900og/lucas/83.htm
http://faq.saabnet.ru/_900og/lucas/
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: Lucas CU14 vianetsintä

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Ja mun korjaamokäsikirja (1:5 diagnoosi ja vianetsintä 86-93) väittää että lucaksessa ei ole takapenkinkin alla tuota liitäntää. :D

Niin tai näin,omassa -90 se on moottoritilassa oikealla.
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: Lucas CU14 vianetsintä

Viesti Kirjoittaja f-19 »

jus kirjoitti:
f-19 kirjoitti:Joo on se jännä ettei manuaaleissa kerrota mitään Lucaksesta ja tuosta penkin alta löytyvästä liittimestä
Tässä manuaalissa ainakin kerrotaan takapenkin alla olevasta Lucaksen testiliittimestä 347: http://faq.saabnet.ru/_900og/lucas/83.htm
http://faq.saabnet.ru/_900og/lucas/
Komea linkki, sivuilla paljon tekstiä ja jänniä merkkejä, käytetävyys lähestyy nollaa :). Kysyttyä tietokaan en ainakaan vielä löytänyt tuolta, millä sivulla ko. info on?

Pistokkeen etsintää jatkaisin lokasuojan kieppeiltä.
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Lucas CU14 vianetsintä

Viesti Kirjoittaja Jope »

Hmmh, mun M90-T16:ssa oli takapenkin alla testitöpseli, tosin se oli tuollainen moninapainen. En nyt yhtäkkiä muistakaan, että oliko joutavia kolminapaisia lokasuojan päällä, mielestäni kuitenkaan ei.

Se T16 josta tuo lucas on oli kolmiovinen.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: Lucas CU14 vianetsintä

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Auto mistä itse löysin pistokkeen lokarista oli vuosimallia -91, 3D.

Omasta -90 ässästä en löytänyt vielä pistoketta ollenkaan, en lokarista, en takapenkin alta, 5D.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lucas CU14 vianetsintä

Viesti Kirjoittaja jus »

f-19 kirjoitti:Komea linkki, sivuilla paljon tekstiä ja jänniä merkkejä, käytetävyys lähestyy nollaa :)
Ai niin, sinäkään et ymmärrä kuin suomea. Minusta tuolla
http://faq.saabnet.ru/_900og/lucas/83.htm oleva teksti
347 diagnostic comiector, under rear seat
viittaisi takapenkin alla olevaan testiliittimeen, vaikka onkin tekstintunnistuksessa keksinyt siihen kirjoitusvirheen. Tuo sivu myöskin sattuu olemaan ainoa englanninkielinen sivu tässä setissä, joten voi olla kotoisin jostain muualtakin kuin tästä ohjeistosta. Jonkun lucaksen osia siinä kuitenkin on lueteltu otsikosta ja suutinten etuvastuksesta päätellen.

Tuolla olevassa kuvassa näyttäisi olevan testiliittimessä 347 neljä johtoa kytketty: http://faq.saabnet.ru/_900og/lucas/57.htm

Vähältä piti ettei mennyt turhaksi jankkaamiseksi, mutta epäilit ettei missään manuaalissa tunneta Lucaksen testiliittimiä tai sijaintia. Tässä nyt ikään kuin olisi yksi sellainen manuaali. Siitähän kuitenkaan ei ole mitään apua jos se ei täsmää minkään vuosimallin auton kanssa.

EDIT: Tuollakin testiliitin takapenkin alla, vm 89-90 kirja, vuosimalli ei täsmää kysyjän autoon:
http://townsendimports.com/Web/electric ... 078-83.jpg
Viimeksi muokannut jus, To Tammi 22, 2009 23:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2923
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Kustavi

Re: Lucas CU14 vianetsintä

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Mulla on '93 vuosimallin 900 S:ssä (siis sama auto kuin aloittajalla) juuri samanlainen kelta-valkoinen koetuspiuha lämppärin ilmanottokotelon vieressä kuin Frostwindin kuvissa.

Mutta on siinä myöskin sellainen rasia takapenkin alla.

En nyt muista, kumpaa käytin, kun pari vuotta sitten siitä koodin luin. Ehkä sama koetusvirta tulee molempiin?
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Vastaa Viestiin